mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwszy Jaguar kombi

Pierwszy Jaguar kombi

Najmłodszym "dzieckiem" w rodzinie Jaguara jest model X-Type, po raz pierwszy w historii firmy, w wersji Kombi. Publiczny debiut miał miejsce we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie, zaś do sprzedaży nowy model trafi na wiosnę przyszłego roku.

Pierwszy Jaguar kombi

Stylistyka nadwozia odgrywa kluczową rolę przy wyborze samochodu rodzinnego. Jedna trzecia wszystkich europejskich nabywców aut decyduje się na zakup samochodu kombi. Nie dziwi zatem fakt, iż udział samochodów kombi w rynku przewyższa łączny udział aut typu coupé i cabriolet. Badania rynku dowiodły, że klienci, którzy obecnie kupują samochody typu kombi, są znaczenie młodsi od nabywców luksusowych aut typu sedan. Ponadto, znacznie częściej deklarują oni aktywne uprawianie sportu, czyli nabywcy ci oczekują samochodu, który łatwo „dostosowuje się” do ich urozmaiconego trybu życia – a taki właśnie ma być nowy Jaguar X-Type Kombi.
Jeszcze większe znaczenie wydaje się mieć fakt, że wielofunkcyjność auta kombi oferowana jest w samochodzie o stylistyce i dynamicznym charakterze Jaguara X-Type Sedan. Ponadto, sztywność nadwozia X-Type Kombi gwarantuje ekscytujące wrażenia z jazdy i komfort właściwy jedynie limuzynom.
Wnętrze kabiny, mimo że zachowało dotychczasowy wygląd oraz styl X-Type Sedan, uległo licznym modyfikacjom i ulepszeniom, które zaprezentowano w ofercie na rok 2004. Użyto w nim wykwintnych materiałów wykończeniowych, takich jak np. wysokiej jakości, miękkich tkanin obiciowych i skóry, w kontrastujących ze sobą kolorach, które stanowią doskonałe połączenie nowoczesnej stylistyki z tradycyjnym wyobrażeniem luksusu.
Kierowcy, preferujący sportowy wygląd samochodu, mogą wybierać spośród wielu elementów wykończeniowych, wykonanych np. z włókien węglowych. Taki dobór elementów wykończeniowych pozwala bardzo wyraźnie zarysować różnicę pomiędzy modelem luksusowym a sportowym w gamie samochodów X-Type Kombi.
Jaguar oferuje trzy wersje modelu X-Type Kombi: Entry, High oraz Sport. Wersja Entry o bardziej agresywnej stylizacji nadwozia skierowana jest do młodszych odbiorców. Wersja High natomiast ma charakter bardziej tradycyjny i stonowany, co podkreślają liczne elementy chromowane. Modele sportowe wyróżniają się wlotem powietrza w kolorze nadwozia, brakiem elementów chromowanych, większymi obręczami kół oraz niskoprofilowanymi oponami.
Nowy X-Type Kombi napędzany jest gamą silników pochodzących z modelu X-Type Sedan. Są to trzy jednostki benzynowe V6 o pojemnościach 2.0 l, 2.5 l, 3.0 l, oraz silnik Diesla o pojemności 2.0 litrów. Dwie większe jednostki napędowe V6 zastosowano do samochodów z napędem na obie osie tj. z systemem Jaguar Traction – 4. Oprócz zalet, jakie daje napęd „4x4” na nawierzchni asfaltowej, X-Type Kombi 4x4 stanowi idealny wybór dla osób, które potrzebują większej przyczepności podczas holowania przyczepy lub jazdy po grząskim terenie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport