mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Początek nowej generacji

Początek nowej generacji

Seat Altea, zaledwie pięć miesięcy po prezentacji prototypu na ostatnich targach we Frankfurcie - już jest rzeczywistością. Seat Altea zwiastuje nową generację SEAT-ów i jest pierwszym pojazdem opracowanym od początku do końca przez Audi Brand Group, od jej stworzenia w 2002 r.

Początek nowej generacji

Altea ma stylistyczne cechy wszystkich nowych modeli SEAT-a. Z przodu umieszczono dużą osłonę wlotu powietrza do chłodnicy i wyraziste światła. Dynamiczna linia jest doskonale widoczna z boku, poczynając od przedniego nadkola, poprzez łagodne zejście ponad drzwiami, aż po tylne koło. Autorem tej linii, która podkreśla naturę Altei i która będzie cechować wszystkie przyszłe modele firmy, jest Walter de’Silva, szef zespołu projektantów SEAT-a.

Stylistyczne i sportowe walory osiągnięto dzięki kompaktowym rozmiarom auta. Altea ma 428 cm długości, 177 cm szerokości i 157 cm wysokości, co zapewnia wyjątkową ilość przestrzeni na wszystkich pięciu miejscach. Dwupoziomowy bagażnik ma pojemność ponad 400 litrów.

Alteę wyposażono w kilka nowinek, w tym technologię FSi w gamie silników najnowszej generacji, z których każdy osiąga moc ponad 100 KM, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, nowozaprojektowane przednie zawieszenie, wielowahaczową oś tylną (multi-link), nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, osobną klimatyzację dla kierowcy i pasażera, a także wycieraczki przednie schowane w słupku A wg własnego projektu SEAT-a.

Wprowadzając Alteę, SEAT robi także krok naprzód, jeśli chodzi o dostępność silników. W ofercie znajdą się jednostki benzynowe 2.0 FSi o mocy 150 KM (110 kW) i 1.6 o mocy 102 KM (75 kW) oraz silniki Diesla 2.0 16V TDi o mocy 140 KM (103 kW) i 1.9 TDi o mocy 105 KM (77 kW).

Najpotężniejszym dwulitrowym FSi i TDi będą towarzyszyły skrzynie biegów z sześcioma przełożeniami. Silnik FSi będzie także dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną i sekwencyjną skrzynią Tiptronic, natomiast przy TDi oferowana będzie nowa sekwencyjna 6-biegowa skrzynia DSG.

SEAT Altea wyposażony jest w pełny pakiet bezpieczeństwa aktywnego: ABS, TCS i ESP z wbudowanym systemem nagłego hamowania. Stabilność i doskonałe właściwości jezdne gwarantowane są dzięki powyższym systemom, jak i nowemu elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego i nowoopracowanemu nadwoziu, w tym dobrze znanej technologii tzw. agile chassis (zwinnego nadwozia) opracowanej w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell. Kolejnym przełomem jest nowe ustawienie zacisków hamulców tylnych z przodu tarcz, co znacznie zwiększa stabilność hamowania.

Co zaś tyczy się bezpieczeństwa biernego, Altea będzie pierwszym sprzedawanym w UE modelem SEAT-a standardowo wyposażonym w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i czołowe, a także trzypunktowe mocowania wszystkich pasów bezpieczeństwa oraz przednie pasy z napinaczami pirotechnicznymi
i tylne pasy z systemem Isofix dla fotelików dziecięcych.

Ten model będzie produkowany wyłącznie w fabryce SEAT-a w Martorell, a jego światowa premiera odbędzie się na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Genewie, w marcu. Debiut na polskim rynku planowany jest na połowę tego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dlaczego ceny polis OC tak bardzo się różnią?
Dlaczego ceny polis OC tak bardzo się różnią?
Kupując obowiązkowe OC kierowcy sugerują się wysokością składki. W ten sposób ryzykują jednak zakupem OC na niekorzystnych warunkach.