mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Początek nowej generacji

Początek nowej generacji

Seat Altea, zaledwie pięć miesięcy po prezentacji prototypu na ostatnich targach we Frankfurcie - już jest rzeczywistością. Seat Altea zwiastuje nową generację SEAT-ów i jest pierwszym pojazdem opracowanym od początku do końca przez Audi Brand Group, od jej stworzenia w 2002 r.

Początek nowej generacji

Altea ma stylistyczne cechy wszystkich nowych modeli SEAT-a. Z przodu umieszczono dużą osłonę wlotu powietrza do chłodnicy i wyraziste światła. Dynamiczna linia jest doskonale widoczna z boku, poczynając od przedniego nadkola, poprzez łagodne zejście ponad drzwiami, aż po tylne koło. Autorem tej linii, która podkreśla naturę Altei i która będzie cechować wszystkie przyszłe modele firmy, jest Walter de’Silva, szef zespołu projektantów SEAT-a.

Stylistyczne i sportowe walory osiągnięto dzięki kompaktowym rozmiarom auta. Altea ma 428 cm długości, 177 cm szerokości i 157 cm wysokości, co zapewnia wyjątkową ilość przestrzeni na wszystkich pięciu miejscach. Dwupoziomowy bagażnik ma pojemność ponad 400 litrów.

Alteę wyposażono w kilka nowinek, w tym technologię FSi w gamie silników najnowszej generacji, z których każdy osiąga moc ponad 100 KM, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, nowozaprojektowane przednie zawieszenie, wielowahaczową oś tylną (multi-link), nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, osobną klimatyzację dla kierowcy i pasażera, a także wycieraczki przednie schowane w słupku A wg własnego projektu SEAT-a.

Wprowadzając Alteę, SEAT robi także krok naprzód, jeśli chodzi o dostępność silników. W ofercie znajdą się jednostki benzynowe 2.0 FSi o mocy 150 KM (110 kW) i 1.6 o mocy 102 KM (75 kW) oraz silniki Diesla 2.0 16V TDi o mocy 140 KM (103 kW) i 1.9 TDi o mocy 105 KM (77 kW).

Najpotężniejszym dwulitrowym FSi i TDi będą towarzyszyły skrzynie biegów z sześcioma przełożeniami. Silnik FSi będzie także dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną i sekwencyjną skrzynią Tiptronic, natomiast przy TDi oferowana będzie nowa sekwencyjna 6-biegowa skrzynia DSG.

SEAT Altea wyposażony jest w pełny pakiet bezpieczeństwa aktywnego: ABS, TCS i ESP z wbudowanym systemem nagłego hamowania. Stabilność i doskonałe właściwości jezdne gwarantowane są dzięki powyższym systemom, jak i nowemu elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego i nowoopracowanemu nadwoziu, w tym dobrze znanej technologii tzw. agile chassis (zwinnego nadwozia) opracowanej w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell. Kolejnym przełomem jest nowe ustawienie zacisków hamulców tylnych z przodu tarcz, co znacznie zwiększa stabilność hamowania.

Co zaś tyczy się bezpieczeństwa biernego, Altea będzie pierwszym sprzedawanym w UE modelem SEAT-a standardowo wyposażonym w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i czołowe, a także trzypunktowe mocowania wszystkich pasów bezpieczeństwa oraz przednie pasy z napinaczami pirotechnicznymi
i tylne pasy z systemem Isofix dla fotelików dziecięcych.

Ten model będzie produkowany wyłącznie w fabryce SEAT-a w Martorell, a jego światowa premiera odbędzie się na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Genewie, w marcu. Debiut na polskim rynku planowany jest na połowę tego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport