mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda: Nowy Mercedes Klasy C

Pierwsza jazda: Nowy Mercedes Klasy C

Po czterech latach rynkowego bytu przyszedł czas na odświeżenie aktualnej generacji Mercedesa Klasy C, który jak dotąd był jednym z najbardziej dopracowanych modeli niemieckiego producenta. Rewolucji nie było, ale zmiany zaszły w 2.000 elementów. Jako jedni z pierwszych w Polsce mieliśmy okazję sprawdzić co się zmieniło.

Pierwsza jazda: Nowy Mercedes Klasy C

Mercedes Klasy C dla koncernu ze Stuttgartu jest bardzo ważnym modelem. Tak naprawdę jest to kręgosłup sprzedaży na takich rynkach jak chociażby w naszym kraju. Licząc od 1982 roku (wtedy jeszcze pod nazwą 190) auto sprzedało się do tej pory w liczbie przekraczającej 8,5 miliona egzemplarzy. Aktualna generacja, która zadebiutowała na początku zdobyła zaufanie przeszło miliona klientów.

Przyszedł jednak czas na lekkie odświeżenie. Mercedes podobnie do innych niemieckich marek premium postawił raczej na ewolucję niż rewolucję. Auto zostało dostosowane pod kątem nowego języka designu, którego wyznacznikiem jest bez wątpienia model SLS AMG. Na nadwoziu pojawiło sie więcej przetłoczeń, zmieniono lekko wygląd nowych reflektorów, a w nowym przednim zderzaku pojawiły się światła dzienne LED. Z tyłu zmiany zauważymy po uruchomieniu samochodu. Tylne lampy korzystają z technologii LED i są jeszcze bardziej wyraziste.

Wnętrze samochodu zostało także gruntownie odświeżone. Obszarem prac stylistów wnętrza była przede wszystkim deska rozdzielcza, ale także panel środkowy. Pojawiła się tam nowa tablica zegarów, pomiędzy którymi zamontowano wyświetlacz komputera pokładowego o wysokiej rozdzielczości. Pierwszą rzeczą jaka rzuca się w oczy to całkowicie nowe koło kierownicy zapożyczone od modelu CLS.

Kolorystyka materiałów z których wykończono deskę rozdzielczą jest teraz o wiele jaśniejsza, a co za tym idzie optycznie powiększyła się ilość miejsca w środku. Aby uszlachetnić wygląd kokpitu zamówić można wstawki z jesionu lub drewna orzechowego.

Jednak nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ilość miejsca w nowej Klasie C. Tym bardziej, że we wnętrzu pojawiły się jeszcze wygodniejsze fotele, które można w opcji wyposażyć w system wentylacji oraz konfigurować je pod nowymi kątami. Z tyłu siedzi się wygodnie nawet wyższym pasażerom, bowiem styliści postanowili poprowadzić prosto linię dachu. Jednak trzeba się liczyć z tym, że na tylnej kanapie przejadą się maksymalnie dwie osoby. Przestrzeń w bagażniku powinna być zadowalająca. W wersji sedan mamy do dyspozycji 475 litrów, natomiast kombi to pełnoprawna bagażówka o pojemności nawet do 1.500 litrów.



Z technologicznych ciekawostek, które pojawiły się w nowym Mercedesie Klasy jest system multimedialny COMMAND Online, który umożliwia dostęp do internetu. Podczas postoju pasażer może korzystać z przeglądarki internetowej oraz specjalnie zaprojektowanych serwisów internetowych Mercedesa. Nawigacja umożliwia wyświetlanie trójwymiarowych obiektów.

Nowy Mercedes Klasy C jest pod maską mocno proekologiczny. Wszystkie nowe silniki zostały oznaczone logo BlueEfficiency. Producent zapowiada, że dzięki zastosowaniu nowej skrzyni 7G-TRONIC PLUS spalanie w porównaniu z wersją poprzednią ma się zmniejszyć nawet o jedną trzecią. Skrzynię można zamówić do każdej wersji silnikowej. W oszczędzaniu paliwa pomogła instalacja systemu start/stop, co ciekawe współgrającego całkiem dobrze ze skrzyniami automatycznymi.

Spośród jednostek benzynowych klienci mają do wyboru cztery motory. Wszystkie są wyposażone w doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Pierwsze trzy w cenniku to różne wariacje rzędowej "czwórki" o pojemności 1,8 litra. W zależności od wersji rozwija moc 156KM (C180), 184KM (C200) oraz 204KM (C250). Wersja C350 jest napędzana silnikiem V6 generującym moc 306 koni mechanicznych. W tej wersji auto jest dostępne z napędem 4MATIC.

Nie zabrakło również szerokiej gamy silników diesla. Tutaj podobnie jak w przypadku benzyniaków dostępne są cztery wersje silnika o pojemności 2,2 litra. Dysponuje on wariantami mocy o wartości 120KM (C180 CDI), 136KM (C200 CDI), 170KM (C250 CDI). To jednak nie wszystko. Fani jednostek widlastych ucieszą się na myśl o silniku V6 o pojemności trzech litrów i mocy 231KM. Tutaj z kolei dwie najmocniejsze wersje będzie można wyposażyć w system napędu na cztery koła 4MATIC.

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: limuzyna oraz kombi. Niebawem dołączy do nich coupe. Jeśli chodzi o wyposażenie to wybierać można spośród trzech opcji: standard, Elegance oraz Avantgarde.

Za model podstawowy C180 z jednostką o mocy 156 KM zapłacimy 126.700 zł. Najdroższa wersja z cennika to C350 Avantgarde z motorem V6 o mocy 306 KM. Kosztuje co najmniej 228.600 zł.


Wrażenia z jazdy

Dzięki uprzejmości firmy Mercedes Benz Mirosław Wróbel sp. z o.o. mieliśmy okazję przejechać jako jedni z pierwszych w Polsce kilkadziesiąt kilometrów nową Klasą C po stolicy Dolnego Śląska. Do naszej dyspozycji trafiła wersja C200 wyposażona w skrzynię automatyczną. Auto dysponowało mocą 184 koni mechanicznych, ale trzeba nadmienić, że budzą się one do życia dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i wędrówki obrotomierza w środkowy zakres. Gdy auto osiągnie optymalną prędkość około 90-100km/h rozpędzanie odbywa się wtedy płynnie i nie trzeba już tak intensywnie wciskać gazu. Pochwalić należy wyciszenie wnętrza, bowiem przy prędkościach autostradowych w samochodzie można bez obaw rozmawiać półszeptem.

Dzięki dobremu rozkładowi osi poprzez klasyczne przekazywanie napędu Mercedes Klasy C chętnie i dynamicznie pokonuje zakręty. Auto wyposażone w niezależne zawieszenie typu multi-link i system Agility Control pozwala na komfortowe odczucia podczas jazdy wprost, natomiast w trakcie wchodzenia zakręt zawieszenie utwardza się na tyle, by pozwolić na pewną i bezpieczną jazdę. Zmienna charakterystyka tłumienia jest naprawdę bardzo zbawienna podczas podróżowania po drogach Dolnego Śląska. O ile system start/stop został znienawidzony przez większość kierowców, to w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów działa bardzo znośnie. Silnik uruchamia się w mgnieniu oka i nie udało się nam doprowadzić do zdławienia jednostki przy dynamicznym starcie, co miało miejsce już w wielu samochodach konkurencji.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~kreuzritter 2012-01-04

nie podniecaj sie tak stworze z orlem na czole, znasz powiedzenie nie dla psa kielbasa?

~do raiders 2011-04-06

co masz na mysli?

~raiders z ciemnogrodu 2011-04-05

znowu kłamliwa nagonka na zakup niemickiego produktu lol to jest zwykły face lifting po chyba 4 latach

~sam sie 2011-04-05

wyedytowales ;)

~osa 2011-04-05

Niesamowity samochód. Mercedesy to klasa sama w sobie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport