mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Premiera Audi A6 Avant w Berlinie

Premiera Audi A6 Avant w Berlinie

Wczoraj w Berlinie miała miejsce oficjalna premiera wersji Avant nowego Audi A6, która jest teraz widocznie większa od poprzednika.

Premiera Audi A6 Avant w Berlinie
Należy dodać, że przy wzroście rozmiarów, a co za tym idzie przestrzeni wewnątrz auta, waga nie podskoczyła w górę, podobnie spalanie. Stało się tak za sprawą specjalnej konstrukcji nadwozia z kompozytów.

Audi ma gust do projektowania wyważonych, stonowanych kombi i jego najnowsza kreacja nie jest od tej reguły wyjątkiem. Przód nadwozia nie różni się w żadnym stopniu od sedana, podobnie jak profil do słupka B. Tylne światła, oczywiście LED-owe, są płaskie i szerokie, w większej części wchodzące na klapę bagażnika. O wnętrzu nie ma się co rozpisywać, ponieważ jego design jest identyczny jak w wersji sedan, o której wspominaliśmy już wielokrotnie na łamach naszego portalu. Kabina urosła w stosunku do poprzednika i oferuje teraz nieco więcej przestrzeni dla pasażerów, a także ich bagażu: kufer ma pojemność 565 litrów i może zostać powiększony do 1.680 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja jego elektrycznie otwieranej klapy - gdy użytkownik auta ma zajęte ręce, np. siatkami z zakupami, wystarczy, że zrobi konkretny ruch nogą przy zderzaku, a dwa sensory go "zauważą" i klapa automatycznie się otworzy. Audi jednak nie sprecyzowało o jaki konkretny ruch chodzi.


Nowe A6 Avant mierzy 4,93 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Pomimo szerszego nadwozia i dłuższego o 70 milimetrów rozstawu osi (2,91 m), dzięki użyciu kompozytowych materiałów i aluminiowych elementów w zawieszeniu i innych częściach, samochód jest lżejszy niż poprzedni model nawet o 70 kilogramów.

Gama silników jest lustrzanym odbiciem tej z modelu sedan - dwie jednostki benzynowe i cztery diesle. Dwa pierwsze to 2,8 litrowe FSI w układzie V6 o mocy 204 koni mechanicznych i trzylitrowe TFSI, czyli turbodoładowane V6 o mocy 300 koni. Listę silników wysokoprężnych otwiera dwulitrowy diesel TDI z mocą 177 koni mechanicznych. Zaraz za nim mamy 3.0 TDI V6, dostępny w trzech wariantach mocy: 204 KM, 245 KM i 313 KM. 2.0 TDI jest najbardziej ekonomicznym ze wszystkich, ze średnią wartością spalania 5 litrów na sto kilometrów oraz emisją CO2 do atmosfery na poziomie 132 g/km. Najmocniejsze 3.0 TDI V6 jest też najszybsze - sprint do 100 km/h trwa jedynie 5,4 sekundy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.