mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Peugeot wraca do świata GTI

Peugeot wraca do świata GTI

Kiedy wydawało się, iż najbardziej usportowionym modelem w ofercie Peugeota będzie właśnie wprowadzane do sprzedaży w Europie małe coupe RCZ, francuski koncern zaskoczył chyba wielu prezentując pierwsze informacji o 308 GTI.

Peugeot wraca do świata GTI
Nie jest to oczywiście pierwsze GTI w historii Peugeota, żeby wspomnieć o chyba najbardziej słynnym 205 GTI, ale od dłuższego czasu Francuzi jakby zapomnieli o segmencie hot hatchów, stawiając bardziej na mocne auta o nadwoziu coupe. Czy 308 GTI to tylko jednorazowa zmiana strategii, czy może zapowiedź większej liczby modeli z tymi magicznymi trzema literkami - tego na razie nie wiadomo. Ale zapowiada się dość ciekawie.

Za odpowiednie osiągi odpowiadać będzie 1,6-litrowa jednostka benzynowa z turbosprężarką twin-scroll (o dwóch stopniach doładowania). Jej maksymalna moc wynosi równe 200 KM (dostępna od 5.500 do 6.800 obr/min), zaś maksymalny moment obrotowy 275 Nm (1.700-4.500 obr/min).

Jak podaje producent, 308 GTI będzie rozpędzać się ze startu do prędkości 100 km/h w 7,7 sekundy, zaś przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmie mu o jedną sekundę mniej czasu. Przy tym średnie spalanie najmocniejszej "308-ki" będzie wynosić 6,9 l/100 km.

Pod kątem większej mocy zmodyfikowano nieco zawieszenie 308 GTI, w efekcie czego auto jest o 10 mm niżej zawieszone, a cała wysokość zmniejszona została do 1.488 mm. Co za tym idzie, odpowiednio obniżony został również środek ciężkości. Peugeot 308 GTI został postawiony na 18-calowych felgach z oponami o rozmiarze 225/40.

Peugeot 308 GTI dostępny będzie tylko w pięciodrzwiowej wersji nadwoziowej. Stylistycznie od pozostałych wariantów będzie się odróżniać m.in. nieco zmodyfikowanym zderzakiem pochodzącym z 308 CC, tylnym spojlerem, tylnym zderzakiem z dyfuzorem, podwójną, chromowaną końcówką układu wydechowego oraz oznaczeniem GTI. Z kolei w kabinie pojawiło się szereg aluminiowych wstawek - m.in. na pedałach, drążku zmiany biegów oraz kierownicy.

Peugeot 308 GTI do sprzedaży na francuskim rynku trafi już w czerwcu i kosztować będzie 26,9 tys. euro. Jego debiut na pozostałych rynkach europejskich będzie miał miejsce jesienią.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 308 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 308

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

~spinin 2010-05-23

ale myślę, że po tym wypszczą wersję jeszcze mocniejszą więc jest dobrze :) widać , że marka się rozwija, w końcu istnieje już 200 lat

~chychak 2010-05-21

pomysł dobry, ale 200 kucy to zdecydowanie za mało..... min. 250 by się przydało, żeby miał porządnego kopa i żeby naprawdę czuć było różnice, a tak będzie to tylko nieco mocniejsza wersja

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport