mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 911 GT3 RS - legenda w najostrzejszym wydaniu

Porsche 911 GT3 RS - legenda w najostrzejszym wydaniu

Porsche z każdą kolejną generacją modelu 911 funduje nam wspaniałe auto. Ale jeszcze więcej emocji budzą kolejne wersje legendarnego sportowca, z których najbardziej radykalną jest GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS - legenda w najostrzejszym wydaniu
Porsche 911 GT3 RS to wyjątkowo ważna premiera niemieckiego producenta. Ta odmiana 911 to od zawsze bolid z pogranicza świata drogowych aut i torowej rzeczywistości morderczych wyścigów. Wysokoobrotowy silnik bez turbosprężarki, szerokie opony, obniżona masa i poszerzony rozstaw kół - oto najostrzejsza 911.

Porsche szykując 911 GT3 RS poważnie podeszło do tematu: ten bolid jest mocniejszy i lżejszy od "zwykłego" GT3, poprawiono także aerodynamikę nadwozia. Efektem jest doskonały wynik na Nordschleife - północnej pętli legendarnego toru Nurburgring. 911 GT3 RS uporało się z nią w 7 minut i 20 sekund, co wygląda jeszcze lepiej, gdy przypomnimy o 9 sekundy gorszy wynik niesamowitego Porsche Carrera GT sprzed dziesięciu lat. Standardowe 911 GT3 potrzebuje na przejazd 7 minut i 25 sekund.
Pod tylną klapą 911 GT3 RS pracuje oczywiście sześciocylindrowy silnik boxer, o pojemności 4 litrów i z mocą 500KM. Nie pomaga mu w tym żadna turbosprężarka ani kompresor. Mimo to auto w 3,3 sekundy rozpędza się do pierwszej "setki", a drugą odnotowujemy w 10,9s. od startu. Jeśli kogoś w tym kontekście interesuje zużycie benzyny, to Porsche również podaje taką informację - jeśli nie wykorzystujemy w pełni potencjału RS-a, zmieścimy się w 13 litrach "bezołowiowej" na 100km.

Poza mocniejszym motorem, 911 GT3 RS to także niższa o 10kg masa własna - nie jest to może wynik imponujący, ale dzięki zastosowaniu magnezowego dachu obniżył się również środek ciężkości auta. Pozytywnie wpływa to na prowadzenie auta, podobnie jak system Porsche Torque Vectoring Plus, zajmujący się optymalną dystrybucją momentu obrotowego między tylnymi kołami. Do tego 911 GT3 RS ma także m.in. Porsche Active Suspension Management, którym ustawiamy twardość zawieszenia, wybierając między torową sztywnością deski, albo komfortową wycieczką po kiepskiej nawierzchni.

Mimo całego sportowego ekwipunku i szalonego pakietu aerodynamicznego w postaci spoilerów i wlotów powietrza, 911 GT3 RS jest wciąż bardzo wygodnym i świetnie wyposażonym autem wewnątrz. Automatyczna klimatyzacja? Obecna. 7-calowy ekran dotykowy? Również. Zaawansowany system audio z odtwarzaczem MP3? Oczywiście. Wszystko to jest otoczone świetnie wykończonym kokpitem z tapicerką z alcantary na czele.

Tak skomponowane 911 musi słono kosztować - na Wyspach Brytyjskich pojawi się ono w sprzedaży najwcześniej i Anglicy oraz Irlandczycy znają wyrok - 131 296 funtów i oczekiwanie przynajmniej do maja bieżącego roku. Mimo wszystko jesteśmy przekonani, że warto.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport