mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza Jazda: Honda Jazz

Pierwsza Jazda: Honda Jazz

Segment B gościł już przy swoim stole model Jazz, auto pojawiło się po raz pierwszy w 2001 roku. Później na rynek trafiła kolejna generacja. Teraz czas na nową Hondę Jazz, która nas osobiście zachwyciła ilością miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Jeździliśmy autem na polskiej prezentacji i teraz przyszedł czas na nasze wrażenia.

Pierwsza Jazda: Honda Jazz
Hasło przewodnie tego samochodu to „maksimum dla człowieka minimum dla maszyny”. Projektanci i inżynierowie tworząc nową generację postanowili, jak najlepiej wykorzystać przestrzeń w kabinie Jazz'a. Większość osób obecnych na prezentacji z dużym dystansem przyjęła zapewnienia, że w aucie jest tyle samo miejsca w środku, co w luksusowym sedanie. I tu został nam pokazany slajd z kabiną Hondy Jazz przyrównaną do zarysu innego auta. Po krótkiej przemowie na temat ilości miejsca przedstawiciel japońskiego producenta zdradził, że pod hasłem „luksusowy sedan” kryje się Mercedes Klasy S…

Niezależnie od tego, czy na pokazanej prezentacji zarys sedana przedstawiał Klasę S, czy nie byliśmy ciekawi deklaracji Hondy. Zwłaszcza, że jej przedstawiciele sprawiali wrażenie bardzo pewnych siebie. Jak jest naprawdę?

Hondę Jazz charakteryzują wymiary 3995 mm x 1980 mm x 1669 mm (długość, szerokość, wysokość). Auto w porównaniu do poprzednika jest dłuższe o 95 mm i posiada o 30 mm większy (2530 mm) rozstaw osi. Podobnie jak w innych modelach Hondy w  Jazz zamontowano  centralnie umoszczony bak paliwa. Co pozwoli na zastosowanie specjalnego układu składania foteli. O tym za moment. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 354 l (+17 litrów). Maksymalnie właściciel dostaje 1314 litrów.

Nowy Jazz zaskakuje ilością miejsca w kabinie, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Pasażerowie mają dużo miejsca na nogi i kolana. To zasługa m.in. krótkiego zakresu przesunięcia przednich foteli. Na szczęście nie wpływa to na komfort podróżujących z przodu osób, choć te ze wzrostem bliskim 2 metrów mogą mieć problem z zajęciem wygodnej pozycji. Ogromnym plusem Jazz'a są tzw. „magic seat”. Siedziska foteli składają się do pionu, co umożliwia przewożenie w kabinie przedmiotów nie mieszczących się - ze względu na ich wysokość - w bagażniku.



Atutem nowej Hondy Jazz jest również ładnie zaprojektowana konsola centralna, która została zorientowana na kierowcę. Nowością w aucie jest dotykowy panel klimatyzacji, który mogą docenić jedynie młodsi klienci, decydujący się na zakup tego samochodu. Honda oferuje zgodność z systemem MirrorLink oraz dedykowane do systemu infotaiment specjalne aplikacje. Jeśli nie chce się odstawać od konkurencji, to takie „gadżety” muszą być wprowadzane do samochodów. W Polsce Honda oferuje trzy poziomy wyposażenia auta – Trend, Comfort oraz Elegance. We wszystkich wersjach standardem jest system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA)

Sympatycy jednostek wysokoprężnych nie będą zadowoleni. Otóż, Honda w Polsce oferuje model Jazz, jedynie z silnikiem benzynowym 1,3 l DOHC iVTEC. Motor dostarcza 102 KM mocy oraz maks. moment obrotowy równy 123 Nm. Jednostka gwarantuje sprint do setki w czasie 11,2 sekund, a podczas jazdy czuć, że silnik nie należy do tych z półki „ochoczo przyspieszających”.  Powinno zrekompensować to niskie spalanie. Do silnika przygotowano skrzynie mechaniczną 6-biegową oraz bezstopniową przekładnię CVT. W pierwszym przypadku irytuje praca sprzęgła, trzeba przyzwyczaić się do efektu „wpadania pedału w podłogę”. Honda chwali się, że skróciła skok biegów od 1 do 5 w mechanicznej przekładni. Napęd w każdej z wersji Hondy Jazz trafia tylko na koła przednie.


Cennik nowej Hondy Jazz rozpoczyna kwota 59 900 złotych, na tyle polski oddział Hondy wycenił podstawową wersję Trend z mechaniczną przekładnią. Dopłata do skrzyni CVT wynosi 4 tys. złotych. Wersja topowa kosztuje od 73 800 złotych.

Honda liczy, że ok. 60% klientów modelu Jazz będą to osoby lojalne marce. Oferta kierowana jest do młodych, którzy dopiero założyli rodziny oraz seniorów. Jazz to udany produkt, ale nasuwa się jedno pytanie, czy uda się handlowcom Hondy wytłumaczyć klientom cenę auta, która jest wyższa niż np. u koreańskich konkurentów? 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Jazz
Honda Jazz
Cena podstawowa już od: 61 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda Jazz Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda Jazz

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport