mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polska premiera: Peugeot 2008

Polska premiera: Peugeot 2008

Nissan Juke musiał długo czekać w segmencie mini SUVów lub jak kto woli miejskich crossoverów na konkurencję, która będzie z nim walczyć o klienta. Ten rok można nazwać rokiem rywali Juke'a. W okolicach Ostrołęki mogliśmy po raz pierwszy sprawdzić Peugeota 2008.

Polska premiera: Peugeot 2008

Pierwsze wzmianki o modelu 2008 pojawiają się na kartach historii motoryzacji w roku 2008, kiedy to Peugeot zdecydował się na stworzenie SUVa z segmentu B. Pracę nad małym SUVem rozpoczęto jednak w 2010. Koncepcyjny samochód fizycznie zadebiutował dwa lata później. Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej, na której opracowano model 208. Oczywiście wprowadzono zmiany, które dostosowały podłogę do charakteru modelu z dwoma zerami w nazwie.

Segment, do którego wjeżdża 2008 jest bardzo ciekawy i w zasadzie można śmiało powiedzieć, że bardzo młody. Prekursorem SUVów segmentu B jest Nissan Juke, który od momentu debiutu w 2009 roku prze 5 lat nie miał praktycznie żadnego bezpośredniego rywala. Obecny rok przyniósł jednak do segmentu Opla Mokkę, bliźniaczego Chevroleta Traxa oraz Renault Captur i najnowszego Peugeota 2008.

O fenomenie Juke’a można by pewnie napisać nie jeden elaborat, bo przecież samochód posiada specyficzną urodę i jego praktyczność można poddać pod szeroką dyskusję. Peugeot zapewniał nas, że 2008 jest połączeniem wszystkiego co najlepsze w segmencie. Francuzi dumnie powtarzali nam, że połączyli najlepszy cechy hatchbacka, kombi oraz minivana z segmentu B dodając do tego elementy SUVa.

Poprzedni język projektowy Peugeota cechował duży grill oraz duże reflektory. Efekt był taki, że samochody wyglądały jak wieloryb otwierający paszczę i łapiący plankton. W obecnej gamie modelowej stylistyka jest bardziej stonowana. To plus, ale 2008 wyglądałby o wiele lepiej gdyby przednie światła były większe, co naszym zdanie świetnie komponowało by się z małym grillem. Z tyłu znajdziemy światła przypominające te rzecz jasna z 208.

Wnętrze auta to również koncepcja zapożyczona z modelu 208. Do gustu bardzo przypadła nam szeroka dźwignia hamulca ręcznego wykończona skórą. Wykończenie deski rozdzielczej na wysokości ekranu dotykowego i wlotów klimatyzacji to miękki materiał o ciekawej fakturze. Szkoda, że Francuzi tym materiałem nie pokryli całego kokpitu. Tu warto zaznaczyć, że projekt wnętrza samochodu t to zasługa Polaka, Adama Bazydło.



To co nas drażniło podczas polskiej premiery 2008 to mała kierownica i zegary zamontowane podobnie jak w 208. Peugeot podkreśla, że takie rozwiązanie ma poprawić bezpieczeństwo. Kierowca w mniejszym stopniu odrywa wzrok od drogi spoglądając na zegary. Nie wszystkim spodoba się to rozwiązanie. Wszystko przez to, że taki układ przyrządów sprawia, że bardzo ciężko jest znaleźć dogodną pozycję za kierownicą. Dłuższą chwilę zajęło nam ustawianie pozycji kolumny kierowniczej i fotela, a potem podczas jazdy i tak irytowała nas pozycja za kierownicą. To wielki minus tego samochodu. Od razu wypoziomujmy wynik, gdyż plusem samochodu jest bagażnik. W standardzie to 350 l, ale bardzo łatwo można powiększyć tę wartość do 1194 l i składając tylną kanapę uzyskać płaską powierzchnię. Dodatkowym atutem jest niski próg załadunkowy.

Peugeot przedstawiając oficjalne zdjęcia 2008 mocno chwalił się podświetlanym  diodami LED dachem. O ile na zdjęciach wygląda to ładnie to podczas kontaktu organoleptycznego doszliśmy do wniosku, że nie prezentuje się to najlepiej, wręcz kiczowato. Zdecydowanie trafniejszym wyborem jest zakup przeszkolonego dachu.

Peugeot dumnie chwali się, że 2008 może być wyposażony w znany z większego 3008 system kontroli napędu Grip Control. Na tunelu centralnym znajduje się pokrętło, którym w bardzo prosty sposób możemy zmienić ustawienia napędu. Mamy do wyboru oprócz standardowej pozycji również: odłączone ESP, śnieg, błoto i piasek. Podczas pierwszych jazd nowym Peugeotem sprawdzaliśmy system Grip Control na piaszczystych terenach starej piaskowni. System radzi sobie z piaszczystym terenem, ale pod warunkiem, że rozsądnie wybierzemy miejsce, w które chcemy wjechać. W głębszym piachu auto może się zakopać i potrzebna będzie interwencja ciężkiego sprzętu. Auto również bez problemu radzi sobie po zjechaniu z asfaltu, ale musimy pamiętać, że nie jest to ani duży SUV, ani poważna terenówka i wystarczy chwila nieuwagi by uszkodzić nie tylko zawieszenie ale i karoserię.

Podczas prezentacji poruszaliśmy się wersją wyposażeniową Allure. Podstawowa cena 2008 z tym poziomem wyposażania to 67 700 złotych. Auto sprawdzane przez nas pod maską wyposażone było w silnik 115-konny, wysokoprężny e-HDi. Taki zestaw winduje cenę samochodu do 82 600 złotych. Na stronie Peugeota w cenniku podstawowa wersja 2008 dostępna jest od kwoty 54 500 zł. Auto na polskim rynku możemy zakupić do wyboru z jednym z trzech poziomów wyposażenia - Access, Active oraz Allure.

Jeśli chodzi o silniki to oprócz najmocniejszego 115 konnego Diesla 1.6 jest również słabsza (92 KM) wersja tej jednostki. Bazowym motorem wysokoprężnym jest silnik 1.4 o mocy 68 KM. W ofercie dostępne są dwie jednostki benzynowe: trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 82 KM i motor 1.6 (120 KM). Peugeot 2008 to kolejny smakosz, który zasiada do podziału tortu.

Przy stole coraz więcej głodomorów, a kawałki są coraz mniejsze. 2008 w tej chwili nie wyrasta nam na faworyta pokroju Juke’a ale tylko dlatego, że na rynku robi się tłoczno. Głównym rywalem dla francuskiej konstrukcji nie będzie jednak japoński mały SUV, a Opel Mokka oraz Renault Captur i to w tym zestawieniu walka w segmencie małych SUVów będzie najciekawsza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Juke
Nissan Juke
Cena podstawowa już od: 55 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Peugeot 208
Peugeot 208
Cena podstawowa już od: 41 700 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Opel Mokka
Opel Mokka
Cena podstawowa już od: 70 450 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Cena podstawowa już od: 54 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Renault Captur
Renault Captur
Cena podstawowa już od: 55 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

~mazej 2013-06-25

miałem kiedyś 307, ale co miałem z nim kłopotów, to moje, w czasie gwarancji byłem w serwisie może z 10 razy, w sumie sporo pierdół i wszystkie mi zrobili, ale co czasu zmarnowałem przy tym, tak więc gdy auto miało prawie 3 lata sprzedałem i teraz omijam wielkim łukiem wszystkie peugeoty

~nk 2013-06-25

takie sobie auto, nic specjalnego

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport