mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem

Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem

Choć dzień 4 lipca kojarzony jest przede wszystkim ze Stanami Zjednoczonymi, to fani motoryzacji od kilku już lat wiążą tę datę z Włochami, a konkretnie z modelem Fiat 500.

Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem
4 lipca 2007 roku światową premierę miała bowiem nowa generacja Fiata 500, małego miejskiego auta, które przed kilkudziesięcioma latami zmotoryzowało przede wszystkim włoski rynek. Z tej okazji odbyła się w Turynie wielka feta, a Fiat zapowiedział, że co roku w tym dniu będą obchodzone urodziny pięćsetki połączone z jakimś ważnym wydarzeniem. I tak 4 lipca 2008 roku w wielu europejskich miastach odbyły się pikniki, podczas których prezentowano najmocniejszą odmianę Fiata 500 ze skorpionem na masce, czyli Abartha. Przed rokiem podczas urodzin zaprezentowano wersję z odkrytym dachem (500C). W tym roku przyszła pora na nowy silnik - zaprezentowany po raz pierwszy w Genewie dwucylindrowy TwinAir - który może stać się prawdziwym przebojem rynkowym.

Rodzina silników TwinAir, wytwarzana przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, wykorzystuje znaną już technologię MultiAir. Dzięki niej nowe silniki są klasycznym przykładem downsizingu, czyli stosunkowo dużej mocy i wysokim momentem obrotowym przy małej pojemności i ograniczonym zużyciu paliwa oraz emisji CO2 (o 30% mniej niż silniki benzynowe o porównywalnej pojemności).

Dwucylindrowe silniki TwinAir o pojemności skokowej 900 cm3 dostępne będą w różnych wariantach mocy. Najsłabszy, bez dodatkowej turbiny rozwijać będzie moc 65 KM. Mocniejsze, z niewielkimi turbinami, dysponować będą 85 i 105 KM mocy. I to ta słabsza z doładowanych wersji jako pierwsza, bo już we wrześniu br., pojawi się w sprzedaży na europejskim rynku.

Wg danych producenta Fiat 500 TwinAir 85 HP spalać będzie średnio 4,1 l/100 km, w mieście 4,9, zaś w trasie 3,7 l/100 km. W wersji z automatyczną przekładnią Dualogic spalanie to będzie wynosić odpowiednio 4,0/4,6/3,6 l/100 km. W tej wersji pięćsetka będzie przyspieszać do prędkości 100 km/h w 11 sekund, zaś maksymalnie będzie w stanie pojechać 173 km/h. Emisja CO2 będzie wynosić 95 g/km (92 w wersji z przekładnią Dualogic).

Standardowo ta wersja silnikowa będzie wyposażona w system Start&Stop oraz wskaźnik zmiany biegów.

Kierowca będzie mógł maksymalnie wykorzystać możliwości nowej jednostki dzięki dwóm trybom jej pracy - Normal i Eco. W tym pierwszym maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm, a w drugim jest ograniczony do 100 Nm (od 1.750 obr/min). Tryb Eco preferuje bardziej delikatny styl jazdy, korzystny zwłaszcza w ruchu miejskim, dzięki czemu można zaoszczędzić dodatkowo na paliwie. W trybie tym automatycznie aktywuje się także wspomaganie kierownicy City, a w wersji z przekładnią Dualogic odpowiednio dopasowuje się także zmiana przełożeń.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~j72 2010-07-15

no nie wiem czy takie lekkie.. ja mam 300koni w aluminiowym Audi A8 '96 no to mozna powiedziec ze jedzie.. a wazy ok 1800kg - wiec jak przeliczyc 500ke ktora wazy ok 1000kg.... to dla poerownania wyszloby 120konikow na te 1800kg - to chyba sie toczy :D pozdr

~Michał 2010-07-14

Mylisz się, będzie jechać i to całkiem przyzwoicie. Sam pomyśl 65 koni w lekkim aucie.

~kamil 2010-07-09

przecież to auto z tym 65 konnym silnikiem pewno nic nie będzie jechać

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport