mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polska premiera: Audi A3 Limousine

Polska premiera: Audi A3 Limousine

W segmencie kompaktów wszystko wydaje się być poukładane. Wiadomo, że od lat na czele stoi Volkswagen Golf i wszyscy dążą do tego by zrzucić króla z tronu. Jednak obok tej walki trwa bitwa na polu kompaktów z wyższej półki. Teraz rywalizacja przenosi się na inny poziom, poziom kompaktowych sedanów, do którego dołącza Audi A3 Limousine.

Polska premiera: Audi A3 Limousine

Skoro mówimy o rywalizacji, to dopiero teraz zaczęła się ona toczyć na poważnie. Wcześniej ktoś kto chciał kupić sedana segmentu C skazany był, o ile o skazaniu może w ogóle być mowa na Mercedesa CLA. Teraz samochód ze Stuttgartu na naszym rynku doczekał się poważnego konkurenta w postaci Audi A3 Limousine. Postanowiliśmy wybrać się na dawne ziemie krzyżackie, gdzie odbyła się premiera nowego sedana z Ingolstad dostępnego na polskim rynku.

Wersja Limousine to trzecie auto w gamie A3, które pojawiło się na rynku. We Frankfurcie Audi zamierza pokazać kolejny model, A3 Cabriolet. Skupmy się jednak na sedanie. Auto tak jak i wersja 3-drzwiowa oraz Sportback bazuje na opracowanej w Wolfsburgu platformie MQB. Inżynierom z Ingolstad udało się dzięki zastosowaniu ultralekkiej konstrukcji nadwozia osiągnąć masę auta 1235 kg. Przedstawiciele Audi chwalili się, że żaden element nadwozia z A3 Limousine nie jest identyczny z tymi z wersji 3-drzwiowej czy też Sportback.

Stylistyka tego modelu jest bardzo spójna i żaden z elementów nadwozia nie jes tu niepotrzebny. Od razu poznasz, że to Audi. A3 Limousine wygląda dobrze, a patrząc na ten model stwierdzamy  bez większych emocji: ok tak wygląda A3 w sedanie. Ktoś kto będzie chciał się wyróżniać rozczaruje się przy kontakcie z A3 Limousine.
 
Nowy sedan w gamie marki z Ingolstad charakteryzuje się długością 4456 mm, szerokością 1796 mm oraz wysokością 1416 mm. Rozstaw osi w tym modelu wynosi 2637 mm. Konkurent ze Stuttgartu jest dłuższy o 174 mm, węższy o 19 mm i wyższy o 16 mm. Rozstaw osi w Mercedesie CLA jest większy o 16 mm. Audi przegrywa z Mercedesem, gdy porównamy pojemność bagażnika. Sedan ze Stuttgartu zapewnia 470 litrów pojemności, a do A3 Limusine zapakujemy 425 litrów bagażu.

Gama jednostek napędowych w tej chwili składa się z jednego silnika wysokoprężnego oraz dwóch benzynowych. Motor 2.0 TDI dostarcza 150 KM oraz 320 Nm, zaś benzynowe jednostki 1.4 TFSI oraz 1.8 TFSI mają odpowiednio 140 KM(250 Nm) i 180 KM (250 Nm).  Sukcesywnie w gamie pojawiać się bedą również silniki: 1.6 TDI 105 KM(250 Nm), 1.4 TFSI 125 KM (200 Nm) oraz 2.0 TDI 180 KM (380 Nm). W przyszłym roku do oferty dołączy wersja z napędem Quattro.

Podczas polskiej premiery A3 Limusine postanowiliśmy sprawdzić wersję z benzynowym, 180-konnym silnikiem. Samochód, którym jeździliśmy dodatkowo wyposażony był pakiet S Line. Benzynowa jednostka sprawia, że auto przyspiesza lepiej niż testowany nie tak dawno przez nas Mercedes CLA 200 Edition 1. Motor w Mercedesie generował moc 156 KM. Audi A3 z silnikiem 1.8 TFSI przy 180 KM przyspiesza lepiej. Nie można zapominać, że Mercedes dostarcza również 211 KM w wersji CLA 250.



Czerwone A3 Limousin, którym przemieszczaliśmy się po dawnych terenach zakonników z czarnym krzyżem na białym płaszczu w zwykłym trybie zawieszenia jest bardziej przyjazne dla kierowcy niż Mercedes CLA. Owszem oba auta mają podobne systemy modyfikacji ustawienia zawieszenia i tłumienia amortyzatorów, jednak w tym aspekcie Mercedes przegrywa z Audi, które daje więcej możliwości jeśli chodzi o opcje ustawienia Audi magnetic ride.

Audi bardzo zachwalało swój najnowszy system Audi Connect, który pozwala korzystać z wielu aplikacji udostępnianych z serwerów znajdujących się w Ingolstad. Dzięki połączeniu internetowym przez sieć komórkową. Niestety w ogóle nie mogliśmy sprawdzić jak działa ten system, gdyż nie znaleźliśmy zasięgu. Ciekawostką jest jednak pokrętło służące do sterowania systemem Audi MMI. Wyposażone jest one w „touch wheel”, które pozwala na dotykowe rozpoznawanie liter, np. przy pisaniu SMSów. Gadżeciarze będą w siódmym niebie.

Rzecz, która interesuje zapewne Was wszystkich to cennik. Auto na polskim rynku jest dostępne w trzech poziomach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Cennik otwiera wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz manualna skrzynią biegów - 99 700 złotych. Podstawowa wersja z wyposażeniem Ambtion to minimum 108 500, zaś jeśli chcemy przeskoczyć na pułap wyposażenia Ambiente to podstawowa cena to również 108 500 złotych.

Nasz czerwony towarzysz z mazurskich dróg na swoim pokładzie posiadał takie elementy wyposażenia jak m.in. Audi Parking System, audi od Bang & Olufsen, wspomniane Audi connect, MMI Navigation plus z MMI touch czy też pakiet stylistyczny S line. Wszystkie elementy na pokładzie sprawiają, że cena z bazowych 133 600 złotych rośnie do 214 990 złotych. To już jest poziom testowanego przez nas CLA 200 Edition 1 (212 367). Teraz każdy powinien sobie zdać pytanie: Na ile wycenia wygląd auta? Ci, którzy chcą się wyróżniać zdecydują się na CLA, natomiast lubiący auta stonowane skierują się po zakup A3 Limousine. Wszyscy zadowoleni? To pozostaje czekać na odpowiedź BMW.  

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~nikt 2013-09-06

mimo że wszystkie części niby inne, to jak dla mnie są takie same, jednym słowem nuuuuudaaaaa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport