mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polo także w teren

Polo także w teren

Wczoraj informowaliśmy o premierze najmocniejszej wersji Volkswagena Polo oznaczonej skrótem GTI podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie. Okazuje się, że nie będzie to jedyne premierowe Polo. Tuż obok będzie stał Volkswagen CrossPolo.

Polo także w teren
Volkswagen Polo w wersji "uterenowionej" po raz pierwszy pojawił się na rynku wraz z poprzednią generacją małego Volkswagena. Niestety, nie tylko na polskim rynku, auto to nie należało do zbyt popularnych. Mimo to niemiecki koncern nie zraził się tym i nowa generacja Polo będzie już wkrótce także dostępna w wersji Cross.

Stylistycznie CrossPolo będzie się prezentować nieco bardziej masywnie od swojej cywilnej wersji. Zmienione nieco zderzaki wraz z nakładkami w czarnym kolorze oraz posrebrzanymi osłonami podwozia mają chronić przed skutkami zbytnich szaleństw poza utwardzonymi drogami. Choć nie ma co ukrywać,
Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %

że tym autem w trudniejszy teren nie powinniśmy się zapuszczać, mimo zwiększonego o 15 mm prześwitu. Polo Cross będzie także w standardzie dostępne z relingami dachowymi oraz 17-calowymi kołami z oponami w rozmiarze 215/40.

Trzy silniki benzynowe oraz również trzy diesle będą mieć do wyboru osoby, które zdecydują się na tę wersję nadwoziową Polo. Gamę jednostek benzynowych zaczyna 1,2-litrowy silnik o mocy 70 KM, następnie mamy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 85 KM, zaś na samym szczycie jest nowa 1,2-litrowa jednostka TSI rozwijająca moc 105 koni mechanicznych. Ten turbodoładowany silnik pozwoli rozpędzić CrossPolo do setki w 9,9 sekundy, a maksymalnie do 188 km/h, zadowalając się przy tym średnio tylko 5,5 litrami na każde 100 przejechanych kilometrów. Wersja z najmocniejszym silnikiem dostępna jest z 6-biegową skrzynią manualną oraz 7-stopniową przekładnią DSG, którą również będzie można zamówić do wersji 1,4.

Wszystkie silniki wysokoprężne, już z układem common rail, mają pojemność 1,6 litra, a ich moc wynosi odpowiednio 75, 90 oraz 105 koni mechanicznych. Średnio zużywają 4,3 l/100 km i emitują 113 g CO2/km. 90-konna wersja może być zamawiana także z przekładnią DSG, co skutkuje jednak większym średnio o 0,3 l/100 km spalaniem.

Volkswagen Polo Cross do sprzedaży trafi pod koniec maja br., ale już po wystawie w Genewie auto to będzie można zamawiać. Poza rynkiem europejskim ta wersja Polo dostępna będzie także w Japonii.

 

 

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~KSP 2010-02-20

Nie polecam GETIN, każdy inny tak, ale nie GETIN. A Touareg pierwszej generacji jest nędzny, teraz najnowsza druga - to jest to!

~zoltan 2010-02-20

dobra opcja, zwlaszcza na nasze dziurawe drogi... Bede bral ale cos wiekszego na wyzszym zawieszeniu w kredycie z Getin, jeszcze nie wiem jaka mam zdolnosc, ale podobno kredyt zalatwiaja szybko i sa elastycznie... a noz uda sie kupic jakiegos tourega w dieslu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport