mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Innowacyjny hybrydowy pojazd koncepcyjny Saab 9-3 BioPower, debiutujący podczas targów motoryzacyjnych w Sztokholmie (30 marca - 9 kwietnia 2006 roku), oferuje zerowy poziom emisji CO2 pochodzenia kopalnego, lepsze osiągi i kilka zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa rozwiązań.

Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Uzyskując ogromną siłę uciągu z dwulitrowego silnika turbo BioPower o mocy
260 KM (191 kW) i 53 kW z silników elektrycznych, hybrydowy pojazd koncepcyjny Saab 9-3 BioPower, może chwilami uzyskać moment obrotowy trzykrotnie wyższy niż w przypadku jego odpowiednika benzynowego.

Dowiedz się więcej o modelu Saab 9-3 Cabrio

Modułowy system hybrydowy Saaba wykorzystuje bezobsługowy zestaw akumulatorów o napięciu 300 V, którego żywotność jest taka sama jak żywotność samochodu, mocowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 38 kW, zintegrowany rozrusznik i prądnicę o mocy 15 kW oraz napęd na cztery koła z elektrycznym systemem przenoszenia mocy na tylne koła. Cały system umieszczono w samochodzie, nie ograniczając przestrzeni kabiny czy bagażnika.

Całkowicie aluminiowy silnik BioPower o pojemności 2 litrów został tak zmodyfikowany, że obecnie napędzany jest czystym bioetanolem E100 i nie emituje do atmosfery CO2 pochodzenia kopalnianego. Działa on we współpracy z systemem silników elektrycznych. Zapewnia to możliwość wykorzystywania oszczędzającej paliwo funkcji stop/start, zwiększania na żądanie siły wspomagania elektrycznego przez moment obrotowy, czy wykorzystującego wyłącznie moc silników elektrycznych „trybu zerowego” do jazdy w mieście i hamowania regeneracyjnego.

Dowiedz się więcej o marce Saab

Prototypowy, hybrydowy pojazd koncepcyjny BioPower, model 9-3 Sport Sedan
z automatyczną skrzynią biegów będzie przyspieszał od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy, znacznie szybciej w porównaniu z 8,8 sekundy wersji benzynowej. Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie z 80 do 120 km/h, które pojazd osiąga  w zaledwie 5,5 sekundy.

„Pojazdy hybrydowe są z oczywistych powodów interesujące dla Saaba, a obecny projekt umożliwia nam przeprowadzenie oceny i badań potencjalnych technologii hybrydowych w połączeniu z technologią BioPower” – mówi Jan Ake Jonsson, Dyrektor Generalny Saab Automobile. „Choć dokładne zastosowanie rozwiązania hybrydowego przedstawione w tej koncepcji nie jest w pełni zgodne z naszymi planami produkcji, cały projekt jest niezmiernie cenny, jeśli chodzi o pogłębianie naszej wiedzy. Ukazuje on, w jaki sposób możemy uzyskać sportowe osiągi kojarzone z Saabem, wykorzystując tylko odnawialne zasoby i przyczyniając się do oszczędności energii”. 

Czytaj także:

Nowe hybrydy w 2010 2006-03-21

Pierwsza bio-stacja w Anglii 2006-03-16

Saab Aero X: Bio-myśliwiec 2006-02-28

Saab BioPower nagrodzony 2006-01-12

20 lat z 'otwartym dachem' 2006-01-04

Ekologia i moc Saaba 2005-12-29

Dobry start Saaba 9-5 BioPower 2005-12-28


Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport