mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 911 GT3: Uliczny sportowiec

Porsche 911 GT3: Uliczny sportowiec

Salon Samochodowy w Genewie to doskonała okazja do zaprezentowania najnowszej wersji wyścigowego modelu Porsche 911 GT3. Ultra-sportowy model powstał na bazie modelu 997 i dysponuje mocą 415 KM.

Porsche 911 GT3: Uliczny sportowiec

Źródłem napędu w Porsche 911 GT3 jest najnowsza ewolucja 3,6 l. silnika typu Boxer, który generuje moc 415 koni mechanicznych. Sześciocylindrowa jednostka w porównaniu z wersją seryjną została nieco zmodyfikowana i jednocześnie odchudzona.

Auto napędzane jest poprzez sześciostopniową skrzynie biegów w której odpowiednio zostały skrócone poszczególne biegi, tak aby dawać kierowcy jeszcze większą frajdę podczas przyspieszania czy kontrolowania pojazdu mocą przy pokonywaniu zakrętów. Rezultatem tych zabiegów jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i osiąganie prędkości 160 km/h po zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna Porsche 911 GT3 wynosi 310 km/h.

Zobacz galerię zdjęć nowego modelu Porsche 911 GT3

Warto zwrócić uwagę także na możliwość adaptacji zawieszenia do określonej nawierzchni. Złośliwi mogliby stwierdzić, że takim samochodem można jeździć i tak tylko po twardych drogach. Zgoda, jednak przy osiąganiu dużych prędkości i przeciążeń możliwość regulacji wysokości zawieszenia jest bardzo istotnym elementem, tym bardziej kiedy do sprawdzenia umiejętności GT3 wybierze się tor wyścigowy. Dla zapewnienia dodatkowej przyczepności auto seryjnie wyposażone jest w sportowe opony oraz „szperę” dyferencjału. Dla sprawdzenia własnych umiejętności (w tym przypadku przywódczych, aby udowodnić kto tu kogo prowadzi) istnieje możliwość odłączenia systemu kontroli trakcji.

Dowiedz się więcej o marce Porsche

Kolejnymi elementami poprawiającymi dynamikę jazdy oraz wygląd GT3 są 19”calowe sportowe koła, hamulce o rozmiarach tarcz 350 mm. Co ciekawe Porsche nie jest seryjnie wyposażone w hamulce ceramiczne, choć istnieje możliwość dokupienia takiej opcji.

Wnętrze zawiera tylko te elementy, które rzeczywiście są konieczne do jazdy samochodem. Brak jest tutaj nadmiernej finezji, jednak ta pewna prostota i surowość mają bezsprzecznie rasowy charakter. W kwestii komfortu GT3 jest kopią modelu 911 Carrera, choć tu i ówdzie dostrzec można elementy wykończone materiałem w stylu „Alcantra”.

Mimo, że auto Porsche 911 GT3 jeszcze nie wjechało na genewskie salony jest już do kupienia za cenę 108 083 tys. euro. Fanom wyścigów z zasobnym portfelem radzimi jednak poczekać do jesieni 2006 roku. Wówczas pojawi się Porsche GT3 w wersji RS.

Czytaj także:

Porsche 911 Turbo: Moc ciśnienia 2006-02-15

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport