mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 718 Boxster: Cztery cylindry i turbo

Porsche 718 Boxster: Cztery cylindry i turbo

Porsche po raz pierwszy zaprezentowało model Boxster 20 lat temu i w rocznicę tego wydarzenia Niemcy odsłaniają nową generację. Roadster z centralnie umieszczonym silnikiem dostał nową nazwę i silnik czterocylindrowy turbo. Porsche mówi o aucie oszczędniejszym i mocniejszym niż poprzednik.

Porsche 718 Boxster: Cztery cylindry i turbo
W Zuffenhausen postanowili zmienić nazwę. Od dziś roadster będzie występował pod szyldem 718 Boxster. Niemcy mówią, że to złożenie hołdu modelowi 718, który w latach 60. rywalizował na torach wyścigowych. Tamten model również posiadał czterocylindrowy motor umieszczony centralnie. To oficjalne informacje z Zuffenhausen. Z drugiej strony Porsche rozpoczyna montować w Boxsterze silnik czterocylindrowy turbo, aby sprostać wyśrubowanym normom emisji spalin.

718 Boxster dostał dwulitrowy, czterocylindrowy silnik bokser, który wspiera turbosprężarka. W zwykłej wersji jednostka dostarcza 300 KM mocy, natomiast Boxster S to stajnia złożona z  350 mechanicznych rumaków. Oba warianty różni m.in. turbosprężarka i pojemność silnika (2,5 l w 718 Boxter S), która w mocniejszej wersji posiada zmienną geometrię łopatek. W stosunku do poprzedniego modelu moc w obu przypadka wzrosła o 35 KM, zaś zużycie paliwa spadło o 13%.
 
 
Moment obrotowy w 718 Boxster to maksymalnie 380 Nm, który dostępny jest w zakresie od 1950 do 4500 obr./min. Większy moment dostajemy w 718 Boxster S - 420 Nm (1900-4500 obr./min.). Obie wartość dzięki turbodoładowaniu wzrosły o odpowiednio 100 i 60 Nm.

Osiągi
718 Boxster z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK:
  • 0-100 km/h - 4,7 s
  • v max - 275 km/h
  • zużycie paliwa - 6,9 l/100 km

718 Boxster S Sport Chrono PDK
  • 0-100 km/h - 4,2 s
  • v max - 285 km/h
  • zużycie paliwa - 7,3 l/100 km

Roadster z Zuffenhausen posiada na nowo zestrojone zawieszenie i mocniejsze hamulce. Układ kierowniczy jest wspomagany elektromechanicznie i w porównaniu do poprzednika ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Opcjonalnie będzie można zamówić zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) obniżone o 10 mm w Boxsterze i o 20 mm w wersji S.

718 Boxster rozpoznamy po nowym kształcie przednich lamp ze zintegrowanymi światłami LED, które opcjonalnie przyjmują czteropunktową formę. Projektanci od podstaw nakreślili kształt lusterek bocznych oraz osłon progowych. W drzwiach znajdziemy nowe klamki. Dla 718 Boster S przygotowano nowe, standardowe 19-calowe felgi. Z tyłu wyróżnia się pas z napisem Porsche łączący tylne klosze lamp LED. Te również mają świeży kształt.



W kabinie kierowca ma przyjemność obcować z nowym panelem przycisków oraz systemem Porsche Communication Management, wspierany przez nagłośnienie Sound Package Plus o mocy 110 watów. Porsche 718 Boxster do polskich salonów trafi 30 kwietnia, a w trzecim kwartale 2016 dołączy do niego nowy 718 Cayman.  Wcześniej, bo już w marcu będzie można oglądać auto podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.


 
Poprzednik modelu 718 Boxster pojawił się na rynku w 1996 roku, czyli równo 20 lat temu. Początkowo samochód zasilał wolnossący motor typu boxer o pojemności 2,5 l, który w roku 2000 powiększono do 2,7 litra oraz wprowadzono nową wersję Boxster S z silnikiem o pojemności 3,2 l. W 2004 roku pojawiła się kolejna generacja tego modelu, która była obecna na rynku aż 8 lat. W 2012 Porsche pokazało kolejną ewolucję Boxstera z silnikiem 2,8 l w standardzie i 3,4 l w wersji S. Dwa lata temu pokazano jeden najmocniejszych wariantów GTS, który charakteryzowała moc 330 KM.

Podobne wiadomości:

Porsche 718 - czterocylindrowy silnik w aucie...

auto motor i sport 2015-12-10

Porsche nowym nazewnictwem odnosi się do sportowego auta z lat 50. ubiegłego wieku. Dwa nowe modele spod znaku "718" zadebiutują na rynku w przyszłym roku i od razu z nową jednostką, która zastąpi większy silnik.

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na Nurburgring

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na...

Aktualności 2017-10-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.