mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Targi motoryzacyjne w Detroit będą dla Mercedesa okazją do zaprezentowania koncepcyjnego modelu Vision GL 420 Bluetec, który ma pokazać, iż nawet duże auta z potężnymi silnikami mogą być ekonomiczne i ekologiczne.

Potężny i ekologiczny diesel Mercedesa

Technologia Bluetec tym razem trafiła do ośmiocylindrowej jednostki wysokoprężnej, która rozwija moc 290 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm. Silnik ten sprawia, iż potężnych rozmiarów Mercedes GL spełnia surowe amerykańskie normy emisji zanieczyszczeń BIN 5. Średnie spalanie wynosi 9,8 l/100 km, co pozwala na przejechanie na jednym baku ok. 1000 kilometrów.
 
Redukcja spalania oraz zanieczyszczeń nie odbywa się jednak kosztem gorszych osiągów, które są porównywalne z podobnymi rozmiarowo autami o analogicznych parametrach silnika. W dobie wysokich cen paliw nawet Amerykanie powoli odwracają się od dużych aut, tak więc bardziej ekonomiczne jednostki, nawet jeśli będą to nielubiane w USA diesle, mogą trafić na bardzo podatny grunt.
 
Wraz z nowym silnikiem, prezentowany w Detroit prototyp Mercedesa został poddany lekkim zmianom stylistycznym. Przede wszystkim zmieniono nieznacznie przód, w którym nowy grill ma bardziej podkreślać nietuzinkowe zalety auta. Poszerzone zostały także nadkola, pod którymi wstawiono 21-calowe koła.

Czytaj więcej o targach NAIAS 2007 w Detroit
 
Zobacz więcej o modelu Mercedes klasa GL


Podobne wiadomości:

NAIAS 2007 rozpoczęte!

NAIAS 2007 rozpoczęte!

Aktualności 2007-01-08

Komentuj:

~damian 2007-01-05

dzieki PO(d)PiS :-)) za wyjasnienia

~Podpis: 2007-01-04

Bluetec to tylko technologia redukcji zanieczyszczeń które emituje silnik. Nic więcej tam rewelacyjnego nie ma, ani to mocniejsze, ani ekonomiczniejsze. Dlatego w Europie, gdzie normy na diesle są o wiele mniej wymagające nie stosuje się bluetec'a. Odpowiedź dlaczego normy w EU są mniej wymagające do diesli niż w usa? odpowiedź jest prosta - główni producenci komponentów do nowoczesnych diesli w samochodach osobowych są koncernami europejskimi. Dopiero euro5 to zmieni, wtedy pojawią sie "blueteci" i na starym kontynencie.... Przy okazji, olej napędowy w produkcji jest droższy niż benzyna jeśli jeszcze ktoś nie wie. W europie jest często tańsza (choć czasami w podobnej cenie jak ostatnio w PL) ze względu po politykę podatkową (wysokość akcyz)

~zomo 2007-01-04

bo u nas w europie gleboka komuna, a to sa towary eksportowe

~damian 2007-01-04

ciekawe czemu mercedesy z silnikeim bluetec, skoro są takie ponoc rewelacyjne te silniki, nie są oferowane na rynku europejskim, czy ktos sie moze orientuje??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.