mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Premiera: Skoda Superb III

Premiera: Skoda Superb III

Jeśli chodzi o stylistykę to nowy Superb jest wisienką na torcie czeskiego designu. Technologicznie auto spokrewnione jest z Volkswagenem Passatem B8. Problem jednak w tym, że o ile poprzednie dwie generacje nie odstawały od produktów z Wolfsburga, tak teraz przepaść jest widoczna gołym okiem.

Premiera: Skoda Superb III
To je kocur
Z zewnątrz Superb prezentuje się bardzo szykownie, w dobrze skrojonym garniturze od Jozefa Kabana i jego zespołu projektowego. Stylistom udało się stworzyć auto o eleganckim wyglądzie, które bez wstydu może pełnić rolę limuzyny prezesa. Oczywiście malkontenci powiedzą, że nowy Superb bardzo przypomina bryłą Audi A6. Całkiem możliwe, jednak jest to na pewno komplement, a nie obelga.

Z przodu Superb dostał nowe reflektory, które to odświeżają koncepcję świateł z drugiej generacji Superba.  Trójkątne formy, trójwymiarowe kształty przypominają najdroższe kamienie szlachetne. To one wpływają na poważny, dostojny wizerunek trzeciej generacji. Oczywiście Superb najlepiej prezentuje się z reflektorami biksenonowymi z dziennymi światłami LED. Te ostatnie w kształcie litery L, dodają zadziornego uroku czeskiej limuzynie. Z tyłu Superb dostał seryjne lampy LEDowe, które są żywcem przejęte z koncepcyjnego VisonC. Szeroko poprowadzona litera "C" w tylnym reflektorze jest zwieńczeniem stylistyki nowego Superba.



Pan prezes pozwoli do środka
Superb w katalogu ma aż 14 lakierów nadwozia, z kolei lista wyposażenia wnętrza ma zawierać 152 elementy do wyboru. Projektanci powiększyli bagażnik o 30 litrów i pod klapą mamy do dyspozycji aż 625 litrów pojemności. W kabinie wybieramy kolorystykę czarną, czarno-szarą, czarno-beżową lub w przypadku wersji Laurin&Klement czarno-brązową. Do tego możemy wybrać jeden z czterech zestawów listew dekoracyjnych (szare metaliczne, jasne srebrzyste, ciemne srebrzyste i czarne błyszczące). Wnętrze Superba można dodatkowo oświetlić na trzy sposoby. Nastrojowe oświetlenie może być białe, czerwone lub zielone.

Superb trzeciej generacji został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Octavia - MQB. Dzięki temu trzecia generacja jest lżejsza od poprzednika o 75 kg. Czesi wydłużyli auto o 28 mm i poszerzyli je o 47 mm, podwyższając tylko o 6 mm. Skrócono przedni zwis o 61 mm przy jednoczesnym wydłużeniu rozstawu osi o 80 mm. Efekt prac nad gabarytami jest taki, że w kabinie ilość miejsca jest porównywalna z poprzednikiem. Gdy z przodu siedzi osoba o wzroście do 170 cm miejsca na nogi jest bardzo dużo, gdy jednak miejsce z przodu zajmie osoba wysoka to przestrzeń na nogi zmniejsza się akceptowalnego poziomu, ale granica jest bardzo cienka. Prezes musi zatrudniać niskich szoferów i ochroniarzy.

Przepaść, być może to mocne słowo
Wnętrze Superba jest do bólu poprawne, choć nie sposób odmówić mu nutki elegancji w wersji Laurin&Klement. Zegary Superba są czytelne i proste, ale brak im szyku i takiego projektu, którego zazdrościłaby konkurencja. Podobnie jest z całym kokpitem. Dodatkowo bardzo szeroki tunel odbiera swobodę w zajęciu wygodnego miejsca za kierownicą. Częsty kontakt naszych kolan z krawędzią środkowego tunelu jest męczący. Jakość wykończenia lepsza niż w poprzedniku i mimo, że można zamówić takie materiały jak Alcantara, to widać różnicę pomiędzy Pasatem B8 a nowym Superbem. W poprzednich modelach różnice były niewielkie. Bardzo żałujemy, że elegancja i szyk nadwozia nie ma odbicia we wnętrzu. Pewnie wynika to z faktu, że Passat ma w nowej generacji nawiązywać walkę z rywalami premium, zaś Superb wziąć na siebie całe brzemię rywalizacji w segmencie D.  



Ekran w topowej konfiguracji ma 8-cali i jest to dobrze nam znane urządzenie z Golfa VII czy Octavii trzeciej generacji. system multimedialny to bardzo rozbudowany kombajn wyposażony w m.in. system MirrorLink, który dubluje obraz z naszego smartfona na ekranie konsoli centralnej. Na pokład z listy wyposażenia dodatkowego warto odnotować takie dodatki, jak m.in. moduł WiFi oraz specjalny uchwyt mocujący tablet. Wielu doceni możliwość doposażenia auta w małe, poręczne parasolki chowane w drzwiach przednich. To gadżet zarezerwowany dla takich produktów, jak samochody Rolls-Royce'a.

Pod garniturem
Pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne. To wachlarz jednostek, które mogą trafić do nowego Superba. Gama jednostek benzynowych to silniki o mocy od 125 KM do 280 KM, zaś diesli od 120 KM do 190 KM. Dodatkowo cztery silniki 1.4 TSI(150 KM), 2.0 TSI(280 KM), 2.0 TDI (150 KM i 190 KM) są dostępne z napędem 4x4, który jest realizowany przez Haldex piątej generacji.
Superb dostał opcjonalne zawieszenie Dynamic Chassis Control, które możemy ustawić poprzez wciśnięcie jednego przycisku na tunelu środkowym. Spośród trybów Eco, Sport, Normal, Comfort i Individual najbardziej pasował nam tryb komfortowy. Z takim ustawieniem zawieszenia jazda Superbem jest jak prowadzenie latającego dywanu. Płyniemy, lecimy nad nierównościami i to idealne ustawienie dla tego auta. Dopiero przy pokonywaniu ciasnych zakrętów lub ronda dostrzeżemy wady w postaci przechylającego się nadwozia. Zbędny wydaje się tryb sportowy, który nie do końca przypasował nam do charakteru Superba. Jeśli sport to w maksymalnym wydaniu, a nie jedynie w postaci zmiennej charakterystyki zawieszenia.

Będzie hit
To do czego można się przyczepić to prosty projekt do bólu poprawnego wnętrza Superba. Przepaść pomiędzy produktem z Czech i tym z Niemiec jest zauważalna, ale po dłuższym zastanowieniu zrozumiała. Superb mógłby być doskonały, ale ma smycz z Wolfsburga. Z drugiej strony, gdyby nie technologia z Wolfsburga Superb w takim wydaniu nigdy by nie powstał. Trzecia generacja w Polsce będzie hitem. Nad Wisłą klienci poszukują takiego samochodu jakim jest Superb, idealnie skrojonego na polski rynek. Auto szykowne, oferujące względnie to, co bracia z segmentu premium za niższą cenę, która zaczyna się od kwoty 79 500 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 88 410 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~Wisnia 2015-05-22

Nie porównuję wersji wejściowych, które są golasami dla przedstawicieli, tylko wersję topowe. HL od VW i L&K od Skody. Cena wersji plus dodatki, które trzeba dołożyć do B8, aby zrównał się wyposażeniem z Superbem dają tak duże różnice cenowe. Natomiast jeśli wybierzemy słabą konfigurację to rzeczywiście różnica będzie mniejsza.

~Lolo 2015-05-21

A skąd ty wytrzasnąłeś 25-30tyś? Passat z silnikiem 1,4 92KM zaczyna się od 90tyś a Skoda z tym samym silnikiem to koszt 80tyś. Wróżę podobny sukces sprzedażowy co poprzedniemu i jeszcze wcześniejszemu modelowi. Tym bardziej, że za 86tyś można mieć 125 konne Nowe Mondeo w bogatej wersji wyposażenia Trend lub za 87tyś w najtańszej wersji Ambiente ale za to ze 160 konnym silnikiem.

~Wisnia 2015-05-19

Rozumiem, że Pan dziennikarz widzi tą przepaść jedynie w projekcie deski rozdzielczej i trochę gorszych materiałów, bo od strony mechanicznej i elektroniki ten samochód jest dosłownie klonem Passata B8. Za różnicę prawie 25/30 tysięcy między tymi autami, w tej samej konfiguracji, jednak osobiście darował bym sobie dodatki w stylu prawdziwe aluminium/drewno i drzwi wyszywane skórą na rzecz lepszego wyposażenia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport