mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsza kompaktowa hybryda

Pierwsza kompaktowa hybryda

Koncepcyjny Lexus LF-Ch, jaki zostanie pokazany już za parę dni we Frankfurcie, to zapowiedź pierwszego w pełni hybrydowego modelu w europejskim segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Pierwsza kompaktowa hybryda

Choć jeszcze do niedawna producenci aut z segmentu premium raczej po macoszemu traktowali klasę tzw. kompaktów, to już niebawem klasa ta będzie stanowić największą część rynku także wśród samochodów z górnej półki. A że nic nie zmieniło się w kwestii ekologii (tzn. prawie, jeśli nie wszyscy producenci stawiają coraz bardziej na mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2), nie ma się co dziwić planom Lexusa.

Mierzący 4,3 m długości prototypowy Lexus LF-Ch to pięciodrzwiowe auto o stylistyce opartej na linii wzorniczej L-finesse. A więc charakterystyczna, agresywna osłona chłodnicy, mocno wyrzeźbione przednie błotniki nasuwające się na zderzak, klinowo wznoszący się profil boczny z długą linią dachu i agresywnie ścięta linia tyłu. Ukryte w tylnym obramowaniu klamki tylnych drzwi sprawiają, iż LF-Ch ma wygląd dwudrzwiowego sportowego coupe.

Wnętrze koncepcyjnego LF-Ch wyróżnia silnie asymetryczna deska rozdzielcza, bardzo wysokiej jakości materiały (półanilinowa skóra, polerowane aluminium, drewno oraz ciemne, miękkie w dotyku materiały) oraz nowoczesna technika (m.in. zdalny sterownik dotykowy obsługujący większość urządzeń pokładowych, możliwość podłączenia aparatu iPhone na tylnych siedzeniach).

Współgrający z szerokim rozstawem kół, dużym rozstawem osi i nisko położonym środkiem ciężkości, w pełni hybrydowy układ napędowy LF-Ch został zaprojektowany, by zapewniać osiągi porównywalne do najlepszych w segmencie pięciodrzwiowych kompaktów. Jednocześnie jednak LF-Ch odznacza się niskim zużyciem paliwa oraz niskiej emisji CO2 i NOx.

Unikalną cechą napędu hybrydowego Lexus Hybrid Drive jest tryb jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym. Pozwala on poruszać się w mieście niemal bezgłośnie i z minimalną emisją zanieczyszczeń, a jedynym ograniczeniem pozostaje zasięg jazdy, zależny od stanu naładowania akumulatora.

 

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus napęd hybrydowy hybryda targi IAA

Podobne wiadomości:

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.