mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pięciocylindrowe Audi TT RS

Pięciocylindrowe Audi TT RS

Choć dokładne szczegóły najmocniejszej wersji Audi TT, czyli TT RS, poznamy za tydzień, przy okazji premiery tego modelu na wystawie w Genewie, to już teraz niemiecki koncern zdradził pierwsze informacje na temat tego auta.

Pięciocylindrowe Audi TT RS
Skoro będzie to najmocniejsza wersja modelu TT, to najważniejszą informacją powinna być ta o parametrach jednostki napędowej. I tak jest w rzeczywistości, jednak w tym przypadku nie chodzi tu o moc i pojemność, ale o liczbę oraz układ cylindrów w tym silniku. Audi postanowiło powrócić do tradycji lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia i użyło w Audi TT RS pięciocylindrowy silnik o układzie rzędowym.

Jednostka ta o pojemności 2,5 litra dysponuje mocą wyraźnie ponad (jak poinformowało Audi w swoim komunikacie) 300 koni mechanicznych. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim zapewniać będzie również osiągi na najwyższym poziomie. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h zajmuje mniej niż pięć sekund, równie szybko auto ma przyspieszać przy innych poziomach prędkości, zaś prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Audi TT RS dysponować będzie ponadto pernamentnym napędem na wszystkie koła quattro, odpowiednio dopracowanym zawieszeniem i potężnymi hamulcami, które mają skutecznie panować nad mocą tego kompaktowego modelu. Niezwykle lekkie nadwozie Audi TT RS, które oferowane będzie w wersji coupe oraz roadster, zbudowane zostało w technologii Audi Space Frame.

Pozostałe szczegóły techniczne oraz być może również cenę najmocniejszej "tetetki" poznamy podczas oficjalnej prezentacji tego modelu na wystawie w Genewie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 148 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi TT Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi TT Audi TT TT RS

Podobne wiadomości:

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

Audi A6 Avant – nie chce się wysiadać

auto motor i sport 0000-00-00

Audi A6 po kuracji odmładzającej. Jeśli ze wszystkich modeli Audi na świecie miałby zostać tylko jeden, to byłby to właśnie ten - A6 Avant 3.0 TDI quattro.

Komentuj:

~Zygi 2009-02-24

Wiadomo że Haldex

~wef 2009-02-24

Ciekaw jestem czy ten "permanenty napę na cztery koła quattro" to będzie prawdziwy torsen czy znowu wcisną zwykłego haldexa jak we wszystkich Golfach/A3/TT.

~cdi 2009-02-24

2.5 litrowy TT-RS mocniejszy o 7KM i 10Nm od 3.0 litrowej S4.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.