mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Produkcyjna wersja ekologicznego Volkswagena XL1

Produkcyjna wersja ekologicznego Volkswagena XL1

Do Genewy Volkswagen przywiezie produkcyjną wersją samochodu, który ma zadowalać się 0.9 l paliwa na 100 przejechanych kilometrów. XL1 jest gotowy do produkcji i wprowadzenia na rynek.

Produkcyjna wersja ekologicznego Volkswagena XL1
Gdy Volkswagen pierwszy raz zaprezentował model XL1 wielu mogło sądzić, że ten samochód to odległa przyszłość. Koncern z Wolfsburga udowadnia, że ekologiczna przyszłość może być dostępna już teraz. Volkswagen XL1 to dwumiejscowe auto wykorzystujące technologię hybrydową plug-in. W trybie elektrycznym samochód może osiągnąć dystans 50 km. Od 0 do 100 km/h XL1 przyspiesza w czasie 12.7 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta to 160 km/h.

XL1 cechuje bardzo niska masa - 795 kg. Auto posiada również niski współczynnik oporu powietrza (Cd 0.189). Dzięki takim właściwościom ekologiczny Volkswagen może osiągnąć stałą prędkość 100 km/h wykorzystując 6.2 kW(8.4 KM) mocy silnika elektrycznego. Podstawą układu hybrydowego jest dwucylindrowy silnik TDI o mocy 48 KM. Jednostka elektryczna dostarcza 27 KM(20kW). Na pokładzie znajduje się również 7-biegowa skrzynia DSG. XL1 emituje do atmosfery jedynie 21 g/km CO2.

XL1 będzie powstawał z użyciem metod ręcznej produkcji w fabryce Volkswagena w Osnabrucku. Na ten moment koncern z Wolfsburga nie podaje ceny ani dokładnej daty wprowadzenia auta do produkcji.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen targi Genewa Volkswagen XL1

Podobne wiadomości:

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Aktualności 2017-03-16

Nissan Micra Bose Personal Edition

Nissan Micra Bose Personal Edition

Premiery 2017-03-11

Bose, to jeden z liderów na rynku zestawów audio. Nissan wraz z Bose zaprezentował specjalną edycję modelu Micra. 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda wygrywa w Rajdzie Portugalii
Skoda wygrywa w Rajdzie Portugalii
Można mówić o zmiennym szczęściu załogi Skoda Motorsport podczas Rajdu Portugalii. DDuet norweskich zawodników jadących Fabią R5 przewodził stawce aż do ostatniego odcinka specjalnego. Na kilka kilometrów przed metą załoga zahaczyła o kamień i zaczęły sie problemy.