mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsze fakty o Lancii Delta

Pierwsze fakty o Lancii Delta

Tak będzie wyglądać nowa Lancia Delta, której oficjalna premiera odbędzie się na wystawie w Genewie, a na drogach pojawi się na początku lata bieżącego roku.

Pierwsze fakty o Lancii Delta
O jakimś szoku czy zaskoczeniu nie ma mowy. Auto nie będzie bowiem się zbytnio różnić od koncepcyjnego modelu Delta HPE, jaki pojawił się w 2006 roku na targach w Paryżu. Ogólna linia nadwozia pozostała identyczna, pojawiło się jedynie wiele nowych detali. Charakterystycznym elementem, typowym dla wszystkich aut tej włoskiej marki, jest grill, natomiast najodważniejszy stylistycznie jest tył auta, z dużą szybą i przede wszystkim z nietypowymi dość światłami zachodzącymi na błotniki.

Nie znane są jeszcze bardziej szczegółowe dane techniczne nowej Delty. Wiadomo jedynie, że auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Fiat Bravo i będzie mierzyć 4,5 m długości, 1,8 m szerokości i 1,5 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,7 m. Pojemność bagażnika wyniesie ok. 400 litrów, zaś tylna kanapa będzie przesuwana o kilkanaście centymetrów. Podobnie jak w studyjnym modelu Delta HPE, auto będzie posiadać duży panoramiczny dach.

Do wyboru w momencie startu rynkowego będzie jeden z trzech dostępnych silników, wszystkich z turbodoładowaniem. Podstawową jednostką będzie 1,4-litrowy motor benzynowy o mocy 120 KM, drugi silnik benzynowy o tej samej pojemności będzie o 30 KM mocniejszy. Zwolennicy diesli będą mieli możliwość nabycia Lancii Delta z 1,6-litrową jednostką o mocy 120 KM. W późniejszym czasie gama silników powiększy się o dwie jednostki wysokoprężne - dwulitrowego Multijeta o mocy 165 KM i 1,9-litrowy podwójnie doładowany silnik o mocy 190 KM - oraz o kolejny turbodoładowany silnik benzynowy 1,8 o mocy 200 KM. Do wyboru będą też różne przekładnia w zależności od wersji silnikowej - sześciobiegowa manualna, zautomatyzowana oraz automatyczna.

Wśród elementów zwiększających bezpieczeństwo znajdą się systemy ESP, kontroli trakcji, wspomagający parkowanie oraz ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Jak na razie, cisza w temacie Delty Integrale oraz trzydrzwiowej wersji nowej Lancii.

Podobne wiadomości:

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Premiery 2015-09-10

Top 7 udanych powrotów

Top 7 udanych powrotów

Aktualności 2015-08-29

Komentuj:

~ness 2009-01-02

Pierwszy fakt jest taki, że model ten pomagał prezentować poparcie m.in. Wałęsy dla birmańskiej opozycjonistki od lat więzionej we własnym domu przez wojskową juntę...

~Edi 2008-10-13

Ja już jeździłem! Prowadzi się bardzo przyzwoicie, choc bez jakichś rewolucji. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Siedzi się dośc wysoko, widocznośc bdb. Bardzo komfortowe wnętrze. Mocny silnik, dobrze przyspiesza jak na tego typu samochód. Całkiem zwrotny, choc moim zdaniem mogłoby byc lepiej. Ale to w sumie bardzo długi samochód. Pozdrawiam.

~delta 2008-10-12

a pochwaliłbyś się może? jestem bardzo ciekawa jak będzie.

~javor 2008-10-08

Ok, dzieki znalazłem i jestem już umówiony. Pozdr. Nastawiam sie na niezapomniane przezycia.

~delta 2008-10-07

na stronie lancia.pl masz taką zakładkę "jazdy testowe" i masz tam taki prosty aplet jak znaleźć najbliższego dilera. Wrzuciłbym linka, ale chyba na tym forum sie nie da...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.