mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Targi motoryzacyjne w Detroit będą dla Mercedesa okazją do zaprezentowania koncepcyjnego modelu Vision GL 420 Bluetec, który ma pokazać, iż nawet duże auta z potężnymi silnikami mogą być ekonomiczne i ekologiczne.

Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Technologia Bluetec tym razem trafiła do ośmiocylindrowej jednostki wysokoprężnej, która rozwija moc 290 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm. Silnik ten sprawia, iż potężnych rozmiarów Mercedes GL spełnia surowe amerykańskie normy emisji zanieczyszczeń BIN 5. Średnie spalanie wynosi 9,8 l/100 km, co pozwala na przejechanie na jednym baku ok. 1000 kilometrów.
 
Redukcja spalania oraz zanieczyszczeń nie odbywa się jednak kosztem gorszych osiągów, które są porównywalne z podobnymi rozmiarowo autami o analogicznych parametrach silnika. W dobie wysokich cen paliw nawet Amerykanie powoli odwracają się od dużych aut, tak więc bardziej ekonomiczne jednostki, nawet jeśli będą to nielubiane w USA diesle, mogą trafić na bardzo podatny grunt.
 
Wraz z nowym silnikiem, prezentowany w Detroit prototyp Mercedesa został poddany lekkim zmianom stylistycznym. Przede wszystkim zmieniono nieznacznie przód, w którym nowy grill ma bardziej podkreślać nietuzinkowe zalety auta. Poszerzone zostały także nadkola, pod którymi wstawiono 21-calowe koła.

Czytaj więcej o targach NAIAS 2007 w Detroit
 
Zobacz więcej o modelu Mercedes klasa GL


Podobne wiadomości:

NAIAS 2007 rozpoczęte!

NAIAS 2007 rozpoczęte!

Aktualności 2007-01-08

Komentuj:

~damian 2007-01-05

dzieki PO(d)PiS :-)) za wyjasnienia

~Podpis: 2007-01-04

Bluetec to tylko technologia redukcji zanieczyszczeń które emituje silnik. Nic więcej tam rewelacyjnego nie ma, ani to mocniejsze, ani ekonomiczniejsze. Dlatego w Europie, gdzie normy na diesle są o wiele mniej wymagające nie stosuje się bluetec'a. Odpowiedź dlaczego normy w EU są mniej wymagające do diesli niż w usa? odpowiedź jest prosta - główni producenci komponentów do nowoczesnych diesli w samochodach osobowych są koncernami europejskimi. Dopiero euro5 to zmieni, wtedy pojawią sie "blueteci" i na starym kontynencie.... Przy okazji, olej napędowy w produkcji jest droższy niż benzyna jeśli jeszcze ktoś nie wie. W europie jest często tańsza (choć czasami w podobnej cenie jak ostatnio w PL) ze względu po politykę podatkową (wysokość akcyz)

~zomo 2007-01-04

bo u nas w europie gleboka komuna, a to sa towary eksportowe

~damian 2007-01-04

ciekawe czemu mercedesy z silnikeim bluetec, skoro są takie ponoc rewelacyjne te silniki, nie są oferowane na rynku europejskim, czy ktos sie moze orientuje??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport