mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem

Mr. T powraca! Po nowym Passacie na rynku debiutuje odświeżony Volkswagen Touareg w najnowszej odsłonie. SUV z Wolfsburga dostał twarz, która przypomina Passata. Polski rynek auto atakuje z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Czy Touareg mógł nas czymś zaskoczyć?

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem
Wygląd
Nowe reflektory przednie, grill składający z się z czterech chromowanych listew oraz zmodyfikowane tylne lampy, to elementy, które wyłapiemy od razu. Do tego dochodzi motyw z listwami powtórzony w zderzaku, nowe lakiery niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, srebrny Light metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy. Oferta felg została poszerzona o nowe projekty: Arica (18 cali), Salvador (19 cali, Volkswagen R), Masafi (20 cali) i Talladega (20 cali, Volkswagen R). Klient już w standardzie dostaje reflektory bi-ksenonowe.



Kabina, jak na VW przystało nosi znamiona zmian kosmetycznych. Projektanci poprawili aluminiowe przełączniki oraz zamienili czerwone podświetlenie przyrządów na białe. Oferta została wzbogacona o nowe kolory wnętrza i skóry, a także dwa motywy drewniane: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony. Część konsoli środkowej ma  dodatkowy przycisk podgrzewania kierownicy(opcja) i przełącznik ogrzewania przedniej szyby.

Dwa silnik do wyboru
Dziś Volkswagen oferuje nowego Touarega z jednym silnikiem V6 TDI, dostępnym w dwóch wariantach mocy - 204 KM i 262 KM. Obie wersje ożenione są z 8-biegowym automatem tiptronic i napędem 4Motion, który realizowany jest przez mechanizm Torsen. Cała płyta podłogowa jest taka sama jak w modelu z lat 2010-2014. Oferta zostanie poszerzona później o  340-konny motor V8 TDI o pojemności 4,2-litra.

Dla nowego Touarega został przygotowany układ hybrydowy, który bazuje na silniku V6 TSI (333 KM) oraz 46-konnej jednostce elektrycznej. Sumaryczna moc układu to 380 KM. Ten silnik nie będzie na razie oferowany w Polsce i szanse, że trafi nad Wisłę są niewielkie. Volkswagen stawia na motor V6 TDI (262 KM i 580 Nm). Wszystko dlatego, że poprzednik najlepiej sprzedawał się w konfiguracji z mocniejszym silnikiem V6 TDI.



Flagowy model
Touareg z silnikiem 262 KM na szosie czuje się jak ryba w wodzie, ale jego drugim środowiskiem naturalnym jest teren poza asfaltowymi drogami. Z kolei w mieście system Area View bazujący na czterech kamerach pozawala na obserwację otoczenia auta. Znacznie ułatwia to parkowanie, ale i pozwala poczuć się pewniej w terenie. Touareg na wyświetlaczu poinformuje nas za pomocą animacji o kącie skrętu kierownicy. Widzimy to na ekranie dotykowym oraz umieszczonym pomiędzy zegarami.

Seryjny model charakteryzują następujące parametry kąt natarcia 24 stopnie i kąt zejścia 25 stopni. W opcji możemy zamówić pneumatyczne zawieszenie, które pozwala na regulacje prześwitu auta z minimalnych 160 mm do 300 mm maksymalnych. Dodatkowo możemy zamówić bardzo wygodną opcję, która za pomocą przycisku w bagażniku pozwala na obniżenie tylnej części, co ułatwia załadunek bagaży. Touareg może pokonać zbocze o 40-procentowym nachyleniu. Głębokość brodzenia to od 500 mm do 580 mm.



Wersja dla Polaka
Nad Wisłą Volkswagen oferuje Touarega po liftingu w specjalnej wersji Perfectline R-Style. Samochód z 262-konnym silnikiem 3.0 TDI jest wyposażony m.in. w takie elementy jak: system nawigacji satelitarnej RNS 850, bi-ksenonowe reflektory główne z funkcją doświetlania zakrętów, światła LED do jazdy w dzień, zawieszenie pneumatyczne, system kontroli parkowania, relingi dachowe, instalację telefonu Premium, przyciemniane szyby, sportowe fotele z tapicerką skórzaną, pakiety stylistyczne R-Line Interieur i Exterieur oraz obręcze 19-calowe. Ten samochód dostaniemy od 290 200 złotych. Z kolei podstawowa wersja Touarego kosztuje od 228 590 złotych.



Touareg został poprawiony i to nadal dobry zawodnik na ringu. Na pokładzie nie zabraknie takich systemów jak Front Assit, aktywny tempomat ACC, Lane Assit, Side Assit. W przyszłym roku multimedia będzie można rozszerzyć o Google Earth oraz Street View. Pierwsza generacja(2002-2010) została sprzedana w ilości 475 tys. sztuk, druga (2010-2014) w ilości 300 tys. egzemplarzy. Teraz Volkswagen oferuje auto, które nadal może ciągnąć przyczepę o masie  do 3.5 tony, sprawdzi się na szosie i w terenie oraz dodatkowo otrzymało kilka elementów i systemów, które sprawią, że konkurencja tak szybko Touarega nie dogoni.  

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Cena podstawowa już od: 236 790 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport