mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Prototypowa Altea FR

Prototypowa Altea FR

Na najbliższym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, ( 15-25 września, Seat wystąpi ze światową premierą prototypowej wersji modelu Altea FR.

Prototypowa Altea FR

Prototypowa Altea FR wyposażona jest w nowy silnik 2.0 TDI o mocy 170 KM, z czterema zaworami na cylinder. Jest to najmocniejszy diesel w dotychczasowej historii hiszpańskiej marki. Jednostka jest mechanicznym i technologicznym rozwinięciem silnika 2.0 TDI 140 KM. Współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, przekazującą napęd na koła przednie. Nowy silnik spełnia europejskie normy EU4 w zakresie emisji spalin. Altea wyposażona w taki silnik rozwija prędkość maksymalną 208 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy.


Zobacz galerię zdjęć Seata Altea FR z IAA Frankfurt 2005


Sylwetka pojazdu natychmiast zdradza jego sportowe osiągi. Wyraźnie klinowaty profil, zwarte proporcje, specjalnie zaprojektowany zderzak oraz 18-calowe chromowane obręcze kół z lekkiego stopu tworzą dynamiczny wizerunek pojazdu, zarówno elegancki, jak i ze sportowym zacięciem.

Dwukolorowe nadwozie, srebrno-czarne, stanowi tło dla chromowanych detali: lusterek bocznych, obręczy kół i podwójnej końcówki układu wydechowego o średnicy 70 mm. Uwagę przyciągają także duże inicjały "FR" naklejone po obu stronach samochodu.

Sportowy charakter nadwozia znajduje kontynuację we wnętrzu Altei FR, gdzie dominuje skóra oraz srebrne detale: podsufitka, klamki, uchwyt na okulary po stronie kierowcy oraz elementy schowka w desce rozdzielczej i samej deski. Oprócz czterech osobnych foteli z logo FR wyhaftowanym na oparciu, skórą pokryte jest też koło kierownicy, boki drzwi, dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego oraz deska rozdzielcza.

Altea FR wyposażona jest w reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji, dostosowujące kształt wiązki światła do profilu drogi, a także – podobnie jak pozostałe wersje tego modelu – w przesuwane tylne fotele.

Na stoisku firmy SEAT można będzie zobaczyć także modele Altea i Toledo z nowymi rozwiązaniami podnoszącymi uniwersalność i funkcjonalność obydwu pojazdów. Dzięki możliwości przesuwania tylnych foteli w osi wzdłużnej, pojemność bagażnika Altei i Toledo wzrasta odpowiednio do 501 i 601 litrów. Toledo jest jednocześnie pierwszym sedanem z możliwością zmiany aranżacji wnętrza.

Modele Ibiza i Cordoba zostaną wystawione z dwoma nowymi silnikami diesla. Będą to: 70-konny 1.4 TDI i 80-konny 1.4 TDI, wprowadzone w miejsce dotychczas stosowanych diesli 1.9 SDI 64 KM i 1.9 TDI 75 KM.

We Frankfurcie SEAT pokaże także nową Alhambrę 2.0 TDI 140 KM (103 kW). Silnik ten zastąpi jednostkę 1.9 TDI 130 KM.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.