mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Prius III - lider podwyższa poprzeczkę

Prius III - lider podwyższa poprzeczkę

Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit Toyota zaprezentowała trzecie już wcielenie lidera w coraz bardziej popularnym na całym świecie segmencie pojazdów o napędzie hybrydowym.

Prius III - lider podwyższa poprzeczkę

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy dwóch pierwszych generacji pierwszej masowo produkowanej hybrydy w ciągu 12 lat obecności na rynku sprawiło, że Toyota Prius to obecnie niekwestionowany lider wśród wszystkich oferowanych na rynku pojazdów hybrydowych. Jednak konkurencja nie śpi, czego dowodem jest coraz liczniejsza grupa aut o napędzie hybrydowym, jakie bądź powoli wyjeżdżają już na drogi różnych kontynentów, bądź są dopiero prezentowane na największych targach motoryzacyjnych. Kwestia góra kilku lat i w segmencie hybryd zrobi się naprawdę bardzo, bardzo tłoczno. A wszyscy będą mieć tylko jeden cel - zaatakować pozycję, jaką zdążył wyrobić sobie Prius.

Dlatego też Toyota nie śpi i wprowadza nowego Priusa, który ma pokazać wszystkim swoje miejsce w szeregu. Prius III nie stanowi jednak jakiejś rewolucyjnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika. Poza zmienioną stylistyką, najważniejsze zmiany dotyczą napędu - i to zarówno jednostki benzynowej, jak i elektrycznej - dzięki czemu nowy Prius ma zapewiać lepsze osiągi, co do tej pory często było jednym z mankamentów auta.

Pod względem stylistycznym Prius zachował swoją taką dość masywną sylwetkę, jednak trzecia generacja modelu zdecydowanie nabrała agresywności, a jej linie stały się bardziej ostre. Wszystko podporządkowane jednemu celowi, aby nadwozie było jak najbardziej aerodynamiczne. W efekcie Prius III ma obecnie najniższy współczynnik oporu powietrza wśród masowo produkowanych modeli, wynoszący zaledwie 0,25 (Prius II ma 0,26).

Najważniejsze zmiany zaszły jednak w sercu nowego Priusa, czyli układzie Hybrid Synergy Drive. Jest lżejszy, zajmuje on mniej miejsca, jest bardziej wydajny i przede wszystkim dużo bardziej oszczędny. Aby malkontenci mieli nieco mniej powodów do narzekania, użyta została większa i mocniejsza jednostka benzynowa. 1,8-litrowy silnik o mocy 98 KM zastąpi dotychczasową 1,5-litrową jednostkę, która generowała zaledwie 76 KM. Mocniejszy jest także silnik elektryczny, którego maksymalna moc wynosi obecnie 80 KM. Łącznie napęd hybrydowy w nowym Priusie ma moc 134 KM, czego bezpośrednim przełożeniem jest m.in. szybszy start do setki, wynoszący teraz 9,8 sekundy, czyli o ponad pół sekundy szybciej niż w poprzedniku.

Nowa generacja hybrydowej Toyoty oferować będzie trzy tryby jazdy. Po załączeniu przycisku EV Prius będzie napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, jednak będzie to możliwe wyłącznie na krótkim dystansie i przy niskich prędkościach. Pozostałe dwa tryby to Power, który zapewnić ma nieco więcej sportowych wrażeń, oraz Eco, który pomaga kierowcy uzyskać jak najniższe wyniki spalania.

Wśród ciekawych a nowych rozwiązań warto zwrócić uwagę na zamontowane na przesuwanym dachu panele słoneczne. Gromadząca się tam energia służy następnie do zasilania większości systemów pokładowych, w tym m.in. klimatyzacji. Kierowca będzie mógł z zewnątrz ustawić żądaną temperaturę w kabinie swojego Priusa.

Na europejskim rynku Toyota Prius III zostanie zaprezentowana podczas marcowych targów w Genewie. Na polskim rynku spodziewany jest tuż po wakacjach.

>>Zobacz więcej nowości z tegorocznych targów NAIAS w Detroit<< 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Prius Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Prius

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Ministerstwo Finansów próbuje pobudzić sprzedaż nowych samochodów zwiększeniem stawek akcyzy za sprowadzane auta używane. Zapowiadane od wielu tygodni zmiany nie wejdą w życie wraz z początkiem roku.