mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przede wszystkim Antara

Przede wszystkim Antara

Opel Antara, crossover z napędem na cztery koła, będzie główną atrakcją na stoisku niemieckiej firmy podczas zbliżających się wielkimi krokami targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Przede wszystkim Antara

Decyzja o szybkim wprowadzeniu do produkcji modelu Antara została podjęta po bardzo dobrym przyjęciu tego auta w wersji koncepcyjnej (Antara GTC) podczas ubiegłorocznych targów we Frankfurcie. Opel Antara to auto, które posiada liczne cechy samochodów terenowych, powinno dobrze sprawdzić się zarówno w codziennej jeździe, jak i w użytku rekreacyjnym. Do głównych plusów Antary z pewnością należy zaliczyć przestronne wnętrze, mimo zachowania kompaktowych wymiarów nadwozia, jak i zintegrowany system "Flex-Fix", który umożliwia sporą różnorodność przewozu bagażu.

Zobacz galerię zdjęć modelu Opel Antara
 
Na europejskich rynkach, w tym i w Polsce, Antara będzie dostępna z silnikami benzynowymi 2,4 o mocy 140 KM i 3,2 V6 o mocy 227 KM oraz z dwulitrową jednostką wysokoprężną o mocy 150 KM. Po kilku miesiącach turbodoładowana jednostka z wtryskiem common-rail uzupełniona zostanie o słabszą wersję 127-konną. Oba silniki CDTI wyposażone są standardowo w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Nie jest jeszcze znana dokładna data, kiedy w sprzedaży dostępna dostępna będzie Antara. Przedstawiciele GM Poland wstępnie zapowiedzieli, iż na naszym rynku auto to pojawi się już z początkiem przyszłego roku, ale być może dojdzie jeszcze do jakichś przesunięć w terminie.
 
Na Paris Motor Show nie zabraknie oczywiście i innych nowości Opla. Po premierze w Londynie, a tuż przed debiutem rynkowym (październik br.) pojawi się nowa Corsa, w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Miłośnicy Opla GT będą mogli podziwiać najnowszą odsłonę tego auta, która w salonach europejskich powinna zadebiutować już wiosną przyszłego roku.
 
Ciekawą ofertą powinna być także prezentowana po raz pierwszy wyczynowa Vectra OPC (także w wersji kombi) ze zmodyfikowanym układem jezdnym oraz 280-konnym silnikiem benzynowym. Jak podaje producent, dzięki zoptymalizowanemu systemowi indukcyjnemu, zmodyfikowanym komponentom silnika i nowemu, odpowiednio dostrojonemu oprogramowaniu, silnik benzynowy V6 o pojemności 2,8 litra z podwójną sprężarką osiąga teraz moc 280 KM w miejsce poprzednich 255 KM. Umożliwia to osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h zaledwie w 6,3 sekundy (kombi – 6,5) - cztery dziesiąte sekundy szybciej niż w poprzedniej wersji. Lepszą dynamikę uzupełniają zmodyfikowane ustawienia resorów/amortyzatorów i odpowiednio zestrojone oprogramowanie systemu IDSPlus2. Inną nowością, obok zoptymalizowanej charakterystyki jezdnej, jest większe zróżnicowanie normalnego ustawienia układu jezdnego i sportowej charakterystyki stałej kontroli amortyzacji (CDC), uruchamianej za pomocą przycisku SportSwitch.
 
Czytaj także:

Nowa Corsa od 36 900 zł (2006-09-01)

Opel przedstawia Antarę (2006-05-10)


Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Cytryniarz 2006-11-19

Opel daje Antarę Chevroletowi,żeby ten zmienił parę detali oraz emblemat na chłodnicy i nazwał to Captiva.GLOBALIZACJA

~seeker 2006-09-06

Jedynie przód cos prezentuje. Poza tym wszystko inne wygląda daremnie ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport