mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot na terenowo

Peugeot na terenowo

Już za niecały miesiąc, podczas targów w Genewie, światową premierę świętować będzie Peugeot 4007, pierwszy SUV z lwem na masce. Na naszym rynku przyjdzie nam poczekać na to auto niestety do przyszłego roku.

Peugeot na terenowo

Peugeot 4007 powstał jako owoc współpracy francuskiej grupy PSA z Mitsubishi. Dlatego też cała technologia jest identyczna jak w bliźniaczym Citroenie C-Crosser, a wszelkie rozwiązania "terenowe" pochodzą od japońskiej firmy. Jedynym, co różni oba SUV-y to przede wszystkim stylistyka, typowa dla każdej z marek.

Mimo iż mamy do czynienia z SUV-em, nieobecnym jak dotąd w gamie Peugeota, to odgadnięcie właściwej marki nie powinno stanowić żadnego problemu. Charakterystyczne są przede wszystkim duże logo firmy, szeroko rozciągające się na boki reflektory, szeroki i nisko umieszczony wlot powietrza. Ponadto nadwozie zyskało bardziej muskularnej sylwetki, typowej dla SUV-ów. W tym celu pojawiły się 18-calowe felgi oraz opony o rozmiarze 225/55, progi, relingi dachowe oraz zwiększono prześwit do 174 mm.

Auto o długości 4,64 m, szerokości 1,80 m i wysokości 1,67 m obok pięciu pasażerów pomieści jeszcze 510 litrów bagażu. Przy tylko dwóch jadących osobach - tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40 i przesuwana o 80 mm - przestrzeń bagażowa wzrasta do 1.686 litrów. Dodatkowy, trzeci rząd siedzeń może być chowany całkowicie w podłodze bagażnika.

Tę samą jednostkę wysokoprężną, co w Citroenie, znajdziemy też pod maską 4007. 2,2-litrowa, o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 380 Nm osiąganym przy 2.000 obr/min. Do tego wszystkiego 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Takie parametry silnika pozwolą autu osiągnąć maksymalnie 200 km/h, zaś prędkość 100 km/h ze startu po 9,9 sekundy. Średnie spalanie wynosi 7,2 l/100 km.

Układ napędu na wszystkie koła, zapożyczony od Mitsubishi, pracuje w trzech trybach. Napęd tylko na przednią oś (2WD) jest przeznaczony do jazdy po suchej i twardej nawierzchni i jest zarazem najbardziej ekonomiczny. W trybie automatycznym 4WD elektronicznie kontrolowany moment obrotowy trafia także i na tylną oś w zależności od aktualnych warunków drogowych. Maksymalnie, przy np. zaśnieżonej drodze i prędkości do 15 km/h, 55% momentu jest przenoszone na tylne koła. I wreszcie tryb 4WD Lock, w którym nawet 50% więcej momentu niż w trybie automatycznym trafia na tył.

Wśród elementów wyposażenia mających wpływ na bezpieczeństwo znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, systemy ESP, ASC, ASR i oczywiście ABS.

Czytaj także:
C-Crosser: Pierwszy SUV Citroena (2007-02-12)

Zobacz więcej o samochodach marki Peugeot

Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 4007 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 4007

Podobne wiadomości:

C-Crosser: Pierwszy SUV Citroena

C-Crosser: Pierwszy SUV Citroena

Premiery 2007-02-12

Komentuj:

~KERAM4 2016-07-09

WITAM.MAM PROBLEM Z MOIM PEUGOTEM 4007,PRZY DUZYCH PREDKOSCIACH NP JAZDA AUTOSTRADA PRZEZ JAKIS CZS RAZ ZA CZAS SZARPNIE JAKBY BRAKOWALO PALIWA.CZY KTOS MIAL TAKI PROBLEM.PROSZE O INFO..MOJ MAIL. marx4@interia.pl

~Andy 2012-06-11

Poza tym GPS a raczej to co ma spełniać tą funkcję to dla tej klasy auta (tj. za te pieniądze) winna być naprawdę funkcjonalna i pomocna kierowcy. Obecna przypomina raczej początki rozwoju tej dziedziny. W stałej ofercie winna być również aktualizacja map najlepiej przy każdym przeglądzie z opcją PRAWA DO DARMOWEJ DOŻYWOTNIEJ AKTUALIZACJI MAP. Zarządzanie multimediami nawet w najbogatszej wersji jest bardzo uciążliwe. Aczkolwiek istnieje możliwość sterowania przyciskami w kierownicy (bardzo dobrze, że jest ta funkcjonalność) jednak korzystanie z menu aczkolwiek stosunkowo proste jednak nadaje się tylko do obsługi na parkingu. Brak możliwości odczytu pamięci USB czy kart choćby tylko SD to również kolejny minus. Korzystanie z serwera plików muzycznych sprowadza się jedynie do kopiowania z oryginalnych płyt Audio i ich odtwarzania. Niestety interfejs jest mało przyjazny dla użytkownika. Rozpisałem się nieco - przecież te zabawki kosztują w opcjach auta ładnych kilka tysięcy i za nie oczekiwalibyśmy podejścia nieco bardziej User Friendly.

~nko 2007-03-04

TO skandal żeby w aucie aspirującym do jazdy w "terenie" nie było na boczkach drzwiowych wygodnych uchwytów za które można by się trzymać podczas jazdy po nierównościach czy zakrętach - to PARANOJA !!! Poza tym w aucie za około 150-200 tys. klimatyzacja powinna mieć swój własny wyświetlacz ! Komputer swój, a radio swój ! Bo to co jest przypomina system komputerowy w BMW - wszystko w jednym czyli NIC !

~Globen 2007-02-16

hehe, wszystko to samo, we Francji, jest przeicez tylko jedna fabryka silnikow. Wiec citroen , peugeto, renault to wszystko to samo;) a ten peugeot to kopia citroena tyle ze inne ubranie ;)

~kapitalizm ,a nie socjalizm 2007-02-15

I będzie w socjalistycznej Polsce kosztował tyle co w USA wypasione Audi Q7 3.6 ,albo ML 350 ,albo X5 3.0 ,albo jakieś Subaru lub terenowe Mitsu . Głupotą jest kupować w socjalistycznej Polsce dizla ,który kosztuje 2x więcej niż lepiej wyposażnony ,z lepszym silnikiem taki sam samochód w USA . Skoro w Polsce załóżmy ML320 CDI kosztuje 230 000 zł w podstawowej wersji ,a w USA ML 350 120 000 zł to gdzie ten ktoś przepłacający w socjalistycznej Polsce widzi oszczędność w tym dyszlu ,skoro musi na wszystko harować i za wszystko płacić więcej nie w KAPITALISYTCZNYCH USA ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport