mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Oto prototyp, który w przyszłym roku ma wstrząsnąć 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Porsche 911 RSR zadebiutowało w Los Angeles i jest gotowe podbić klasę LM-GTE.

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche podkreśla, że 911 RSR 2017 to samochód, w którym zastosowano całkowicie nową konstrukcję zawieszenia, nadwozia, silnika i przekładni. Wszystko zaprojektowano od podstaw. auto ma ogromny dyfuzor, a duże tylne skrzydło pochodzi z prototypy LMP1 - Porsche 919 Hybrid.

„W przypadku 911 RSR świadomie skoncentrowaliśmy się na opracowaniu wyjątkowo nowoczesnego i lekkiego silnika wolnossącego. Zapewniło to naszym inżynierom ogromną swobodę przy projektowaniu pojazdu. Przepisy LM-GTE z zasady przewidują całkowitą równoważność różnych rodzajów napędu, więc charakterystyki jednostek turbo i wolnossących zostają ze sobą zrównane" - stwierdził szef działu Porsche Motorsport, dr Frank-Steffen Walliser.



W zależności od zastosowanej zwężki silnik wolnossący generuje moc ok. 510 KM. Siła napędowa trafia na ogromne tylne koła (każde o szerokie na 31 cm) poprzez sekwencyjną przekładnie. Skzynia 6-biegowa ma obudowę wykonaną z magnezu. Oczywiście kierowca zmienia przełożenia poprzez łopatki umieszczone przy kierownicy.

Jeździliśmy poprzednim Porsche 911 RSR


W nowym 911 RSR debiutuje bardzo ciekawy system „Collision Avoid System”. Dzięki radarom zamontowanym na pokładzie nawet w ciemności układ wykrywa szybciej jadąc prototypy LMP i ostrzega, pozwalając uniknąć kolozji na torze.

 

Poszycie nadwozia zostało wykonane z włókna węglowego i jest mocowane przez specjalne złączki, dzięki czemu wymiana elementów w pitstopie trwa bardzo krótko.


Porsche 911 RSR 2017 w przyszłym roku pojawi się w 19 wyścigach, a dwa auta wystartują w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Oczywiście głównym sprawdzianem dla nowego samochodu będzie 24-godzinny maraton na Circiut de la Sarthe w Le Mans.



Porsche nie zamierza również przepuścić okazji i wystawi 911 RSR w amerykańskich mistrzostwach aut sportowych IMSA Weathertech Championship. Wyścigowy model zadebiutuje już w styczniu (28-29.01) w otwierającym sezon IMSA wyścigu na torze Daytona.



911 RSR 2017 rozpoczął testy w marcu na torze w Weissach i od tego czasu pokonał już 35 tys. km  na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej.

Porsche 911 RSR 2017 dane techniczne:


  • Masa własna - ok. 1243 kg (podstawowa masa własna, w zależności od przepisów)
  • Długość - 4557 mm (bez splittera, tylnego skrzydła i dyfuzora)
  • Szerokość - 2042 mm (przednia oś) / 2048 mm (tylna oś)
  • Rozstaw osi - 2516 mm
  • Silnik - chłodzony cieczą, 6-cylindrowy bokser, umieszczony tuż przed tylną osią
  • Pojemność skokowa - 4000 cm3
  • Skok tłoka - 81,5 mm
  • Średnica cylindra - 102 mm
  • Moc - ok. 375 kw (510 KM)
  • Skrzynia biegów - sekwencyjna, 6-stopniowa

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche 911 Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche Porsche 911

Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na Nurburgring

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na...

Aktualności 2017-10-02

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed...

Aktualności 2017-08-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.