mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda - Skoda Fabia Combi

Pierwsza jazda - Skoda Fabia Combi

Największy bagażnik w swojej klasie - 530 litrów. Fabia Combi na rynku nie ma praktycznie konkurencji. W segmencie B jest tylko jeszcze jedno auto oferowane w nadwoziu kombi -  Clio. Jak krótko podsumować Fabię Combi? Na ten samochód z niecierpliwością czekają klienci flotowi.

Pierwsza jazda  - Skoda Fabia Combi
W standardzie Fabia Combi trzeciej generacji dostarcza bagażnik o pojemności 530 litrów. Jeśli złożymy oparcia tylnych foteli to powierzchnia powiększy się do 1395 litrów. W poprzedniej generacji, w standardzie dostawaliśmy mniej, bo 480 l, ale auto po złożeniu oparć zapewniało więcej przestrzeni - 1460 l. Skoda dumnie mówi, że w nowym modelu kabina jest szersza o 21 mm i dłuższa o 7 mm. Czy to się przekłada na większą ilość miejsca? Osoby siedzące na tylnej kanapie mają wystarczającą ilość przestrzeni na nagi oraz nad głową. Mówimy tu o personach o wzroście 180 cm. Wyższe osoby mogą już mieć problemy. W przedniej części kierowca i pasażer siedzący obok nie będą wadzić sobie podczas jazdy. Ilość miejsca znów możemy określić jako wystarczające.
 
Z zewnątrz Fabia Combi urosła, konkretnie auto jest o 10 mm dłuższe,  90 mm szersze. Idąc za współczesnymi trendami, projektanci nakreślili o 31 mm niższe nadwozie. Przednia cześć auta to kopia projektu z Fabii hatchback. Z tyłu mamy spójny projekt z delikatnym spojlerem dachowym. Pod logo marki znajdziemy charakterystyczne przetłoczenie - wizytówkę obecnych modeli z Mlada Boleslav. Boczna część została wzbogacona o przetłoczenie, które zaczyna się przy przednim reflektorze i biegnie przez całą długość nadwozia, nad klamkami drzwi i znika w górnej części tylnego klosza.

W kabinie proste, ale ładne wnętrze zaprojektowane na nowo. Tu nie ma do czego się przyczepić, zwolennicy marki będą zadowoleni. Skoda mocny nacisk położyła na uwypuklenie systemu MirrorLink. Daje on możliwość połączenia za pomocą USB smartfona z autem. Zdublowany obraz z naszego smartfona obserwujemy na ekranie dotykowym w samochodzie. Za pomocą tego ekranu możemy sterować aplikacjami w naszym telefonie. Skoda oferuje nawigację do Fabii Combi, ale dzięki systemowi MirrorLink pozwala również na korzystanie z nawigacji zainstalowanej na naszym smartfonie.

Aplikacja Sygic jest tańszą alternatywą fabrycznej nawigacji. My po pierwszym kontakcie mamy mieszane uczucia. Mapa momentami stawała się nieczytelna i kilka razy zabłądziliśmy. Gdy wybierzemy taki wariant nawigacyjny musimy pamiętać, że potrzebujemy dostęp do Internetu via smartfon, a to oznacza, że koszty transmisji danych za granicą będą znacznie wyższe niż w zasięgu granic RP. Przy okazji – gdy podłączamy nasze urządzenie przez USB, to nie oznacza, to iż możemy korzystać z systemu głośnomówiącego Fabii. Wymaga to od nas dodatkowego połączenia przez Bluetooth. I co nas nie mile zaskoczyło – gdy telefon łączy się z MirrorLink, korzystamy tylko z muzyki zgranej na smartfonie, słuchanie ulubionej stacji radiowej odpada.
W gamie Fabii Combi występują trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Te spełniają nowe normy Euro6 i tak jak w wersji hatchback wyposażone są w system Start-Stop. "Benzyniaki" dostarczają od 75 KM do 110 KM, zaś trzycylindrowe jednostki wysokoprężne cechuje przedział mocy od 75 KM do 105 KM. W standardzie mamy ręczną skrzynie 5 biegową, zaś dodatkowo można doposażyć auto w przekładnię DSG.
Pierwsze kilometry za kierownicą Fabii Combi pokonaliśmy w aucie z silnikiem 1.2 TSI o mocy 90 KM. Silnik przy spokojnej jeździe pracował przyjemnie i bez zakłóceń, ale przy pokonywaniu wzniesień odczuwaliśmy brak mocy. Elektryczny układ kierowniczy pracował miękko i nie dawał odczuć po sobie braku kontroli nad przednimi kołami. Na pokładzie takie elementy jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS+), funkcja wspomagania  ruszania pod górę, Front Assistan czy też Driver Activity Asistant. Ten ostatni przez 15 minut od uruchomienia analizuje, silnik, sposób kierowania i sprawdza poziom koncentracji kierowcy - działa przy prędkości większej niż 65 km/h.

Ceny nowej Fabii Combii startują od kwoty 43 880 złotych,
za wersję 1.0 MPI (75KM). Jakie są nasze prognozy? Na ten samochód czekają klienci flotowi, auto idealne dla handlowca i do tego walczące z jednym konkurentem - Clio kombi. Nasi koledzy z magazynów flotowych uświadomili nas jednak, że zarządzający flotami lepszą ofertę dostają w Skodzie. Wszystko dlatego, że jeśli zarządca dostaje przykaz zamówienia aut u jednego producenta dla pracowników różnych szczebli, to oferta Skody jest bogatsza. Czy zatem flota to jedyny klient? Nie, ale dominujący. Oprócz flot po Fabię Combi będą zgłaszać się osoby starsze, które niekoniecznie chcą mieć auto większe, ale pozwalające na przewiezienie większej ilości pakunków, niż pozwalają na to auta z segmentu B.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~Kamyk 2015-01-22

To prawda, że Skoda Fabia kombi pod każdym względem bije Renault Clio kombi na głowę:n- jest większa,n- dobrze wykonana i przemyślana,n- ma potężne zaplecze technologiczne VW,n- olbrzymią listę wyposażenia opcjonalnego,n- na pewno lepiej się prowadzi,n- więcej przewiezie,nale.....nNie ma tego coś co ma nowe Clio Kombi.nDla koncernowego handlarzyny samochód idealny, ale czy tylko o to chodzi.nCzuć się jak chłop po obejściu w kaloszach w dobrym niemieckim samochodzie, czy też w mniej rozsądnym ale mającym to coś .....nJa jestem mniej rozsądny i nie lubię niemieckiego porządku...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport