mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polska premiera: Audi A6 Allroad

Polska premiera: Audi A6 Allroad

To już trzecia odsłona Audi A6 Allroad. Tym razem jest jeszcze szybsza, oszczędniejsza i ładniejsza. Sprawdzamy czy w tej odsłonie znaczek quattro oraz nakładki na zderzakach i progach to tylko marketing.

Polska premiera: Audi A6 Allroad

Pierwsze Audi A6 oznaczone jako allroad pojawiło się w 2000 roku. Wtedy nie było jeszcze mody na przerabianie cywilnych wersji na warianty "uterenowione". Druga generacja tego modelu pojawiła się w 2006 roku, ale przeszła bez większego echa. Przynajmniej na naszym rynku. Trzecia wersja bardzo dyskretnie prezentuje swoje atrybuty, a jest ich cała masa.

Najnowsza odsłona Audi A6 allroad quattro tradycyjnie już posiada zwiększony prześwit. Tym razem auto podniesiono o 6 centymetrów. Jak się dobrze przyjrzymy to zauważymy, że błotniki zostały poszerzone, a z przodu i z tyłu zamontowano stalowe osłony pod zderzakami. Auto bazuje na aktualnej wersji A6 Avant, dlatego też dostępne będzie wyłącznie w wariancie kombi.

W stosunku do poprzednika auto urosło o sześć milimetrów w długości nadwozia. Poszerzono je o 36 milimetrów i jest wyższe o 13 milimetrów. Rozstaw osi powiększono o 72 milimetry, a przy tym zwis przedni jest krótszy o 77 milimetrów. Same cyferki mogą mówić niewiele, ale na tych zmianach skorzystają pasażerowie oraz proporcje samochodu. W kwestii nadwozia jest jeszcze jedna ciekawostka. Karoseria składa się w 20 procentach z aluminium. Dzięki temu udało się ograniczyć masę o 15 procent w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Przestrzeń bagażowa w rodzinno-luksusowym kombi wynosi 565 litrów. Gdy złożymy tylne oparcia pojemność wzrasta do 1.680 litrów.

Mimo że auto z pozoru przygotowane jest na ciężkie trasy wewnątrz zaznamy tego samego luksusu co w normalnej wersji A6. Tak więc uświadczymy tutaj skórzaną tapicerkę, drewniane wykończenia deski rozdzielczej, fotele z masażami czy system MMI z możliwością tworzenia internetowego hot-spota w aucie. Dodatkowo nawigacja potrafi wyświetlać mapy Google oraz Street View. Ciekawostka to system Park Assist 360 znany chociażby z Volskwagena Touarega. Cztery kamery dają obraz, który sprawia wrażenie jak gdyby samochód był prezentowany z lotu ptaka.

W standardzie Audi A6 Allroad pojawia się system Audi drive select. Pozwala on wybrać jedną z kilku opcji, która wpływa na właściwości jezdne samochodu. Od układu kierowniczego, przez silnik, zawieszenie i kilka innych urządzeń na pokładzie. Seryjne zawieszenie air suspension potrafi zapewnić komfort tłumienia jak w luksusowej limuzynie, a gdy pojawi się sekwencja ciasnych zakrętów skutecznie usztywnia i obniża samochód. Gdy zdarzy się nam wjechać w nieciekawy teren, możemy włączyć tryb "lift" i samochód podniesie się o 45 milimetrów.

Wszystkie jednostki dostępne w Audi A6 allroad quattro posiadają sześć cylindrów ułożonych w sposób widlasty oraz są turbodoładowane. Dostępny jest jeden benzyniak TFSI oraz trzy diesle TDI. W związku z koniecznością ograniczania emisji wszystkie modele są także wyposażone w system start/stop i moduł odpowiedzialny za rekuperację.

Jedyny benzyniak o pojemności trzech litrów oferuje moc 310KM i 440Nm maksymalnego momentu. Błyskawicznie przyspiesza do setki w 5,9 sekundy. Producent podaje, że średnio zadowoli sie 8,9 litrami paliwa.

Reszta gamy silnikowej to trzylitrowe TDI o pojemności trzech litrów. Jednak ta jednostka jest oferowana w trzech wariantach: 204KM, 245KM i 313KM. Najciekawsza propozycja z tej gamy to oczywiście najmocniejszy wariant wyposażony w podwójne doładowanie biturbo. Dwie zamontowane szeregowo turbosprężarki pracują w odpowiednich dla siebie momentach, zapewniając odpowiednie uderzenie w całym zakresie obrotomierza. Auto przyspiesza do setki w 5,6 sekundy. Mieliśmy przyjemność przejechać kilkadziesiąt kilometrów właśnie tą jednostką. Reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu jest niesamowicie szybka. Auto dosłownie wystrzela jak z procy. A przy tym jest ono bardzo przewidywalne i duży przyrost mocy nie powoduje, że kierowca ma kłopoty z utrzymaniem auta w ryzach. Ośmiobiegowa przekładnia tiptronic pozwala utrzymać spalanie na zaskakujących poziomach. Podczas dynamicznych przejazdów auto nie paliło nam więcej jak 8,5l/100km.

Jeszcze kilka słów o napędzie, który pojawia się we wszystkich wariantach. Napędu quattro wtajemniczonym nie trzeba przedstawiać. Jednak niektórzy mają prawo nie wiedzieć, że jest to stały napęd na cztery koła realizowany w sposób mechaniczny. Dzięki temu nie następują żadne opóźnienia w przekazywaniu momentu obrotowego na tylną oś. W razie potrzeby może tam trafić nawet 85 procent momentu. Jako specjalną opcję można zamówić sportowy mechanizm różnicowy.

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję zjechać z utwardzonej nawierzchni na polne drogi oraz przejechać kilka kilometrów w lesie. Prześwit samochodu jest wystarczający by nie zahaczyć podwoziem na leśnych duktach z koleinami. Samochód sprawnie radził sobie na obłoconych ścieżkach. Naszym zdaniem w stu procentach sprawdzi się podczas weekendowych wyjazdów za miasto. O wjeżdżaniu na trudniejsze tereny nie ma mowy. Nie oszukamy praw fizyki, a przy okazji ten samochód dużo lepiej wygląda czysty niż ubrudzony zaschniętym błotem. Takie ekstrema zostawmy autom terenowym. Jednak dla prezesa firmy budowlanej taki samochód reprezentacyjny będzie strzałem w dziesiątkę.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport