mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Innowacyjny hybrydowy pojazd koncepcyjny Saab 9-3 BioPower, debiutujący podczas targów motoryzacyjnych w Sztokholmie (30 marca - 9 kwietnia 2006 roku), oferuje zerowy poziom emisji CO2 pochodzenia kopalnego, lepsze osiągi i kilka zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa rozwiązań.

Pierwsze hybrydowe Cabrio!

Uzyskując ogromną siłę uciągu z dwulitrowego silnika turbo BioPower o mocy
260 KM (191 kW) i 53 kW z silników elektrycznych, hybrydowy pojazd koncepcyjny Saab 9-3 BioPower, może chwilami uzyskać moment obrotowy trzykrotnie wyższy niż w przypadku jego odpowiednika benzynowego.

Dowiedz się więcej o modelu Saab 9-3 Cabrio

Modułowy system hybrydowy Saaba wykorzystuje bezobsługowy zestaw akumulatorów o napięciu 300 V, którego żywotność jest taka sama jak żywotność samochodu, mocowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 38 kW, zintegrowany rozrusznik i prądnicę o mocy 15 kW oraz napęd na cztery koła z elektrycznym systemem przenoszenia mocy na tylne koła. Cały system umieszczono w samochodzie, nie ograniczając przestrzeni kabiny czy bagażnika.

Całkowicie aluminiowy silnik BioPower o pojemności 2 litrów został tak zmodyfikowany, że obecnie napędzany jest czystym bioetanolem E100 i nie emituje do atmosfery CO2 pochodzenia kopalnianego. Działa on we współpracy z systemem silników elektrycznych. Zapewnia to możliwość wykorzystywania oszczędzającej paliwo funkcji stop/start, zwiększania na żądanie siły wspomagania elektrycznego przez moment obrotowy, czy wykorzystującego wyłącznie moc silników elektrycznych „trybu zerowego” do jazdy w mieście i hamowania regeneracyjnego.

Dowiedz się więcej o marce Saab

Prototypowy, hybrydowy pojazd koncepcyjny BioPower, model 9-3 Sport Sedan
z automatyczną skrzynią biegów będzie przyspieszał od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy, znacznie szybciej w porównaniu z 8,8 sekundy wersji benzynowej. Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie z 80 do 120 km/h, które pojazd osiąga  w zaledwie 5,5 sekundy.

„Pojazdy hybrydowe są z oczywistych powodów interesujące dla Saaba, a obecny projekt umożliwia nam przeprowadzenie oceny i badań potencjalnych technologii hybrydowych w połączeniu z technologią BioPower” – mówi Jan Ake Jonsson, Dyrektor Generalny Saab Automobile. „Choć dokładne zastosowanie rozwiązania hybrydowego przedstawione w tej koncepcji nie jest w pełni zgodne z naszymi planami produkcji, cały projekt jest niezmiernie cenny, jeśli chodzi o pogłębianie naszej wiedzy. Ukazuje on, w jaki sposób możemy uzyskać sportowe osiągi kojarzone z Saabem, wykorzystując tylko odnawialne zasoby i przyczyniając się do oszczędności energii”. 

Czytaj także:

Nowe hybrydy w 2010 2006-03-21

Pierwsza bio-stacja w Anglii 2006-03-16

Saab Aero X: Bio-myśliwiec 2006-02-28

Saab BioPower nagrodzony 2006-01-12

20 lat z 'otwartym dachem' 2006-01-04

Ekologia i moc Saaba 2005-12-29

Dobry start Saaba 9-5 BioPower 2005-12-28


Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Francuski producent mocno rozwija gamę crossoverów. Do oferty dołącza kompaktowy SUV – C3 Aircross. Klienci mogą już zamawiać u polskich dealerów przedpremierowe egzemplarze.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech