mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwsze takie BMW

Pierwsze takie BMW

Pierwszy seryjnie produkowany model z nowej rodziny BMW i jest już gotowy. To pierwszy przedstawiciel bawarskiej marki, pod którego maską pracować będzie tylko jednostka elektryczna. Czy to początek końca świata prawdziwej motoryzacji?

Pierwsze takie BMW
Świat się zmienia, także ten pachnący benzyną i olejem napędowym. Już niebawem doznania węchowe, a także słuchowe mogą odejść całkowicie w zapomnienie. Powoli, ale jednak sukcesywnie, rozpoczyna się era pojazdów zasilanych energią elektryczną. Nie omija ona także i BMW, które właśnie zaprezentowało światu swojego pierwszego "elektryka".

BMW i3 to małe, miejskie auto, w którym bez większych problemów powinny się pomieścić cztery osoby. Dorosłe osoby. Już stylistyka nadwozia jest ciekawa. Nie brak oczywiście typowego dla BMW przedniego pasa z typowym grillem chłodnicy, jednak uwagę przykuwa głównie linia boczna, z "załamaną" linią okien oraz otwierające się w przeciwną stronę tylne drzwi.

Nowoczesne rozwiązania znajdziemy nie tylko pod maską najnowszego BMW. Już konstrukcja nadwozia jest mocno innowacyjna. Zostało ono wykonane z tworzym sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), zaś płyta podłogowa z aluminium. Efekt? Wyjątkowo wytrzymałe nadwozie, a przy tym niezwykle lekkie (zaledwie 1.195 kg, czyli mniej niż większość współczesnych kompaktów), które dodatkowo zapewnia wspomnianą wyżej przestronność kabiny.

Pod maską BMW i3 pracuje silnik elektryczny, który generuje moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Już te parametry wyglądają całkiem nieźle, ważniejsze jednak jest to, że maksymalna dawka mocy jest przekazywana na tylne koła niemal od samego początku za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. BMW i3 prędkość 60 km/h osiąga w 3,7 sekundy, zaś 100 km/h na liczniku pojawia się po 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h.

Do napędu silnika wykorzystywana jest energia zgromadzona w bateriach litowo-jonowych, które umieszczone zostały centralnie pod podłogą. Dzięki takiemu zabiegowi obniżony został środek ciężkości, co, razem z razem z idealnym rozkładem masy (50/50), gwarantuje autu dużo lepszą przyczepność i zarazem bardzo dobre właściwości jezdne. Naładowane do pełna akumulatory (poprzez domowe gniazdko, publiczną sieć ładowania lub specjalny moduł BMW i Wallbox) pozwolą na przejechanie dystansu 130-160 kilometrów.

Podczas wczorajszej, uroczystej prezentacji BMW i3, która odbyła się jednocześnie w trzech miejscach - w Nowym Jorku, Londynie i Pekinie - przedstawiciele BMW zapewniali, że posiadanie BMW i3 pozwoli na zmniejszenie aż o 40 proc. kosztów użytkowania pojazdu w porównaniu do aut napędzanych konwencjonalnymi silnikami.

BMW i3 do sprzedaży na większości rynków europejskich trafi już w listopadzie br. Później pierwsze elektryczne BMW dostępne będzie także m.in. w USA, Chinach czy Japonii. Ceny na rynku niemieckim zaczynać się będą od 34.950 euro (w Polsce od 140 tys. zł). Kto wie, czy BMW i3 nie odniesie sporego sukcesu rynkowego. Już teraz zebrano ponad 90 tys. zamówień na odbycie pierwszej jazdy testowej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW i3
BMW i3
Cena podstawowa już od: 153 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~Lolek 2013-08-05

Taaa.... I klienci zaraz rzuca się na zakupu autka za 140 tyś. A jazdę próbną można odbyć za darmo ! Koszt ładowania na przejazd 100 km to ok. 6 - 7 zł, a oszczędnym spalinowym ok 27 zł, czyli różnica 20 zł na każdej setce. Na 100 tyś km. zaoszczędzisz 20 000 zł.

~more jest tu!! 2013-08-04

to tak jakby utopić bmw w jakimś innym samochodzie terenowym

~romcio 2013-07-31

skoro tu 7 sekund do setki, to ciekawe ile pojedzie zapowiadany już i8, todopiero będzie elektryczna wyścigówka :))

~sorbian 2013-07-30

nieco ponad 7 sekundy do setki, wynik więcej niż przyzwoity...

~nie dziękuję 2013-07-30

to ja już podziękuję BMW, odgłos elektryka mnie nie rajcuje wogóle

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport