mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 911 Turbo znów czaruje

Porsche 911 Turbo znów czaruje

Porsche wprowadza nowy model na pierwszą pozycję listy swoich seryjnych samochodów sportowych. Nowe Porsche 911 Turbo zostało zarówno zmodernizowane pod względem technologicznym, jaki i odświeżone stylistycznie.

Porsche 911 Turbo znów czaruje
Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche 911 Turbo jest teraz oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne. Dzięki udoskonaleniom, dystans między nową „dziewięćsetjedenastką” z Zuffenhausen a konkurencyjnymi autami zwiększył się jeszcze bardziej – głównie pod względem zużycia paliwa i przyspieszenia. Porsche zaprezentuje publicznie swój nowy model pierwszy raz na tegorocznej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie (17 – 27 września).

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM (368 kW). Ta pierwsza w 35-letniej historii Turbo, skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa, posiada bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę Porsche przeznaczoną dla silników benzynowych ze zmienną geometrią. Jako opcja, pierwszy raz sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

Dla samochodów z PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi i sprawdzonymi już przyciskami, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z zamontowanymi na stałe przełącznikami typu paddle: prawym zmienia się przełożenie na wyższe, lewym na niższe. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, zarówno kierownica z przełącznikami paddle, jak i kierownica PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus, które jednak przy każdej z tych kierownic różnią się wyglądem.

Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie wyższych poziomów efektywności, dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów jezdnych. Nowe Porsche 911 Turbo w porównaniu ze swoim poprzednikiem emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla, co jest wyjątkowo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 l/100 km według normy EU5. Ponadto, co rzadko spotyka się w tym segmencie rynkowym, na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się daleko poniżej progu, ponad którym auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax” - dodatkowym podatkiem akcyzowym płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa.

Na przyspieszenie od zera do 100 km/h z pakietem Sport Chrono Turbo i PDK nowe Turbo potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

Przyszłych kierowców Turbo z pewnością ucieszy jeszcze lepsza dynamika auta. Udoskonalony regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i Porsche Stability Management (PSM) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawia zwrotność i precyzję kierowania, zwiększając tym samym przyjemność jazdy.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada 2009 roku. Podstawowe wersje modeli  wyniosą odpowiednio 178.784,00 euro za Coupé i 192.262,00 euro za Cabrio.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport