mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Premiera: Volkswagen Caddy

Premiera: Volkswagen Caddy

Niemiecki samochód użytkowy, produkowany w Polsce sprawdzaliśmy na francuskich drogach w okolicy Marsylii. Volkswagen Caddy 4 zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzednika. Auto ma delikatnie zmodyfikowany wygląd i poprawione wnętrze. Udany samochód z jedną, bardzo irytującą wadą.

Premiera: Volkswagen Caddy
Kosmetyka
Z zewnątrz nie ma sporych zmian, bo i tych nie potrzebował wprowadzać Volkswagen. Projektanci delikatnie poprawili przód auta, zmieniając grill, reflektory przednie (w topowych wersjach są bi-ksenony). Światła mają ostrzejsze krawędzie, zaś grill dostał większe żebrowanie i jest szerszy. Volkswagen chwali się zmianami, ale nie oszukujmy się sumarycznie są one nie wielkie. Charakterystyczna sylwetka została zachowana, z tyłu mamy nowe reflektory tylne. Teraz tylko w opcji można zamówić oblachowaną klapę bagażnika z spojlerem dachowym i trzecim światłem stopu.



O ile Volkswagen przyzwyczaił nas do delikatnych zmian nadwozia, to we wnętrzu Caddy’ego jest sporo nowości. Przez środek deski rozdzielczej biegnie ozdobna listwa, w którą wkomponowano nowe kratki nawiewów. Nowy jest również wieniec kierownicy, ścięty u dołu. Kierownica wielofunkcyjna została żywcem przejęta z nowego Golfa. Projektanci zmienili panel klimatyzacji, ale tylko  instrumenty, środek i to czego nie widać jest z poprzednika.

Pechowy ekran
W Volkswagenie Caddy możemy zamówić wyświetlacz dotykowy w rozmiarze 5- lub 6,5-cala. Caddy dostał również system, pokazany w Golfie bazujący na sensoryce dotykowej. Montaż ekranu ktoś w Wolfsburgu jednak nie przemyślał. Jego pozycja pod panelem klimatyzacji nie jest najlepszym pomysłem. Jadąc po nieznanych drogach, często zerkasz na nawigację, by kontrolować przebytą drogę.  W Caddym, musisz spojrzeć niżej, a nawet oderwać prawą rękę od kierownicy. Trwa to znacznie dłużej niż w innych autach, nawet tych z koncernu VAG. Praca z nawigacją jest trudna, i nerwowa.

Gdy pytaliśmy przedstawicieli Volkswagena, ci mówili, że ekran jest zamontowany nisko, bo cały bebechy za panelem środkowej części deski rozdzielczej są z poprzedniego modelu. Zamiana klimatyzacji z ekranem wymagała by sporych modyfikacji i podniosła koszty. Finalnie najlepiej korzystać z nawigacji i jej komunikatów, wyświetlanych na ekranie, ale tym pomiędzy zegarami.

Multimedialny kombajn
MirrorLink, integracja z iPhobnem oraz dostęp do serwera Volkswagena. Caddy można teraz zamówić z całym, bogatym wielofunkcyjnym urządzeniem infotainment. Samochód będzie łączył się z domowym WiFi lub da nam możliwość korzystania z Internetu poprzez podpięcie modemu USB z kartą sim. Dzięki  temu mamy dostęp do wiadomości, pogody, informacji dotyczącej korków czy cen paliw na zbliżających się stacjach. Aplikacje działają na sprawdzonych rozwiązaniach, bo np. informacja o korkach dostarczana jest przez Google. Wyświetlanie wiadomości możemy sami ustawić, wchodząc na dedykowaną przez Volkswagena stronę. To również sprawi, że w przypadku stacji paliw będą wyświetlane ceny tylko np. benzyny, gdyż system będzie pamiętał jaki mamy silnik w aucie.



Silnik
Wszystkie motory  dedykowane do Volkswagena Caddy spełniają normę EU-6. Każdy z dostępnych silników jest już seryjne wyposażony w system Start-Stop. Moc jednostek startuje od 75 KM do 150 KM. Nowością jest motor trzycylindrowy o pojemności 1,0 litra i mocy 75 KM. Volkswagen spore nadzieje pokłada w tym silniku i trzeba przyznać, że jednostka pracuje nieźle w kwestii mocy i przyspieszenia. Oby tylko nie dała poznać się jako silnik awaryjny. Do tego na niektórych rynki trafi wersja TGI oraz CNG. Caddy będzie dostępny także z napędem 4x4 4 Motion, co jest atutem, którego na próżno szukać u konkurencji.

Plaża
Napęd 4Motion i topowa wersja Beach są namiastką auta kempingowego. W bagażniku znajdziemy stolik z dwoma krzesłami, i rozkładane łóżko, a do tego namiot, chroniący przed deszczem. Bardzo ciekawa wersja, której minusem jest niewielka ilość przestrzeni bagażowej – torby musimy wozić na tylnym siedzeniu.



Oferta Volkswagena zawiera dwie długości nadwozia Caddy. Krótka ma rozstaw kół równy 2 681 mm, zaś dłuższa 3 006 mm. Caddy Maxi jest tym samym dłuższy o 47 cm. Od czwartej generacji Volkswagen zmienił poziomy wyposażenia, dodając nowy podstawowy Conceptline. Dalej mamy Trendline, Comfortline, Highline oraz wspomniany wyżej Beach. Oprócz tego wejście na rynek jest okraszone modelem Generation Four (furgon i osobowy). Wersja ta ma specjalnie dobrany pakiet dodatkowych opcji.

Volkswagen Caddy to duma poznańskich zakładów. Ten model jest produkowany tylko nad Wisłą. Nowa generacja daje szerszy wachlarz opcji. Plus to ładniejsze wnętrze, minusem jest pozycja ekranu. Idealny samochód dla tych przedsiębiorców, którzy cenią sobie dobry, solidny kokpit z jakością na wysokim poziomie. Caddy niewątpliwie jest mocnym  filarem Samochodów Użytkowych Volkswagena. Odchodząca generacja w ciągu 11 lat obecności sprzedała się w ilości 1,5 mln egzemplarzy. A nowa może te wynik przebić.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Cena podstawowa już od: 67 158 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport