mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polo także w teren

Polo także w teren

Wczoraj informowaliśmy o premierze najmocniejszej wersji Volkswagena Polo oznaczonej skrótem GTI podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie. Okazuje się, że nie będzie to jedyne premierowe Polo. Tuż obok będzie stał Volkswagen CrossPolo.

Polo także w teren
Volkswagen Polo w wersji "uterenowionej" po raz pierwszy pojawił się na rynku wraz z poprzednią generacją małego Volkswagena. Niestety, nie tylko na polskim rynku, auto to nie należało do zbyt popularnych. Mimo to niemiecki koncern nie zraził się tym i nowa generacja Polo będzie już wkrótce także dostępna w wersji Cross.

Stylistycznie CrossPolo będzie się prezentować nieco bardziej masywnie od swojej cywilnej wersji. Zmienione nieco zderzaki wraz z nakładkami w czarnym kolorze oraz posrebrzanymi osłonami podwozia mają chronić przed skutkami zbytnich szaleństw poza utwardzonymi drogami. Choć nie ma co ukrywać,
Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %

że tym autem w trudniejszy teren nie powinniśmy się zapuszczać, mimo zwiększonego o 15 mm prześwitu. Polo Cross będzie także w standardzie dostępne z relingami dachowymi oraz 17-calowymi kołami z oponami w rozmiarze 215/40.

Trzy silniki benzynowe oraz również trzy diesle będą mieć do wyboru osoby, które zdecydują się na tę wersję nadwoziową Polo. Gamę jednostek benzynowych zaczyna 1,2-litrowy silnik o mocy 70 KM, następnie mamy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 85 KM, zaś na samym szczycie jest nowa 1,2-litrowa jednostka TSI rozwijająca moc 105 koni mechanicznych. Ten turbodoładowany silnik pozwoli rozpędzić CrossPolo do setki w 9,9 sekundy, a maksymalnie do 188 km/h, zadowalając się przy tym średnio tylko 5,5 litrami na każde 100 przejechanych kilometrów. Wersja z najmocniejszym silnikiem dostępna jest z 6-biegową skrzynią manualną oraz 7-stopniową przekładnią DSG, którą również będzie można zamówić do wersji 1,4.

Wszystkie silniki wysokoprężne, już z układem common rail, mają pojemność 1,6 litra, a ich moc wynosi odpowiednio 75, 90 oraz 105 koni mechanicznych. Średnio zużywają 4,3 l/100 km i emitują 113 g CO2/km. 90-konna wersja może być zamawiana także z przekładnią DSG, co skutkuje jednak większym średnio o 0,3 l/100 km spalaniem.

Volkswagen Polo Cross do sprzedaży trafi pod koniec maja br., ale już po wystawie w Genewie auto to będzie można zamawiać. Poza rynkiem europejskim ta wersja Polo dostępna będzie także w Japonii.

 

 

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 490 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

VW Polo LPG – w Niemczech po cichu

auto motor i sport 0000-00-00

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Komentuj:

~KSP 2010-02-20

Nie polecam GETIN, każdy inny tak, ale nie GETIN. A Touareg pierwszej generacji jest nędzny, teraz najnowsza druga - to jest to!

~zoltan 2010-02-20

dobra opcja, zwlaszcza na nasze dziurawe drogi... Bede bral ale cos wiekszego na wyzszym zawieszeniu w kredycie z Getin, jeszcze nie wiem jaka mam zdolnosc, ale podobno kredyt zalatwiaja szybko i sa elastycznie... a noz uda sie kupic jakiegos tourega w dieslu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.