mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Piękny projekt koncepcyjnego Jaga

Piękny projekt koncepcyjnego Jaga

Jaguar i Bertone połączyły siły i z okazji 99 lecia istnienia tego drugiego, stworzyły koncept o nazwie B99.

Piękny projekt koncepcyjnego Jaga
Piękny koncept, należy dodać. Jest to auto, które czerpie to, co najlepsze z klasycznego design modelu XJ - długa maska, długi tył, który w zasadze mógłby być przodem, krótki zwis z przodu i dłuższy z tyłu. Linia przodu oraz tyłu zgrywają się w jedność - i tu, i tu, mamy duży czarny "grill" oraz cienkie światła, a jadyną różnicą jest to, że z przodu są one niebieskie, natomiast z tyłu czerowne. Nawet obwódki świateł przeciwmgielnych są tożsame z tymi wokół końcówek rur wydechowych.

Auto jest długie na 4,5 metra, wysokie tylko na 1,35, a szerokie na 1,95 metra. Na masce dumnie... sterczy (nie za eleganckie słowo) figurka skaczącego jaguara, która jednak chowa się do środka podobnie jak ta w Rollsach, tylko gdy skomplikowane sensory wyczują nieuniknione spotkanie z przechodniem, który najczęściej uważa, że jest kotem i ma dziewięć żyć, zatem można mu wszystko.

Wewnątrz także wyraźnie widać styl Bertone. Chowający się ekran systemu multimedialnego oraz wyloty powietrza, piękne i lśniące drewna afrykańskie, a także zegary, otoczone aluminiowymi obudowami to tylko niektóre z ciekawych detali wnętrza. Jest tu także kontroler multimediów/skrzyni biegów, który wyjeźdża z konsoli centralnej, podobnie jak w XF czy XJ.

Moc pochodzi z hybrydowego układu, stworzonego przez Bertone Energy. Są tu dwa elektryczne motory o mocy 201 koni każdy, zamontowane na tylnej osi, a także 1,4 litrowy silnik benzynowy z mocą 168 koni mechanicznych. Łączna moc całego układu to imponujące 570 koni. Przewidywanym zasięgem auta jest 700 kilometrów, a średnia emisja CO2 na 100 kilometrów 30 g/km.

Auto przygotowane na Genewę to szeroke na 2,5 metra B99 GT, które może być specjalną wersją B99, przeznaczoną na tor. Nie tylko jest szersze, ale także niższe. Jest tu jeszcze o dwa silniki elektryczne więcej, przez co na cztery koła przekazywana jest moc niebotycznych 972 koni.

Nie ma żadnych informacji dotyczących sprzedaży takiego auta, czy nawet silnie limitowanej serii produkcyjnej. Wielu zarzuca Bertone, że B99 to krok wstecz w stylizacji Jaguara. Marka dopiero co zdołała uwolnić się od designu XJ, który istniał w jej ofercie już od kilkudziesięciu lat, a teraz wraca poprzez ten koncepcyjny model do korzeni. Tylko właśnie - czy Jaguar nie jest jedną z tych marek, które niekoniecznie muszą iść z duchem czasu? Nowy XJ to niesamowite auto - fantastycznie wykonane, z zaawansowaną technologią, genialnie komfortowe, wygodne, a z 5 litrowym turbodoładowanym V8 także bardzo szybkie i świetnie brzmiące, jednak jego stylistyka wydaje się być nazbyt nowoczesna. Jest w porządku, wygląda świetnie, ale nie tak jak... Jaguar. Gdyby nowy XJ miał kształty podobne do tych z B99, zachowując przy tym wszystkie właściwości, wymienione powyżej, byłby aktualnie jednym z najlepszych i najbardziej pożądanych samochodów świata. Jest wspaniały, ale nie tak, jak mógłby być.

Podobne wiadomości:

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Aktualności 2017-04-13

Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy

Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy

Samochody luksusowe 2017-03-14

Niemiecki tuner opracował nowy bodykit i nieco podrasował jednostkę napędową. Propozycja dla tych, którzy uważają F-Pace za nudny samochód.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia RS 245 i Scout - dwie premiery w Genewie
Skoda Octavia RS 245 i Scout - dwie premiery w Genewie
Właśnie wystartował salon motoryzacyjny w Genewie. Jedną z pierwszych konferencji prasowych organizuje Skoda, gdzie zadebiutują dwie specjalne wersje Octavii. Zapraszamy na relację live prosto ze Szwajcarii.