mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Passatem

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Passatem

Volkswagen Passat B8, czyli ósma generacja najpopularniejszego modelu z segmentu średnich aut, będzie próbował utrzymać pozycję lidera swoich poprzedników. Właśnie sprawdzaliśmy, czy ma ku temu odpowiednie argumenty.

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Passatem
22 miliony sprzedanych egzemplarzy - liczba ta stawia Passata w szeregu najpopularniejszych modeli w historii motoryzacji. Tylko w minionym roku na całym świecie 1,1 miliona egzemplarzy tego niemieckiego modelu trafiło do nabywców, co oznacza, że średnio co 29 sekund z jakiegoś salonu wyjeżdżał sprzedany właśnie Passat, a każdego dnia licznik sprzedanych Passatów "nabijał" kolejne 3000 pozycji.

Liczby te zobowiązują. Dlatego twórcy nowej, ósmej już generacji Volkswagena Passata musieli pogodzić legendę modelu, klasyczną formę z nowoczesną technologią. Sylwetka Passata B8, choć mocno zmieniona, nawiązuje do swojego poprzednika. Projektanci postanowili zmienić nieco proporcje nadwozia. Przy niemal identycznej długości (-2 mm), rozstaw osi powiększył się o 79 mm, kosztem przede wszystkich przedniego zwisu. Nadwozie jest jednocześnie szersze (+12 mm) i niższe (-14 mm), a nieco dotyłu odsunięta kabina wydłuża nie tylko samą maskę, ale optycznie również całe nadwozie.

o tym, że mamy do czynienia z wariantem B8 a nie B7, najwyraźniej mówią nam grill oraz przednie światła. Atrapa chłodnicy jest większa, przez całą jej szerokość ciągną się cztery chromowane listwy, które zgrabnie przechodzą w reflektory. A te, w najbogatszej wersji Highline, będą oferowane w standardzie w technologii LED.

Znajome wrażenie będzie nam towarzyszyć również po zajęciu miejsca w kabinie nowego Passata. Choć Volkswagen twierdzi, że wnętrze jest całkowicie nowe, nie sposób przyznać tu rację. Chociażby konsola środkowa, która od razu przypomina nam poprzednika, a nawet inne modele z grupy Volkswagena. Charakterystycznym elementem wnętrza będą nawiewy wkomponowane w ciągnące się przez całą deskę rozdzielczą listwy, które z jednej strony poszerzają wizualnie wnętrze, a z drugiej nawiązują stylistycznie do wspomnianej wcześnie atrapcy chłodnicy.


Przestronna już wcześniej kabina Passata teraz ponownie będzie jeszcze większa, jej długość wzrosła o 33 mm. Docenią to zwłaszcza długonogie osoby, które jakimś trafem muszą odbyć podróż na tylnej kanapie. Jeśli już tak się stało, lepiej, żeby podróżowały w kombi (Variancie), w limuzynie bowiem nieco szybciej opadająca linia dachu może dorosłym zawadzać. Większy jest także bagażnik. W wersji kombi pojemność wzrosła o 47 litrów do 650 litrów, a w przypadku załadowania po dach – do 1.780 litrów. W Limousine jest o 21 litrów większa i wynosi 586 litrów.

Passat B8 jest pierwszym Volkswagenem, a drugim po zaprezentowanym niedawno nowym Audi TT modelem w całym niemieckim koncernie, w którym dostępny jest tzw. wirtualny kokpit (Active Info Display). Na 12,3-calowym wyświetlaczu mogą pojawić się odczyty z komputera pokładowego, obraz nawigacji (wówczas prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na boki ekranu) w formacie 2D lub 3D, ale również zdjęcia z podłączonego smartfona czy też okładki płyt odsłuchiwanej muzyki. Nowy Passat jest również pierwszym Volkswagenem, w którym można zamówić wysuwany przed przednią szyb wyświetlacz Head-up. Jak inne modele koncernu, Passat jest dostępny z funkcją Mirror Link, dzięki której możemy skorzystać z różnych aplikacji naszego smartfona.

Na konsoli środkowej pozostał dotykowy ekran, za pośrednictwem którego ustawimy radio, inne multimedia, nawigację czy tryby jazdy. Na ekranie tym zobaczymy również obraz z kamery cofania, a także wirtualny obraz z kamery 360 stopni, dzięki któremu znacznie łatwiejsze są wszelkie manewry na parkingu. Wśród nowoczesnych technologii, które mają ułatwiać jazdę, ale i zwiększyć poziom bezpieczeństwa, warto wspomnieć o układach Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego i rozpoznawania pieszych, Emergency Assist, który doprowadzi do zatrzymania auta w przypadku np. zasłabnięcia kierowcy, asystencie jazdy w korkach czy asystencie parkowania z przyczepą.

Dziewięć wersji z turbodoładowymi silnikami TSI i TDI będzie dostępnych w ofercie nowego Passata. Jednak to dopiero w przyszłym roku. W tym można zamawiać na razie dwa 1,4-litrowe silniki benzynowe o mocy 125 i 150 KM, przy czym ten drugi posiada funkcję odłączania dwóch cylindrów. W momencie debiutu rynkowego bogatsza będzie oferta silników wysokoprężnych - podstawowy diesel 1.6 TDI oferuje moc 120 KM, zaś dwulitrowe TDI dostępne jest w wariancie 150-, 190- i 240-konnej. Najmocniejszy silnik z podwójnym doładowaniem będzie najmocniejszym dieslem w historii Passata z imponującym maksymalnym momentem obrotowym (500 Nm). Na najmocniejszą wersję benzynową (2.0 TSI 280) musimy poczekać do przyszłego roku. Warto też dodać, że w 2015 roku w cennikach pojawi się Passat GTE, czyli wersja hybrydowa typu plug-in.

Podczas pierwszych jazd na Sardynii sprawdziliśmy, jak sprawuje się Passat w wersji 240-konnej. Podwójne doładowanie sprawia, że auto reaguje dynamicznie na każde dotknięcie pedału przyspieszenia, co również jest w pewnym stopniu zasługą 7-stopniowej przekładni DSG. A przy tym wcale nie musi zużywać dużo oleju napędowego. Podczas spokojnej jazdy, z jednostajną prędkością udało się osiągnąć wynik na poziomie 5,6 l/100 km. Mocniejsze naciskanie pedału przyspieszenia skutkuje jednak momentalnie wzrostem o 2-3 litry na każde 100 kilometrów.

Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy. Dzięki temu może zdecydować, czy chce podróżować komfortowo, czy stawia na ekonomiczne walory, czy też decyduje się na sportowe nastawy, kiedy to auto wyraźnie się usztywnia i jeszcze bardziej zachęca do szybkiej jazdy. Bez względu na wybrany tryb jazdy, Passatem podróżuje się niezwykle stabilnie i ciężko wyprowadzić go z obranego toru jazdy.

Ceny Passata B8 startują od 90.790 zł (kombi o 4,4 tys. zł więcej) za 125-konną wersję w podstawowym wariancie Trendline. W standardzie otrzymamy m.in. automatyczną, 3-strefową klimatyzację, funkcję awaryjnego hamowania czy też system wykrywający zmęczenie u kierowcy.

Wraz z ósmą generacją Passat powinien potwierdzić swoją pozycję lidera segmentu D. Klasyczna i niewiele zmieniona sylwetka może nie zachwyci wszystkich, ale też nie powinna odstraszać. Przestronne i praktyczne wnętrze doceni każdy, kto będzie codziennie miał do czynienia z tym autem. A szeroki jak zawsze wybór jednostek napędowych pozwoli każdemu znaleźć optymalną propozycję dla siebie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~misiek 2014-10-24

drogi ze ho ho

WW 2014-10-24

I na mnie robi wrażenie tuningu stylistycznego. Nowe duperele i nic więcej.

~kicior 2014-10-24

ładniejszy powiadasz.... hmm ciekawe gdzie

~moses 2014-10-24

w końcu jakoś sie ładnie prezetuje bedzie hicior

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport