mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polska premiera: Fiat 500L Trekking

Polska premiera: Fiat 500L Trekking

Po prezentacji 500L Trekking zadałem sobie jedno bardzo proste pytanie. Z jednej strony jestem w stanie zrozumieć włoski koncern, że dopiero teraz pokazuje tę wersję „pięćsetki”, z drugiej zaś cały czas w głowie powtarzam sobie pytanie: Fiat, dlaczego dopiero teraz?

Polska premiera: Fiat 500L Trekking

Pierwszy kontakt i od razu szukamy cech, które odróżniają Trekkinga od zwykłej wersji 500L. Samochód ma nowe przednie zderzaki wyposażone w atrapy osłon offroadowych oraz boczne listwy ochronne. Włosi podwyższyli o 20 mm zawieszenie i teraz prześwit w tym aucie wynosi 145 mm. Nadwozie ładnie prezentuje się w nowym żółtym kolorze, w standardzie dostajemy beżowy Cappuccino. W katalogu w sumie jest 7 podstawowych oraz 10 wersji bicolore nadwozia dostępnych za dopłatą.

W środku znajdziemy nowe warianty wykończenia z brązowymi wstawkami, które nadają autyu prestiżowego wyglądu. Tak jak i w 500L taki i w wersji Trekking samochód oferuje dużą ilość miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Mile zaskoczył nas sprzęt audio firmy Beats Audio, który jest dostępny jako opcjonalne wyposażenie za kwotę 3000 zł.

Dwie nowości, które debiutują w Trekkingu to system Traction+. Jego zasada działania jest bardzo prosta. Główna jednostka sterująca i analizująca parametry auta na podstawie działania ABSu i ESP za pomocą czujników sprawdza uślizg kół. Jeśli jedno z nich traci przyczepność, to komputer przyhamowuje je i dostarcza większego momentu obrotowego na koło bardziej przyczepne. Ważne, aby kierowca wykonał nawet delikatny ruch kierownicą co ma pomóc w lepszym działaniu systemu. Traction+ podobnie jak jest to w innych systemach rozróżnia podłoże, po którym jedziemy na śnieg, błoto czy też piaszczysty teren. System działa do prędkości 30 km/h.



Drugą techniczną nowością jest City Brake Control, który monitoruje przestrzeń przed pojazdem w odległości od 10 do 12 m maksymalnie działając przy prędkościach w granicach 5-30 km/h. Gdy system wykryje przed nami przeszkodę lub zwalniający samochód najpierw zwiększy ciśnienie w pedale hamulca, tak by w razie interwencji kierowcy ten miał juz samochód przygotowany do hamowania. W krytycznej sytuacji auto samo zahamuje unikając kolizji lub zmniejszając jej skutki.

500L Trekking prowadzi się podobnie do swojego brata 500L. Auto pozwala nam jednak na wjazd na leśne dukty i jeśli zachowamy rozsądek będziemy mogli zapuścić się w ścieżki, których nie pokonamy zwykłym autem np. kompaktowym. Musimy jednak być bardziej czujni niż w typowym SUVie czy aucie terenowym, gdyż jeśli poniesie nas odwaga i pewność siebie to możemy uszkodzić nie tylko nadwozie w 500L Trekking.

 

Pod maskę możemy zamówić jeden z dwóch silników benzynowych: 95-konny 1.4 16v i 105-konny 0.9 TwinAir Turbo lub wysokoprężny: 105-konny 1.6 MultiJet II i 85-konny 1.3 MultiJet (ten silnik także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic). Podstawowa wersja tego samochodu kosztuje od 63 490 złotych. Za tę kwotę dostajemy auto wyposażone w motor benzynowy motor 1.4. Topowa wersja z 105-konnym Dieslem to minimum 73 990 zł. Z podstawowym silnikiem samochód od zwykłej 500L jest droższy o 10 490 zł.

Auto nie jest oferowane z napędem przekazywanym  na cztery koła, ale Fiat pracuje nad takim rozwiązaniem i nie wykluczone, że w przyszłości takie rozwiązanie trafi do 500L Trekking. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje bardziej uterenowiona 500ka, model 500X.

 


500L Trekking powoduje, że cały czas stawiam sobie pytanie dlaczego dopiero teraz? Pojawienie się tego auta powoduje, że zakup zwykłego 500L traci sens. Ale jeśli ktoś nie potrzebuje samochodu, który będzie udawał offroadowego wojownika śmiało może skierować się do salonu po 500L. Ci, którym czego brakowało w pięćsetce w rozmiarze L teraz będą czuć się usatysfakcjonowani.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport