mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot Exalt nawiązaniem do chińskiej i francuskiej kultury

Peugeot Exalt nawiązaniem do chińskiej i francuskiej kultury

Exalt powstał by zachwycać w Chinach, ale i dać światu sygnał w jakim kierunku marka chce pójść w przyszłości z autami segmentu D i większymi. Francuzi podkreślą, że Exalt powstał przy użyciu francuskiego i chińskiego know-how.

Peugeot Exalt nawiązaniem do chińskiej i francuskiej kultury
Karoseria nie została całkowicie pokryta lakierem, by pokazać hołd złożony francuskiej motoryzacji lat 20. i 30. Nadwozie zostało wykute ręcznie ze stali. Pozostała część karoserii otrzymała kolor czerwony Shark Skin. W Chinach czerwony to kolor szczęścia. Z przodu znajdziemy reflektory zbliżone do seryjnych z modeli 308 i 2008. Linia boczna to modne w ostatnich latach połączenie sedana z nadwoziem coupe. Z tyłu szyba zachodzi na bok auta poprzez ostre przełamanie. Wąskie końcówki układu wydechowego wystają z szerokich otworów w zderzaku.

Wnętrze zostało przygotowane dla czterech osób. Peugeot postawił na tradycyjne, chińskie snycerstwo. Górne panele drzwi zostały wyłożone hebanem indyjskim, który był obrabiany przez chińskich artystów. Motyw przedstawia lwa na tle pędów i liści bambusa, a został zaprojektowany przez studio PINWU Design Trio. Rzemieślnik, który to stworzył korzystał z tradycyjnej techniki drukowania wzorów na tkaninach i papierze. Oprócz odwołań do tradycji nie mogło zabraknąć powiewu nowoczesności i Francuzi wyposażyli Exalta w Peugeot i-Cockpit.



Chińczycy będą bardzo zachwyceni, ale europejski fan motoryzacji zapewne skwituje wnętrze Exalta słowami: "ładne, ale mało praktyczne i niepotrzebnie ktoś się namęczył". Cały kokpit przypomina trochę zestaw meblowy żywcem wyjęty z salonu pewnego szwedzkiego marketu. Tunel środkowy zaś ma szerokość zbliżoną do molo w Sopocie. Faktycznie jednak drewno hebanowe robi niesamowite wrażenie i takiego wykończenia nie znajdziemy nie tylko w seryjnych modelach, ale i innych pokazanych w ostatnich latach samochodach koncepcyjnych.

Exalt dostał napęd hybrydowy plug-in HYbrid4, który dostarcza sumarycznej mocy 340 KM. Bazą jest silnik 1.6 l THP o mocy 270 KM, który został ożeniony z 6-biegową przekładnią automatyczną. Jednostka spalinowa jest wspomagana przez silnik elektryczny (50 kW) umieszczony na tylnej osi. Dzięki takiemu połączeniu napęd trafia na wszystkie koła.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot Concept Pekin targi w Pekinie

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport