mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem

Mr. T powraca! Po nowym Passacie na rynku debiutuje odświeżony Volkswagen Touareg w najnowszej odsłonie. SUV z Wolfsburga dostał twarz, która przypomina Passata. Polski rynek auto atakuje z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Czy Touareg mógł nas czymś zaskoczyć?

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Touaregiem
Wygląd
Nowe reflektory przednie, grill składający z się z czterech chromowanych listew oraz zmodyfikowane tylne lampy, to elementy, które wyłapiemy od razu. Do tego dochodzi motyw z listwami powtórzony w zderzaku, nowe lakiery niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, srebrny Light metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy. Oferta felg została poszerzona o nowe projekty: Arica (18 cali), Salvador (19 cali, Volkswagen R), Masafi (20 cali) i Talladega (20 cali, Volkswagen R). Klient już w standardzie dostaje reflektory bi-ksenonowe.



Kabina, jak na VW przystało nosi znamiona zmian kosmetycznych. Projektanci poprawili aluminiowe przełączniki oraz zamienili czerwone podświetlenie przyrządów na białe. Oferta została wzbogacona o nowe kolory wnętrza i skóry, a także dwa motywy drewniane: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony. Część konsoli środkowej ma  dodatkowy przycisk podgrzewania kierownicy(opcja) i przełącznik ogrzewania przedniej szyby.

Dwa silnik do wyboru
Dziś Volkswagen oferuje nowego Touarega z jednym silnikiem V6 TDI, dostępnym w dwóch wariantach mocy - 204 KM i 262 KM. Obie wersje ożenione są z 8-biegowym automatem tiptronic i napędem 4Motion, który realizowany jest przez mechanizm Torsen. Cała płyta podłogowa jest taka sama jak w modelu z lat 2010-2014. Oferta zostanie poszerzona później o  340-konny motor V8 TDI o pojemności 4,2-litra.

Dla nowego Touarega został przygotowany układ hybrydowy, który bazuje na silniku V6 TSI (333 KM) oraz 46-konnej jednostce elektrycznej. Sumaryczna moc układu to 380 KM. Ten silnik nie będzie na razie oferowany w Polsce i szanse, że trafi nad Wisłę są niewielkie. Volkswagen stawia na motor V6 TDI (262 KM i 580 Nm). Wszystko dlatego, że poprzednik najlepiej sprzedawał się w konfiguracji z mocniejszym silnikiem V6 TDI.



Flagowy model
Touareg z silnikiem 262 KM na szosie czuje się jak ryba w wodzie, ale jego drugim środowiskiem naturalnym jest teren poza asfaltowymi drogami. Z kolei w mieście system Area View bazujący na czterech kamerach pozawala na obserwację otoczenia auta. Znacznie ułatwia to parkowanie, ale i pozwala poczuć się pewniej w terenie. Touareg na wyświetlaczu poinformuje nas za pomocą animacji o kącie skrętu kierownicy. Widzimy to na ekranie dotykowym oraz umieszczonym pomiędzy zegarami.

Seryjny model charakteryzują następujące parametry kąt natarcia 24 stopnie i kąt zejścia 25 stopni. W opcji możemy zamówić pneumatyczne zawieszenie, które pozwala na regulacje prześwitu auta z minimalnych 160 mm do 300 mm maksymalnych. Dodatkowo możemy zamówić bardzo wygodną opcję, która za pomocą przycisku w bagażniku pozwala na obniżenie tylnej części, co ułatwia załadunek bagaży. Touareg może pokonać zbocze o 40-procentowym nachyleniu. Głębokość brodzenia to od 500 mm do 580 mm.



Wersja dla Polaka
Nad Wisłą Volkswagen oferuje Touarega po liftingu w specjalnej wersji Perfectline R-Style. Samochód z 262-konnym silnikiem 3.0 TDI jest wyposażony m.in. w takie elementy jak: system nawigacji satelitarnej RNS 850, bi-ksenonowe reflektory główne z funkcją doświetlania zakrętów, światła LED do jazdy w dzień, zawieszenie pneumatyczne, system kontroli parkowania, relingi dachowe, instalację telefonu Premium, przyciemniane szyby, sportowe fotele z tapicerką skórzaną, pakiety stylistyczne R-Line Interieur i Exterieur oraz obręcze 19-calowe. Ten samochód dostaniemy od 290 200 złotych. Z kolei podstawowa wersja Touarego kosztuje od 228 590 złotych.



Touareg został poprawiony i to nadal dobry zawodnik na ringu. Na pokładzie nie zabraknie takich systemów jak Front Assit, aktywny tempomat ACC, Lane Assit, Side Assit. W przyszłym roku multimedia będzie można rozszerzyć o Google Earth oraz Street View. Pierwsza generacja(2002-2010) została sprzedana w ilości 475 tys. sztuk, druga (2010-2014) w ilości 300 tys. egzemplarzy. Teraz Volkswagen oferuje auto, które nadal może ciągnąć przyczepę o masie  do 3.5 tony, sprawdzi się na szosie i w terenie oraz dodatkowo otrzymało kilka elementów i systemów, które sprawią, że konkurencja tak szybko Touarega nie dogoni.  

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Cena podstawowa już od: 236 790 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic