mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche Macan GTS -ostrzejszy sznyt

Porsche Macan GTS -ostrzejszy sznyt

W Zuffenhauzen wzmocnili Macana, dodali kilka elementów sportowych i wpisali auto do rodziny GTS. Pod maską trzylitrowy silnik turbo, który w Porsche Macan GTS rozwija moc grubo ponad 300 KM.

Porsche Macan GTS -ostrzejszy sznyt
Niemiecki producent nowe Porsche Macan GTS pozycjonuje pomiędzy Macanem S, a wersją Turbo. GTS został zbudowany w oparciu o wersję z  dopiskiem "S". Auto posiada ten sam silnik o pojemności 3 litrów. Jednostka V6 bitrubo została jednak podkręcona do 360 KM. Oprócz tego kierowca ma do dyspozycji 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko daje pierwszą setkę w czasie 5,2 sekundy i maksymalną prędkość 256 km/h.

Silnik i osiągi to jedno, ale rodzina GTS wyróżnia się specjalnymi dodatkami. Macana GTS poznamy po 20-calowych felgach w kolorze matowej czerni. Te stoją w kontraście do karminowego lakieru nadwozia. Do tego całość została przyprószona elementami w kolorze czarnym: dachowy spojler, ramki tylnych reflektorów i boczna nakładka z logo "GTS".



W kabinie sportowe fotele i nowy system rozrywki PCM, którego centralnym elementem jest dotykowy wyświetlacz. W standardzie klient dostaje pakiet Sport Design, zaś opcjonalnie można do Macana GTS zamówić reflektory LED Porsche Dynamic Light System Plus. W aucie nie zabrakło napędu przekazywanego na cztery koła, którym zarządza Porsche Traction Management (PTM) oraz zawieszenia PASM. Napęd przekazywany jest poprzez dwusprzęgłową skrzynię PDK.

Dodatkowe zmiany w stosunku do Macana S to przeprojektowane zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz sportowy układ wydechowy. Porsche na dzień dzisiejszy nie zdradza ceny auta w Polsce. W Niemczech za Macana GTS trzeba zapłacić minimum 73 400 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Macan
Porsche Macan
Cena podstawowa już od: 239 589 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Aktualności 2017-10-23

Porsche 911: Wydanie specjalne już w...

auto motor i sport 2015-10-15

Za tym modelem stoi ponad 50 lat motoryzacyjnej historii. Dziś Porsche to z punktu widzenia liczb przede wszystkim Panamera, Cayenne i najnowszy hit rynkowy Macan – ich produkcja i sprzedaż wielokrotnie przewyższają sprzedaż „911”. Ale to Carrera niesie flagę Porsche. Dlatego to właśnie "911" zasługuje na wydanie specjalne. Jedyne takie w Polsce.

Komentuj:

~op 2016-01-23

ja tam nie słyszę żadnych szumów. Długo się zastanawiałem nad wyborem i padło na macan s 3.0 benzyna, pneumatyka i inne. Skrzynia idealna, silnik i osiągi również. Wyciszenie super. Układ jezdny nie ma konkurencji. Skąd masz informacje że to silnik audi? Z tego co mi wiadomo jest to konstrukcja 100% porsche. Tylko diesle są od audi. Nie porównuj posche (benzyna) do tych swoich diesli bo nie wiesz o czym piszesz. A spalanie 11-12 jak na takie auto to nie jest dużo. Smoki to diesle bmw gdzie x6 czy x5 spala średnio 14litrów... Kto jeszcze nie jechał macanem to niech spróbuje a zobaczy o co chodzi.

~Mat 2015-10-30

Jeździłem Macanym S. Generalnie szału nie ma. W aucie są słyszalne dość wyraźnie szumy opływu i to z tyłu, przy prędkościach autostradowych. Wg mnie, w aucie tej klasy i za tyle kasy (ponad 300tys.) to niedopuszczalne! Układ kierowniczy dobry, hamulce również. Efekt całości psuje dziwne zachowanie skrzyni - podczas spokojnej jazdy tak w okolicach 50-70km/h, wbija z uporem maniaka bieg najniższy - siódmy, po zredukowaniu do 4, robi znowu to samo. Czy skrzynia jest dla mnie, czy ja dla skrzyni? W tiptronicach nie ma takich dziwnych efektów. Przy szybkim wbiciu gazu w podłogę skrzynia potrzebuje trochę czasu na reakcję - moim zdaniem to duży minus. To auto o zacięciu sportowym. Minusem też jest spalanie średnie około 11-12 litrów. To nawet mój ponad czterolitrowy diesel nie pali tyle średnio, a taka ilość jest wystarczająca dla niego w mieście. Smok! Także osiągi auta nie zdzierają papy z dachu. Coś się tam zbiera, ale na pewno nie ma 5.5 do 100. Najlepsze, co w tym aucie zauważyłem to świetna robota ludzi od akustyki. Wprawdzie jest to silnik ze stajni Audi (wbrew temu co mówią w salonach), to dopracowali gang i brzmi on jak prawdziwe Porsche.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.