mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pierwszy cabrio BMW z silnikiem diesla

Pierwszy cabrio BMW z silnikiem diesla

Na salonie samochodowym w Paryżu, trochę tak niezauważenie, światową premierę miał pierwszy kabriolet koncernu BMW napędzany silnikiem wysokoprężnym.

Pierwszy cabrio BMW z silnikiem diesla

Silniki diesla bardzo dobrze sprzedają się obecnie w Europie, przykładowo we Francji aż 80% sprzedanych modeli serii 3 posiadało silnik wysokoprężny. Nowy model oferowany będzie wyłącznie na rynek europejski, a rozpoczęcie sprzedaży planowane jest w 2005 roku wraz z początkiem sezonu "Open-Air". Głównymi rynkami sprzedaży BMW 320Cd Cabrio będą standardowo już Niemcy i Wlk. Brytania oraz kraje o dużym udziale w sprzedaży aut z silnikami diesla, czyli Francja, Włochy, Belgia i Hiszpania. Aby nabyć najnowszy model BMW trzeba będzie wydać co najmniej 36.450 euro.

Najnowsze silniki diesla zapewniają już dynamikę oraz komfort jazdy na porównywalnym poziomie jak silniki benzynowe, przy czym są bardziej ekonomiczne. Podobnie rzecz ma się z dwulitrowym silnikiem w nowym modelu 320Cd Cabrio. Silnik i cały układ napędowy został zaczerpnięty z wersji 320 Cd Coupe, oczywiście po odpowiednich modyfikacjach dostosowujących go do zmienionego nadwozia.

Ten czterocylindrowy silnik osiąga moc 150 KM i pozwala na rozpędzenia auta do 211 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm i osiągany jest przy 2000 obr/min. Sportowe charakterystyki widoczne są także w innych parametrach. Do setki auta przyspiesza w 9,7 sek., a z prędkości 80 km/h do 120 km/h na czwartym biegu model ten przyspiesza w 7,5 sekundy. Przy tym jedną z głównych zalet jest niższe zużycie paliwa (6,3 l/100 km, możliwość przejechania na jednym baku 1000 km).

Silnik współpracuje z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach, co pozwala na bardzo dynamiczną jazdę.

Nowe cabrio oferowane jest z atrakcyjnym wyposażeniem, dzięki któremu można znacznie zindywidualizować kupione auto. Dostępne będą dwie wersje standardowego wyposażenia: Exclusive i Sport, które mogą różnić się w zależności od rynku. Przykładowo w Niemczech wersja Exclusive w standardzie posiadać będzie światła doświetlające zakręty, światła ksenonowe mijania i drogowe, podgrzewane siedzenia, czujnik deszczu czy wielofunkcyjną kierownicę.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport