mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Oto prototyp, który w przyszłym roku ma wstrząsnąć 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Porsche 911 RSR zadebiutowało w Los Angeles i jest gotowe podbić klasę LM-GTE.

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche podkreśla, że 911 RSR 2017 to samochód, w którym zastosowano całkowicie nową konstrukcję zawieszenia, nadwozia, silnika i przekładni. Wszystko zaprojektowano od podstaw. auto ma ogromny dyfuzor, a duże tylne skrzydło pochodzi z prototypy LMP1 - Porsche 919 Hybrid.

„W przypadku 911 RSR świadomie skoncentrowaliśmy się na opracowaniu wyjątkowo nowoczesnego i lekkiego silnika wolnossącego. Zapewniło to naszym inżynierom ogromną swobodę przy projektowaniu pojazdu. Przepisy LM-GTE z zasady przewidują całkowitą równoważność różnych rodzajów napędu, więc charakterystyki jednostek turbo i wolnossących zostają ze sobą zrównane" - stwierdził szef działu Porsche Motorsport, dr Frank-Steffen Walliser.



W zależności od zastosowanej zwężki silnik wolnossący generuje moc ok. 510 KM. Siła napędowa trafia na ogromne tylne koła (każde o szerokie na 31 cm) poprzez sekwencyjną przekładnie. Skzynia 6-biegowa ma obudowę wykonaną z magnezu. Oczywiście kierowca zmienia przełożenia poprzez łopatki umieszczone przy kierownicy.

Jeździliśmy poprzednim Porsche 911 RSR


W nowym 911 RSR debiutuje bardzo ciekawy system „Collision Avoid System”. Dzięki radarom zamontowanym na pokładzie nawet w ciemności układ wykrywa szybciej jadąc prototypy LMP i ostrzega, pozwalając uniknąć kolozji na torze.

 

Poszycie nadwozia zostało wykonane z włókna węglowego i jest mocowane przez specjalne złączki, dzięki czemu wymiana elementów w pitstopie trwa bardzo krótko.


Porsche 911 RSR 2017 w przyszłym roku pojawi się w 19 wyścigach, a dwa auta wystartują w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Oczywiście głównym sprawdzianem dla nowego samochodu będzie 24-godzinny maraton na Circiut de la Sarthe w Le Mans.



Porsche nie zamierza również przepuścić okazji i wystawi 911 RSR w amerykańskich mistrzostwach aut sportowych IMSA Weathertech Championship. Wyścigowy model zadebiutuje już w styczniu (28-29.01) w otwierającym sezon IMSA wyścigu na torze Daytona.



911 RSR 2017 rozpoczął testy w marcu na torze w Weissach i od tego czasu pokonał już 35 tys. km  na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej.

Porsche 911 RSR 2017 dane techniczne:


  • Masa własna - ok. 1243 kg (podstawowa masa własna, w zależności od przepisów)
  • Długość - 4557 mm (bez splittera, tylnego skrzydła i dyfuzora)
  • Szerokość - 2042 mm (przednia oś) / 2048 mm (tylna oś)
  • Rozstaw osi - 2516 mm
  • Silnik - chłodzony cieczą, 6-cylindrowy bokser, umieszczony tuż przed tylną osią
  • Pojemność skokowa - 4000 cm3
  • Skok tłoka - 81,5 mm
  • Średnica cylindra - 102 mm
  • Moc - ok. 375 kw (510 KM)
  • Skrzynia biegów - sekwencyjna, 6-stopniowa

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche 911 Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche Porsche 911

Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z...

Samochody luksusowe 2017-03-14

O nowym 911 GT2 mówi się od dawna. Samochód, być może zostanie pokazany jeszcze w tym roku. Znamy kilka szczegółów. 

Porsche 917 na aukcji

Porsche 917 na aukcji

Samochody luksusowe 2017-01-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Wygląda na to, że afera Dieselgate nie zaszkodziła Volkswagenowi. Niemiecki koncern zajął pierwsze miejsce pod względem globalnej sprzedaży samochodów w 2016 roku, wyprzedzając największego konkurenta - Toyotę.
Nowy Citroen C3 Nowy Citroen C3