mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot SR1 - prekursor nowego stylu Lwa

Peugeot SR1 - prekursor nowego stylu Lwa

Peugeot SR1 prezentuje trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłości we wszystkich modelach francuskiej marki. Debiut auta odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie.

Peugeot SR1 - prekursor nowego stylu Lwa

Zastosowanie technologii HYbrid4 sprawia, że specyfikacja techniczna modelu Peugeot SR1 idzie w parze z nowatorską stylistyką: 230 kW (313 KM), emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km (0 w trybie elektrycznym), napęd na 4 koła oraz wszystkie cztery koła skrętne. Oto zdaniem Peugeot, idealne połączenie ekologii i sportowego charakteru aut przyszłości.



Cechy charakterystyczne to duża maska, płynnie poprowadzone błotniki i bardzo niski środek ciężkości. Nowoczesne linie łączą się z bocznymi oknami i przednią szybą, podkreślając projekt pokrywy silnika. Ogólną koncepcję stylistyczną uzupełniają ciekawe detale: design świateł i wlotów powietrza, kształt lusterek zewnętrznych.

Koncept Peugeot posiada sztywny dach, w konstrukcji którego zastosowano technologię formowania wstępnego zapożyczoną ze świata żeglarstwa. Dach płynnie komponuje się z nadwoziem, tworząc wrażenie auta coupé. Siła projektu SR1 tkwi jednak w tym, iż auto wywołuje takie samo wrażenie wizualne zarówno z dachem, jak i bez dachu. Peugeot SR1 prezentuje także nowe logo francuskiej marki.

Wnętrze pojazdu pomieści trzy osoby dzięki zastosowaniu tylnego fotela umieszczonego pośrodku, tuż za przednimi siedzeniami. Zajęcie miejsca z tyłu umożliwia konsola centralna, którą można przesunąć do przodu podczas wsiadania. We wnętrzu zastosowano naturalne materiały, których przykładem jest przetarta tapicerka skórzana i drewno dekoracyjne, nikiel i satynowy chrom.

W samochodzie zastosowano bowiem technologię HYbrid4, która pojawi się w modelu Peugeot 3008 w 2011 roku. Wersja SR1 zawiera silnik 1,6-litra THP o mocy 160 kW (218 KM) umieszczony z przodu oraz tylny motor elektryczny rozwijający 70 kW (95 KM). W trybie elektrycznym, samochód staje się pojazdem typu ZEV (Zero Emission Vehicle – pojazd o zerowej emisji spalin), podczas gdy średnie spalanie paliwa wynosi zaledwie 4,9 litra/100 km przy emisji CO2 na poziomie 119 g/km.

Podczas pracy z wykorzystaniem obu źródeł napędu, SR1 wytwarza potencjalną moc maksymalną 230 kW (313 KM), a także korzysta z napędu na 4 koła.

O większą precyzję kierowania i zwrotność we wszystkich warunkach dba natomiast układ 4 kół skrętnych. Kąt skrętu tylnych kół ustalany jest na podstawie prędkości jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.

Peugeot SR1 zostanie pokazany publicznie podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.

 

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot Concept targi Genewa nowy model

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport