mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Premiera: Fiat 500X

Premiera: Fiat 500X

Wskrzeszenie Fiata 500 było mistrzowskim posunięciem koncernu Fiat. Kolejne kroki producenta z Turynu były już jednak, jak ślepe ciosy wyprowadzane na korpus. Długo musieliśmy czekać na następny, zjawiskowy samochód spod znaku Fabbrica Italiana Automobili Torino. Oto jest – 500X.

Premiera: Fiat 500X
Styl
500X to zupełni inny samochód, to inny design i projekt nadwozia. Włosi musieli długie noce spędzić na dopieszczaniu tego projektu. To bardzo ładny model, jeden z lepiej prezentujących się crossoverów w segmencie. Wreszcie to pierwszy Fiat od dawna, który przyciąga uwagę. Przód zdradza przynależność do rodziny „pięćset”, podobnie jak i tylna część. Boczna linia auta to smaczek dla tych, którzy hołdują projektom aut coupe.

4248, 1796, 1699 - to główne wymiary (mm) 500X, długość szerokość oraz wysokość. Włosi oferują nowy model w dwóch wariantach: City Look oraz Off-road Look. Podobnie jak w przypadku nowej Skody Yeti mamy do czynienia z autem typowo miejskim oraz tym wyposażonym w „terenowe” dodatki stylistyczne.

Wnętrze
Kabina jest bardzo przyjazna i znajdziemy w niej jeszcze więcej stylowych smaczków, niż na zewnątrz auta. Z prawej strony dumnie prezentuje się logo „500”, które znajdziemy również na fotelach. Włoską dbałość o detale widać na konsoli centralnej. Przycisk czerwony, który odpowiada za włączenie/wyłączanie świateł awaryjnych i czarny odpowiadający za dezaktywację systemu start/stop. Trzeci zamontowany dla zachowania symetrii informuje o stanie poduszki powietrznej pasażera. Piękno symetrii. Kierowca ma przed sobą trzy „zegary” schowane w tubach podobnych do tych z aut sportowych. Obrotomierz znajduje się po prawej stronie, zaś prędkościomierz po lewej. W środku zamontowano wyświetlacz LCD.



Smak
Wnętrze 500X zdradza coś, czego Włosi nie będą w stanie ukryć – 500X to bliźniak Jeepa Renegade. W środku poznamy wiele przełączników z amerykańskiego brata. Jakość każdego elementu, podobnie jak i w Renegade jest na bardzo wysokim poziomie. 500X ma więcej możliwości personalizacji oraz wyboru nietuzinkowych połączeń kolorystycznych. Kierowca i pasażer obok siedzą wygodnie, zaś z tyłu najbardziej irytowały mnie okna. Szybę w tylnych drzwiach nie opuszcza się do końca i powstający otwór jest niewielki. Styl musi iść w parze z wyrzeczeniami. Te będziemy również musieli zaakceptować przy przewożeniu bagaży. W standardzie mamy 350 l, zaś po rozłożeniu oparć tylnej kanapy zwiększymy przestrzeń do 1000 l. Niestety oparcia nie składają się do poziomu oraz ogranicza nas nieregularny otwór bagażnika.

Technika
500X płytę podłogową dzieli z Jeepem Renegade. W ofercie silnikowej znajdziemy motor 1,6 E-Torque o mocy 110 KM, 1,4 MultiAir II 140 KM, 1,6 MultiJet II 120 KM oraz dwulitrowy MultiJet II w 140-konnym wydaniu. Napęd AWD jest przygotowany tylko dla topowego silnika wysokoprężnego.

W kabinie, na środkowym tunelu zamontowano pokrętło do sterowania napędem(AWD) – Mood selektor. Wybieramy pomiędzy trybem Auto, Sport oraz All weather dostosowanym do nawierzchni o słabej przyczepności. Napęd 4x4 pozwala na odłącznie tylnej osi, dzięki czemu możemy oszczędzać straty energii. Przejście z napędu na jedną osią, na napęd AWD ma być płynny i bardzo szybki. W wersji z napędem na przednią oś mamy możliwość korzystania z systemu Traction Plus, który poprawia jazdę na nawierzchni słabo przyczepnej.



Ceny
500X w miejskim wydaniu oferowany jest w 3 poziomach wyposażenia - Pop, Pop Star oraz Lounge. Wersję Offroad Look możemy zamówić z poziomem wyposażenia Cross lub Cross Plus. Cennik startuje od kwoty 59 900 złotych, zaś minimalna cena na "uterenowionego" 500 X to 83 400 złotych.

Pierwsze wrażenia
500X zapowiada się na bardzo dobry produkt rynkowy i świetną alternatywę dla MINI Countrymana. To całkiem inne podejście do life stylowego crossovera. Fiat chwali się trzema rodzajami napędu – „ośka”, Traction+ oraz AWD, co jest w sumie dość dziwne, zwłaszcza, że pewnie 90% klientów zdecyduje się na przednionapędowego 500X.  Wraz z debiutem tego modelu musimy uświadomić sobie jedno – era tanich modeli Fiata to już historia.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport