mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Plus

Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Plus

Po ubiegłorocznej premierze nowej, szóstej już generacji najbardziej popularnego modelu na Starym Kontynencie, przyszedł teraz czas na odświeżenie Golfa Plus. Podobnie jak w przypadku hatchbacka, nie ma mowy tu o jakichś diametralnych zmianach, a właściwie jedynie o kosmetycznych modyfikacjach.

Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Plus

Golf Plus, czyli powiększony Golf, nie należy z pewnością do najważniejszych modeli w gamie Volkswagena (stanowi ok. 10% łącznej sprzedaży Golfa), jednak ponad 500 tys. sprzedanych egzemplarzy poprzedniej generacji Plusa świadczy, że i ta wersja ma rację bytu. Golf Plus to propozycja dla tych osób, które potrzebują nieco więcej, głównie jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie oraz możliwość jego aranżacji, a jednocześnie nie mają potrzeby posiadania pełnoprawnego minivana, jakim wśród modeli z Wolfsburga jest Touran.

Stylistycznie Golf Plus poszedł śladami zwykłego hatchbacka, z którym dzieli większość charakterystycznych cech, choć cała sylwetka nie uległa jakimś radykalnym zmianom. Główne i najbardziej rzucające się w oczy zmiany obejmują przedni pas wlotu powietrza, tylny zderzak i tylne diodowe światła oraz nowe relingi dachowe. Jak na nową generację modelu, to rzeczywiście trochę mało.

Praktyczność, to słowo z całą pewnością towarzyszyło projektantom przy tworzeniu wnętrza Golfa Plus. Poza obszerną kabiną, w której bardzo wygodnie powinna podróżować czwórka dorosłych z niemałym bagażem, pasażerowie docenią również możliwość przesuwania tylnej kanapy o 160 mm, składania siedzisk w stosunku 60:40 oraz oparć w stosunku 40:20:40. Całość uzupełnia zmienna podłoga w bagażniku, spora liczba schowków oraz dostępny w opcji składany fotel pasażera. Jeśli chodzi o stylistykę wnętrza kabiny, to tu również zmian jak na lekarstwo. Nowe zegary znane z Golfa VI czy lekko przeprojektowana deska rozdzielcza ze zmienioną kierownicą to wszystko, co rzuca się w oczy po wejściu do kabiny Plusa.

Gama silników w nowym Golfie Plus obejmuje pięć jednostek benzynowych o mocy od 80 do 160 KM oraz cztery silniki wysokoprężne rozwijające moc od 90 do 140 koni. Wszystkie jednostki są czterocylindrowe i spełniają wymagania normy Euro5. Z wyjątkiem najsłabszych jednostek wszystkie mogą być połączone z 6- lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Z oferty zniknęła klasyczna przekładnia automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Wśród dostępnych elementów wyposażenia warto zwrócić uwagę np. na system Park Assist, który po raz pierwszy będzie dostępny w Golfie Plus. Pozwala on zaparkować auto prawie automatycznie równolegle do drogi w lukę parkingową, która musi być dłuższa od auta o minimum 1,1 m. Nowością w Golfie Plus jest także kamera cofania Rear Assist umieszczona w logo VW, która dostępna jest wraz z radiem lub nawigacją z ekranem dotykowym. Podczas jazdy kierowcę ma wspomóc aktywny tempomat, który przyhamowuje bądź przyspiesza w zakresie prędkości od 30 do 210 km/h. Możliwe jest także ustawienie odległości od jadącego z przodu auta.

Volkswagen oferuje nowego Golfa Plus w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline i Highline (ta ostatnia wersja zastępuje dotychczasową opcję Sportline). W standardzie (Trendline) nabywca otrzyma m.in. sześć poduszek powietrznych, ABS z EBV, MSR i ASR, klimatyzację Climatic (w standardzie dla silników TSI i TDI), elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości, tylną kanapę z możliwością przesuwania, komputer pokładowy i centralny zamek.

Za kwotę o 4 tys. zł wyższą niż w przypadku standardowego Golfa w analogicznej wersji wyposażeniowej otrzymujemy auto o podobnych właściwościach jezdnych, a przy tym posiadające bardziej obszerne i z większą możliwością aranżacji wnętrze.

Podczas prezentacji modelu w okolicach Wilanowa mieliśmy okazję na pierwszą, dość krótką przejażdżkę Golfem Plusem w wersji z silnikiem benzynowym 1,4 TSI o mocy 122 koni mechanicznych i z automatyczną, siedmiostopniową przekładnią DSG. Pierwsze, miejmy nadzieję, iż niezbyt mylące, wrażenie jest więcej niż pozytywne. Taka kombinacja silnika o całkiem przyzwoitej mocy z dwusprzęgłową przekładnią pozwalają z jednej strony na dość dynamiczną jazdę, z drugiej nie kosztuje nas to krocie podczas wizyt na stacji benzynowej (kilkadziesiąt kilometrów po warszawskich ulicach i spalanie na poziomie 7,6 l/100 km). Skrzynia DSG pozwala na komfortową jazdę w korkach, których w stolicy nie brak o każdej niemal porze dnia, a kiedy chcemy bardziej dynamicznie przyspieszyć, absolutnie nie przeszkadza nam w tym. A w razie potrzeby można przełączyć się na tryb sportowy bądź manualnej zmiany przełożeń.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~nastul 2009-03-18

szkoda tylko ze takie brzydactwo z niego

~Golf Plus jest super! 2009-03-18

Szkoda ze Astra i Focus nie są w takiej wersji. Golfiak Plus jest the best !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport