mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polska premiera: Volkswagen Golf GTI VII

Polska premiera: Volkswagen Golf GTI VII

Segment kompaktów można porównać do biegu długodystansowego, na czele którego przez większość okrążeń biegnie zawodnik z Wolfsburga. Inni cały czas starają się go dogonić i czasem im się udaje, ale ciężko go wyprzedzić. Teraz pojawia się nowy gracz i też nie będzie łatwo go pokonać.

Polska premiera: Volkswagen Golf GTI VII
Volkswagen Golf GTI na rynku zadebiutował w 1976 roku i był projektem specjalnym, początkowo tworzonym po cichu przez kilku pracowników Volkswagena. Zarząd obejrzał prototyp i auto przypadło do gustu pociągającym za sznurki, ale nie dali zielonego światła, gdyż projekt ten był za drogi. Jednak Volkswagen potrzebował samochodu, który zrobi furorę na domowych targach we Frankfurcie. I tak grupa inżynierów wzięła projekt GTI i przystosowała go do wersji seryjnej, którą głównodowodzący niemiecką marką byli zachwyceni.

Pod koniec zeszłego tygodnia mogliśmy po raz pierwszy stanąć oko w oko z najnowszą, siódmą generacją Golfa GTI. To zarazem najmocniejsze, seryjne GTI z Wolfsburga, jakie kiedykolwiek opracowano w tamtejszych zakładach. Po raz pierwszy w historii samochód jest oferowany w dwóch wariantach mocy. Wersja podstawowa posiada pod maską czterocylindrową jednostkę TSI, która generuje 220 KM mocy maksymalnej i 350 Nm momentu obrotowego. Drugi wariant dostępny za dopłatą to GTI Performance, który dostarcza 230 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu.

Pierwszy kontakt z siódmą generacją Golfa GTI to spotkanie ze zwykłą wersją wyposażoną w skrzynię DSG. Środek to praktycznie Golf VII. GTI wyróżnia emblemat na dolnym ramieniu kierownicy oraz charakterystycznej, kraciastej tapicerce siedzeń, która jest nieodłącznym elementem GTI. Środek jest bardzo przyjemny, choć drażni nieco elektryczny hamulec ręczny. To zbędne udogodnienie, gdyż samochód, taki jak Golf GTI, powinien mieć klasyczny drążek hamulca zwanego postojowym. O ile zastosowanie systemu start/stop jesteśmy jeszcze w stanie przyjąć, to już elektroniczny ręczny jest nie do przyjęcia w niemieckim, podkreślmy to: hot hatchu.


220 KM trafia na asfalt poprzez przednią oś, która wsparta jest przez elektroniczną blokadę dyferencjału. W wersji Performance dostajemy mechaniczną blokadę. GTI bardzo ochoczo reaguje na naciśnięcie pedału gazu i bardzo łatwo możemy ruszać ze świateł z piskiem opon. Skrzynia DSG biegi zmienia bardzo płynnie, bez szarpnięć. Manetki, znajdujące się przy kierownicy, zachęcają do agresywniejszej jazdy. W aucie zastosowano progresywny układ kierowniczy, który daje nam pełną kontrole nad samochodem. Owszem, czuć na niektórych zakrętach podsterowność, ale auto i tak pojedzie tam, gdzie mu rozkażemy. Będzie protestował, ale systemy każą jechać mu tak, jak kierowca sobie tego życzy.

Podstawowa wersja tego modelu kosztuje od 107 390 zł (wersja 3-drzwiowa). Auto w wariancie pięciodrzwiowym możemy mieć od 109 050 zł. Za pakiet GTI Performance musimy dopłacić 4000 złotych. Auto jest dostępne z trzema kolorami nadwozia, czerwony, czarnym oraz białym.

Najnowszy Golf GTI to samochód, o którym można by powiedzieć teoretycznie, że jest niczym więcej jak tylko wzmocnioną "siódemką", bo w rzeczywistości tak jest. Tylko musimy pamiętać, że to GTI, prawie 30 lat budowania legendy i tworzenie prekursora segmentu hothatchów. Jeśli szukamy emocji w Golfie to największe dostarczy nam właśnie GTI. Konkurencja znów może czuć się niepewnie. Nowy szeryf jest w mieście.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~jjjjjj 2013-06-26

I. To zarazem najmocniejsze, seryjne GTI z Wolfsburga, jakie kiedykolwiek opracowano w tamtejszych zakładach .ALE GOLF VI GTI EDITION 35 MA 235 KONI

~dajdaj 2013-06-26

ja też bym wybrać mazdę 3 mps

Pacio 2013-06-26

VII GTI nareszcie w pl

~el polacco 2013-06-26

a napisaliście, że normalnym jest, że silnik 2.0 TSI bierze olej od nowości aż miło ?? za tą cenę lepiej mieć Mazdę 3 mps lub volvo v40

~toyota rulezz 2013-06-26

jeśli Golfa to tylko w tej wersji

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport