mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem

Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem

Choć dzień 4 lipca kojarzony jest przede wszystkim ze Stanami Zjednoczonymi, to fani motoryzacji od kilku już lat wiążą tę datę z Włochami, a konkretnie z modelem Fiat 500.

Pięćsetka z dwucylindrowym silnikiem
4 lipca 2007 roku światową premierę miała bowiem nowa generacja Fiata 500, małego miejskiego auta, które przed kilkudziesięcioma latami zmotoryzowało przede wszystkim włoski rynek. Z tej okazji odbyła się w Turynie wielka feta, a Fiat zapowiedział, że co roku w tym dniu będą obchodzone urodziny pięćsetki połączone z jakimś ważnym wydarzeniem. I tak 4 lipca 2008 roku w wielu europejskich miastach odbyły się pikniki, podczas których prezentowano najmocniejszą odmianę Fiata 500 ze skorpionem na masce, czyli Abartha. Przed rokiem podczas urodzin zaprezentowano wersję z odkrytym dachem (500C). W tym roku przyszła pora na nowy silnik - zaprezentowany po raz pierwszy w Genewie dwucylindrowy TwinAir - który może stać się prawdziwym przebojem rynkowym.

Rodzina silników TwinAir, wytwarzana przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, wykorzystuje znaną już technologię MultiAir. Dzięki niej nowe silniki są klasycznym przykładem downsizingu, czyli stosunkowo dużej mocy i wysokim momentem obrotowym przy małej pojemności i ograniczonym zużyciu paliwa oraz emisji CO2 (o 30% mniej niż silniki benzynowe o porównywalnej pojemności).

Dwucylindrowe silniki TwinAir o pojemności skokowej 900 cm3 dostępne będą w różnych wariantach mocy. Najsłabszy, bez dodatkowej turbiny rozwijać będzie moc 65 KM. Mocniejsze, z niewielkimi turbinami, dysponować będą 85 i 105 KM mocy. I to ta słabsza z doładowanych wersji jako pierwsza, bo już we wrześniu br., pojawi się w sprzedaży na europejskim rynku.

Wg danych producenta Fiat 500 TwinAir 85 HP spalać będzie średnio 4,1 l/100 km, w mieście 4,9, zaś w trasie 3,7 l/100 km. W wersji z automatyczną przekładnią Dualogic spalanie to będzie wynosić odpowiednio 4,0/4,6/3,6 l/100 km. W tej wersji pięćsetka będzie przyspieszać do prędkości 100 km/h w 11 sekund, zaś maksymalnie będzie w stanie pojechać 173 km/h. Emisja CO2 będzie wynosić 95 g/km (92 w wersji z przekładnią Dualogic).

Standardowo ta wersja silnikowa będzie wyposażona w system Start&Stop oraz wskaźnik zmiany biegów.

Kierowca będzie mógł maksymalnie wykorzystać możliwości nowej jednostki dzięki dwóm trybom jej pracy - Normal i Eco. W tym pierwszym maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm, a w drugim jest ograniczony do 100 Nm (od 1.750 obr/min). Tryb Eco preferuje bardziej delikatny styl jazdy, korzystny zwłaszcza w ruchu miejskim, dzięki czemu można zaoszczędzić dodatkowo na paliwie. W trybie tym automatycznie aktywuje się także wspomaganie kierownicy City, a w wersji z przekładnią Dualogic odpowiednio dopasowuje się także zmiana przełożeń.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Aktualności 2017-01-17

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~j72 2010-07-15

no nie wiem czy takie lekkie.. ja mam 300koni w aluminiowym Audi A8 '96 no to mozna powiedziec ze jedzie.. a wazy ok 1800kg - wiec jak przeliczyc 500ke ktora wazy ok 1000kg.... to dla poerownania wyszloby 120konikow na te 1800kg - to chyba sie toczy :D pozdr

~Michał 2010-07-14

Mylisz się, będzie jechać i to całkiem przyzwoicie. Sam pomyśl 65 koni w lekkim aucie.

~kamil 2010-07-09

przecież to auto z tym 65 konnym silnikiem pewno nic nie będzie jechać

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi L200 pickupem roku 2017
Mitsubishi L200 pickupem roku 2017
Mitsubishi L200 otrzymał tytuł Best Pickup na ceremonii Carbuyer Awards 2017. Jurorzy docenili L200 za jego twardy charakter i mocny, czterocylindrowy dieslowski silnik 2,4 l.