mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot 308 w najmocniejszej wersji GT

Peugeot 308 w najmocniejszej wersji GT

Nowa generacja Peugeota 308 ma się dobrze, jeśli nie powiedzieć, że bardzo dobrze. Tytuł Samochodu Roku 2014, rosnąca sprzedaż, a niebawem do oferty dołączą dwie najmocniejsze wersje sygnowane wiele mówiącym znaczkiem GT.

Peugeot 308 w najmocniejszej wersji GT
Peugeot 308 GT, w tym również wersja kombi (SW), o swoich sportowych aspiracjach daje już znać zmienionym nieco, w stosunku do standardowych wersji modelu, wyglądem zewnętrznym. Dzięki specjalnym progom jest auto jest szersze. W oczy rzucają się zmienione osłona chłodnicy, zderzak, wloty powietrza, lakierowany na czarno dyfuzor czy podwójna końcówka układu wydechowego. Reflektory wykonane zostały z 62-ledowych elementów, inne są również kierunkowskazy. Ponadto pojawiły się 18-calowe, dwukolorowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3, czarne lusterka oraz przyciemniane tylne szyby. Nowością jest także zarezerwowany wyłącznie dla wersji GT kolor Magnetic Blue (jak na zdjęciach), który ma przypominać niebieski odcień, wykorzystywany często w sportowych samochodach Peugeota.

We wnętrzu również znajdziemy szereg elementów, które podkreślają specjalny charakter auta. Podsufitka utrzymana jest w grafitowym kolorze, pojawiły się czerwone przeszycia na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Do sportowych akcentów należy dodać jeszcze obniżone zawieszenie o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu, które dodatkowo zostało usztywnione (o 10 bądź 20% w zależności od wersji) w stosunku do spokojniejszych wariantów. Aby zapewnić skuteczne hamowanie z przodu tarcze hamulcowe mają średnicę 330 mm. Z tyłu dyski mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW. Obydwa silniki mają w standardzie system ESP, który jednak kierowca może wyłączyć.


Do wyboru będą dwie jednostki napędowe. Mocniejsza, benzynowa o pojemności 1,6 litra wyposażona jest w turbosprężarkę Twin-Scroll, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne skoki zaworu ssącego z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (VTi i VVT). Jednostka ta dysponuje mocą 205 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 285Nm, dostępnym w zakresie 1750-4500 obr/min. Silnik ten, połączony z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, powinien średnio zużywać zaledwie 5,6 l/100 km.

Z kolei dwulitrowy diesel z systemem wtrysku common rail i nowymi komorami spalania generuje moc 180 KM dostępną przy 3.750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400Nm przy 2000 obr/min. Silnik wysokoprężny współpracuje z automatyczną przekładnią, która wykorzystuje technologię Quickshift pozwalającą na szybką zmianę biegów, jak również automatyczną, a nie sekwencyjną, redukcję. Jednostka wysokoprężna zużywa średnio 4,0 l/100 km. Niestety, Peugeot nie podaje jeszcze osiągów auta, wiemy jedynie, że na piątym biegu przyspiesza z prędkości 80 do 120 km/h w 5,5 sekundy.

Aby mieć poczucie jazdy naprawdę sportowym autem, Peugeot oferuje dodatkowo Pakiet Sport, który obejmuje m.in. głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika, instrumenty podświetlane na czerwono, wskaźnik ciśnienia doładowania oraz przyspieszenia wzdłużnego i bocznego, a także umieszczone na kierownicy łopatki sterowania zmianą biegów. W pakiecie tym wspomaganie układu kierowniczego jest sztywniejsze, szybciej reagują też skrzynia biegów oraz pedał przyspieszenia. Kierowca może jednak w każdej chwili wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl.

Peugoet 308 GT po raz pierwszy oficjalnie zostanie zaprezentowany na październikowej wystawie samochodowej w Paryżu. Wówczas też poznamy szczegółowe dane techniczne. Jeszcze w tym roku rozpocznie się przyjmowanie zamówień na ten model, choć fizycznie pierwsze auta wyjadą na drogi w przyszłym roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Ministerstwo Finansów próbuje pobudzić sprzedaż nowych samochodów zwiększeniem stawek akcyzy za sprowadzane auta używane. Zapowiadane od wielu tygodni zmiany nie wejdą w życie wraz z początkiem roku.