mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche RS Spyder

Porsche RS Spyder

Podczas trwającego właśnie międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Paryżu, niemiecki producent sportowych samochodów ze Stuttgartu zaprezentował po raz pierwszy całkowicie nowy model Porsche RS Spyder. Jest on kolejnym etapem ewolucji modelu, którym w Le Mans Series jeździ zespół Penske-Motorsports.

Porsche RS Spyder

Nowy samochód już od przyszłego roku startować będzie w wyścigach na całym świecie. Inżynierowie projektujący ten pojazd  musieli trzymać się wymagań francuskiego regulaminu Automobile Club de`l Ouest dotyczącego klasy samochodów Le Mans Prototyp 2 (LMP2). Dzięki temu samochód ten startować może w amerykańskiej serii American Le Mans Series, europejskiej LMS no i przede wszystkim w legendarnym 24 godzinnym wyścigu Le Mans. Wyzwanie, które podjęło Porsche podczas konstruowanie tego pojazdu polegało nie tylko na stworzeniu samochodu o bardzo wysokim poziomie zaawansowania technicznego. Drugim warunkiem było ograniczenie kosztów tak, by uwzględnić przyszłe starty zespołów prywatnych przy pomocy tego samochodu.

Główne zmiany i udoskonalenia, które dotknęły ten samochód w zakresie aerodynamiki to przede wszystkim optymalizacja spojlerów oraz tylnego dyfuzora, dzięki czemu wzrosła skuteczność docisku, a także możliwość dostosowania auta do torów o bardzo różnych charakterystykach. Przy okazji zmiana dotknęła także kwestii termodynamiki Spydera, dzięki usprawnieniu działania kanałów doprowadzających oraz odprowadzających powietrze z chłodnic. Nadwozie sportowego Porsche, wykonane z włókna węglowego zostało zmodyfikowane, tak aby ułatwić konserwację i jego montaż.

Specjalnie skonstruowany, ośmiocylindrowy silnik o kącie rozchylenia 90 stopni będzie idealny na długie dystansy. Zastosowano w nim wymagany przez regulamin ogranicznik powietrza, przez co jego moc z pojemności 3,4 litra wynosić będzie 503 konie mechaniczne przy 10.300 obr./min. Z jednostką połączono sześciobiegową przekładnię z trzytarczowym sprzęgłem z włókna węglowego. Wbudowano ją podłużnie oraz zintegrowano jako element nośny. Zmiany biegów dokonuje się w tym samochodzie za pomocą specjalnych przełączników na kierownicy.

Przeznaczenie oraz wielkiego sportowego ducha samochodu widać także w zawieszeniu samochodu. Za stabilność jazdy nowego Porsche odpowiadają sprężyny skrętne oraz uruchomiane przy pomocy popychaczy, czterodrożne amortyzatory gazowe. Dodatkowo występują tam stabilizatory poprzeczne w postaci giętkich płytek. Konstruktorzy posnęli się do przodu również w kierunku ulepszenia działania hydrauliki oraz wspomagania układu kierowniczego. Układ hamulcowy został wyposażony w podwójne pompy, regulowany rozdział siły hamowania oraz wentylowane tarcze z włókna węglowego o średnicy 380mm (przód) oraz 355mm (tył). Specjalne opony dla tego modelu przygotowała firma Michelin.

Czytaj także:

Ekstrawaganckie Porsche (2006-08-21)

Nie będzie nowego Cayenne? (2006-08-21)

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

~Pacior 2009-09-29

Jak chcesz pokonać Skodę ...to kup se wywrotke!!

~Auto Świat 2006-10-12

Ale czy pokona Skodę Octavie II z największym bagażnikiem wśród kompaktów ??!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport