mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Pomysł Forda na SUVa

Pomysł Forda na SUVa

Bezpieczny, przeznaczony dla sześciu osób ze sporym bagażem, z możliwością różnorodnej konfiguracji wnętrza - tak zaprezentował Ford na trwających targach w Detroit koncepcyjny model Fairlane.

Pomysł Forda na SUVa

Auto to ciężko jednoznacznie zaklasyfikować do jakiegoś segmentu, choć z pewnością najbliżej mu wymiarami do klasy SUV. Stylistyka Fairlane'a jest nieco "kanciasta" podkreślona przez boczne linie, z masywną częścią przednią, wąskimi światłami w technologii LED i 19-calowymi kołami z szerokimi oponami. Boczne drzwi otwierają się niczym wrota, przednie "normalnie", tylne do tyłu. Dostęp do trzech rzędów siedzeń jest jednak ułatwiony przez obniżony próg. Interesujące jest także rozwiązanie tylnej klapy bagażnika. Otwiera się ona w trzech kierunkach, w lewo, prawo, a sama szyba także do góry.

Wnętrze Ford podzielił na trzy odrębne części, nad którymi znajduje się trzyczęściowy przeszklony dach. Pierwszy rząd siedzeń, strefa kierowcy, jest wykończona w skórze i drewnie. Przed kierowcą znajdują się dwa duże i dwa małe wskaźniki, pozostałe informacje dotyczące auta, klimatyzacji, radia, pochodzące z systemu nawigacji pokazywane są na wyświetlaczu, umieszczonym na szerokiej konsoli centralnej. Niżej też zaprojektowana została deska rozdzielcza, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność.

W drugim rzędzie siedzeń, wg Ford strefie pierwszej klasy, znajdują się dwa komfortowe, skórzane fotele z odrębnymi, składanymi podłokietnikami. Tuż pod dachem zamieszczony został monitor, na którym pasażerowie wygodnie mogą oglądać filmy, a na tylnej części konsoli centralnej znajdują się przyciski do sterowania. Oparcia siedzeń mogą składać się, tak iż utworzona zostaje prawie idealnie płaska przestrzeń ładunkowa.

W trzecim rzędzie panują drewniane aplikacje. Ta część może być wykorzystana do przewozu sporych rozmiarów bagażu, jednak można też rozłożyć dwa dodatkowe siedzenia, które schowane są pod podłogą.

Bezpieczeństwo w prototypowym Fordzie zapewnić mają wielostopniowe poduszki powietrzne, system zapobiegający przewróceniu się auta, specjalnie zaprojektowane pasy bezpieczeństwa, które lepiej pochłaniają energię w przypadku uderzenia.

Za napęd odpowiada całkowicie aluminiowy trzylitrowy silnik V6 o mocy ponad 200 KM, który współpracuje z sześciostopniową automatyczną przekładnią.

Targi NAIAS Detroit 2005

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport