mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot 508 w końcu w Polsce

Peugeot 508 w końcu w Polsce

Nowa flagowa limuzyna Peugeota, pokazany w Paryżu model 508, właśnie wchodzi do polskich salonów francuskiego producenta.

Peugeot 508 w końcu w Polsce
Auto będzie dostępne w dwóch wersjach nadwozia - sedan i SW, czyli kombi. 508 ma uosabiać nowy wizerunek marki Peugeot i pokazać, że i ona jest w stanie stworzyć dobrą limuzynę, która może bez czerwonych policzków konkurować z uznanymi niemieckimi graczami w tym segmencie.

Pisaliśmy już przy okazji premiery szczegółowe informacje odnośnie stylistyki nadwozia oraz kabiny nowego auta. Design przedniej części nadwozia jest nowoczesny, jednak stonowany i bez żadnych fajerwerków, czym w zasadzie odznacza się cała karoseria - to się ceni w tej, dość konserwatywnej klasie. W centralnej części mamy duży grill, który jest typowy dla marki, a nad nim duży znaczek z wypisaną nazwą Peugeot. Reflektory są pociągłe, smukłe i zachodzą na błotniki. Z profilu w zasadzie nie ma o czym mówić - linia nadwozia sedan prawidłowa, taka jaka powinna być w limuzynie tej klasy. Z tyłu znajdziemy oczywiście, jak zwykle w nowych autach, światła w technologii LED, duży znaczek marki łącznie z podpisem oraz dużą chromowaną listwę. Wszystko gustownie, ze smakem i bez szaleństw. Ot, wyrafinowana, francuska elegancja. Długość wersji sedan to 4,79cm, a wersji SW (kombi) - 4,81cm.

Profil kombi przypomina nieco Toyotę Avensis, natomiast tył jest już dość oryginalny, jednak znów - stonowany, spokojny.

We wnętrzu uwagę zwraca sterowanie systemem multimedialnym, które jest bardzo podobne do tego z Audi, ale to dobrze - w końcu jeśli coś jest dobrze zrobione, to dlaczego z tego nie zaczerpnąć? Oczywiście bez przesady, nie można iść śladem Chińczyków. Ale do rzeczy - konsola centralna jest poprawnie ułożona, wszystko jest przejrzyste i logicznie umiejscowione. I znowu ta sama historia się powtarza - ładnie, spokojnie i w porządku. Pojemność bagażnika wersji sedan to 545 litrów, a kombi 660. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1.581 litrów w sedanie i 1.865 w SW.

Jako że 508 to flagowa limuzyna marki Peugeot, auto wyposażone jest w najnowsze technologie. M.in znajdziemy tu kolorowy wyświetlacz typu Head-Up, który poprzez projektor w desce rozdzielczej przesyła na minimalnie przyciemniony, poliwęglanowy panel na przedniej szybie informacje o aktualnej prędkości, ustawieniach tempomatu oraz dane z nawigacji satelitarnej. Dodatkowo na liście wyposażenia znajdziemy takie pozycje jak adaptacyjne światła drogowe, kierunkowe reflektory biksenonowe z diodami LED, oświetlenie kierunkowe, oświetlenie kabiny (tworzące atmosferę komfortu i ciepła, używa diod LED), system Keyless Entry, czterostrefową klimatyzację oraz zaawansowane systemy audio.

Na napędu będzie służył szereg silników wysokoprężnych oraz benzynowych:

Diesel:

- 1.6 l e-HDi FAP 112 KM, 270/285 Nm, sterowana elektronicznie 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 109 g/km
- 1.6 l HDi FAP 112 KM, 240/254 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 124 g/km
- 2.0 l HDi FAP 140 KM, 320/340 Nm, 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 125 g/km
- 2.0 l HDi FAP 163 KM, 340 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 149 g/km
- 2,2 l HDi FAP 204 KM, 450 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 150 g/km

Benzyna:

- 1,6 l VTi 120 KM, 160 Nm, sterowana elektronicznie 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 144 g/km
- 1,6 l THP 156 KM, 240 Nm, 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 149 g/km
- 1,6 l THP 156 KM, 240 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 164 g/km

Dodatkowo, w 2012 roku pojawi się hybrydowa wersja, korzystająca z technologii HYbrid4: silnik HDi z przodu i elektryczny z tyłu, które łącznie produkują około 200 koni mechanicznych i napędzają cztery koła. Emisja CO2 ma plasować się na poziomie 99 g/km.

Ceny na polskim rynku dla wersji sedan zaczynają się od 75.800zł za wersję z 1,6 litrowym silnikiem benzynowym z mocą 120 koni mechanicznych. Za najmocniejszego, 204 konnego diesla trzeba będzie zapłacić 134 tysiące złotych. Za podstawowego (1.6 112 koni) damy minimalnie 85.900zł.

Kombi startuje od 78.800zł za 1,6 litrowy silnik benzynowy. Najtańszy diesel w wersji SW to 88.900zł. Za najwyższą wersję płacimy 139 tysięcy złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 508
Peugeot 508
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

Aldik 2011-02-04

Troszkę brakuje jakieś topowej wersji V6 czy V8 :)

~sdf 2011-02-03

Się nie bójcie, zaraz zrobią wersję GT albo Sport, będzie miała 130KM.

~RENeu 2011-02-02

dieselek w automacie 1,6 na TAXI super sprawa i będzie palił po Paris 6l ON ,ale już z TGV nie ma szans...))

~RENeu 2011-02-02

120konna benzyna to dopiero rakieta...)))

~sdf 2011-02-02

Ale ten aspiruje do klasy wyższej średniej. Chciałby też konkurować z BMW 3, Audi A4 i Mercem C. Naprawdę, bardzo by chciał :) Skończy się jak z C5, na którą przy wejściu do salonu sprzedawca daje 20% rabatu, a potem zaczynają się negocjacje (i nie mam tu na myśli aut ze stocku czy wyprzedaży roczników).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport