mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot 508 w Polsce już od 75.800 złotych

Peugeot 508 w Polsce już od 75.800 złotych

Mimo tego że francuskie samochody starzeją się bardzo powoli, już od dłuższego czasu wiadomo było, że nadszedł kres dla modelu 407. Jego następca, czyli 508 tak na dobrą sprawę ma za zadanie zastąpić także 607 i otworzyć bramę do segmentu premium.

Peugeot 508 w Polsce już od 75.800 złotych

Francuzi lubią od czasu do czasu przeprowadzać totalną rewolucję. W Peugeocie rozpoczęła się ona już od kilku dobrych modeli. Premiera modelu 508 jest tylko tego potwierdzeniem.

Nowa linia stylistyczna została przede wszystkim wygładzona. Projektanci zadbali o to, by samochód odznaczał się dobrym współczynnikiem Cx. Dla wersji sedan, która urosła nie tylko optycznie (sedan jest dłuższy o 10,1 cm, a SW – o 4,8 cm) wynosi 0,26. Kombi posiada Cx o wartości 0,27. Wraz ze zmianą wyglądu poszło także odchudzanie. Porownując pojazdy z tymi samymi silnikami, model 508 w wersji sedan jest lżejszy od 407 o 25 kg, a w wersji SW – o 45 kg.

W stosunku do 407 rozstaw osi uległ wydłużeniu o 9,2 cm. Zawocowało to większą ilością miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Przy okazji zredukowaniu przedni zwis i wydłużono tylny, przez co uzyskano inne proporcje nadwozia i powiększyło bagażnik.



Jeżeli o bagażniku mowa to jego pojemność wynosi 545 litrów w wersji sedan i 660 litrów w SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1.581 litrów w przypadku sedana i 1.865 litróww przypadku modelu SW.

Wnętrze zostało całkowicie zmienione. Poszukiwanie tutaj nawiązania do poprzednika będzie trudne. Jednak patrząc na deskę rozdzielczą przez pierwsze chwile ma się nieodparte wrażenie, że jest ona niemal identyczna jak w Citroenie C5. Postępująca unifikacja wewnątrz dużych koncernów jest tutaj widocznie odczuwalna. Jednak trzeba przyznać, że jakość wykonania wnętrza stoi na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie w wersjach podstawowych. Do premium jest jednak jeszcze kilka sporych kroków.

Z ciekawostek technologicznych, którymi Francuzi lubią raczyć swoich klientów jest kolorowy wyświetlacz Head-Up, który pokazuje na drodze przed kierowcą nie tylko prędkość, ale także wskazania nawigacji satalitarnej. In plus należy zaznaczyć system multimedialny z głośnikami JBL, gwarantującymi bardzo wysoką jakość dźwięku w dobrze wyciszonym wnętrzu. W wersji SW zamiast tapicerki w suficie można zamówić szklany dach o powierzchni 1,62m2. Przy mocnym nasłonecznieniu pomoze z pewnością czterostrefowa klimatyzacja, którą można zamówić w opcji.

Za tłumienie nierówności w nowym Peugeocie 508 odpowiadają kolumny McPhersona na przedniej osi. Oferują one wysoki komfort jazdy i dobre tłumienie, jednak podczas pokonywania szybkich sekwencji zakrętów samochód ma tendencje do kołysania. Ambitni kierowcy mogą zamówić wersję 508 GT, która z przodu posiada podwójne wahacze zapewniające większą sztywność. W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji 508 pracuje układ wielowahaczowy.

Jak to tradycyjnie bywa u francuskich marek gama silnikowa jest bardzo bogata. W kwestii silników wysokoprężnych Peugeot oferuje następujące opcje: 1,6 l e-HDi (112 KM), 1,6 l HDi (112 KM), 2,0 l HDi (140 KM), 2,0 l HDi (163 KM), 2,2 l HDi (204 KM). Wszystkie jednostki diesla są wyposażone w filtr FAP. Warto odnotować, że ostatni silnik na liście jest całkowicie nową konstrukcją. Oferowany jest wraz z sześciobiegową, automatyczną skrzynią.

Gama jednostek benzynowych jest dużo skromniejsza. Widać, że Peugeot nastawia się na nowoczesną technologię wykorzystującą silniki diesla. W ofercie są dwie jednostki benzynowe o pojemności 1,6 litra. Pierwsza to wersja VTi o mocy 120KM. Druga to motor dysponujący 156KM, dostępny z manualem i sześciobiegowym automatem.

Od roku 2012 w gamie pojawi się wersja wykorzystująca technologię HYbrid4. Silnik HDi z przodu i elektryczny z tyłu wytwarzają łączną moc 200 KM i współpracują z napędem na 4 koła typu „by wire”. Emisja CO2 na poziomie 99 g/km sprawia, iż 508 pozwoli połączyć przyjemność z jazdy z dbałością o środowisko.

Peugeot 508 jest dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych: Access, Active, Allure, GT. Podstawowy benzyniak o mocy 120 KM ze zautomatyzowaną skrzynią biegów kosztuje 75.800 złotych.  Za najtańszego diesla 112KM zapłacimy co najmniej 85.900 złotych. Najdroższą pozycją w cenniku jest wersja GT z silnikiem 2,2 HDi w cenie 134 tysięcy złotych.

Za wersję SW dopłacimy 3 tysiące złotych.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 508
Peugeot 508
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 508 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 508

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

~tak. tak 2011-09-19

no

~Francuskie samochody starzeją się powoli ? 2011-03-30

Wolne żarty, najszybciej zaraz za pojazdami z Japonii...

marko1 2011-03-29

Panie Sebastianie prezentowany na fotografii samochodzik z podpisem Peugeot 508 w Polsce już od 75.800 złotych to Peugeot 508 kombi już od 78 800 złotych. Owszem Peugeota 508 ale sedan możemy już kupić za75 800 złotych. Jeśli ktoś chciałby sugerować się zdjęciem i ceną pod zdjęciem to będąc w salonie byłby rozczarowany co do ceny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport