mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przedstawiamy BMW 645Ci Coupe

Przedstawiamy BMW 645Ci Coupe

Przedstawiony we wrześniu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie legendarny BMW serii 6 powraca po latach na nasze drogi.

Przedstawiamy BMW 645Ci Coupe

Mimo sportowych osiągów i dynamicznej natury, to rasowe coupé zapewnia komfort jazdy na najwyższym poziomie: 645Ci to coupé 2+2 w każdym calu, oferujące wszystkim czterem pasażerom najwyższy w tego typu autach komfort siedzenia, luksusowe wyposażenie i niezwykle eleganckie wnętrze. Auto jest nadzwyczaj funkcjonalne, nie wspominając już o bezpieczeństwie – niemalże przysłowiowym dla BMW serii 6.

645Ci wyróżnia się elegancją i ujmującą prezencją. Sylwetka zarysowana jest płynnymi liniami obiegającymi linię nadwozia, łącząc przód, boki i tył w jedną harmonijnie wyrzeźbioną bryłę. Jest to nie tylko stylistyka wyjątkowego coupé, ale również wyraz niepowtarzalnego charakteru, który nadaje nowemu BMW serii 6 oryginalny styl.
Zgodnie z zasadami stylistyki klasycznego coupé, elegancko nakreślona maska silnika przechodzi w niską linię dachu kabiny pasażerskiej, przesuniętej do tyłu samochodu. Tył BMW serii 6 Coupé z wbudowanym spojlerem jest już pod każdym względem elementem typowo sportowym i przywołuje na myśl samochody Gran Turismo.

W idealny sposób wykończone materiały, takie jak skóra, drewno i metal, oraz gustowne połączenie starannie dobranych barw tworzą w kabinie pasażerskiej atmosferę elegancji, nie umniejszając pod żadnym względem funkcjonalności. W sposób typowy dla BMW kokpit zorientowany jest na kierowcę: wszystkie istotne dla kierowcy funkcje rozmieszczone są ergonomicznie na kierownicy lub wokół niej. Prawie wszystkie pozostałe funkcje istotne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu zgrupowane są w obszarze konsoli środkowej.
Dostępne w wyposażeniu standardowym elektrycznie regulowane fotele przednie z funkcją pamięci trzech pozycji również podnoszą ergonomię samochodu. Dostępne na życzenie fotele sportowe, również wyposażone w elektryczną regulację, mają twardsze wypełnienie, lepiej podpierają ciało i wyposażone są w regulowane podparcie ud, co przydaje się szczególnie podczas bardziej dynamicznej jazdy.

W tym coupé nawet pasażerowie na tylnym siedzeniu mogą cieszyć się luksusem. Mimo, że samochody coupé mają na ogół niższą, bardziej elegancką linię dachu niż limuzyny, nawet osoby dorosłe siedzące na tylnych siedzeniach BMW serii 6 nie będą miały powodu do narzekania – miejsca jest pod dostatkiem, a jazda jest równie przyjemna, co na przednich siedzeniach. Dzięki bardzo wygodnemu systemowi ułatwiającemu wsiadanie, zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera łatwo można się dostać na oba tylne siedzenia bez nadmiernego pochylania się. Natomiast jeszcze jedną cechą 645Ci jest niezwykle pakowny bagażnik o pojemności 450 litrów. Niezwykle duży, szklany dach rozświetla przestronne wnętrze samochodu. Oprócz otworu o bardzo dużych wymiarach (806 x 578 mm), szklany dach wyposażony jest w elektrycznie wysuwaną podsufitkę, gwarantującą najwyższy standard klimatyzacji i wyciszenia.

Ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,4 litra wprawi w zachwyt miłośnika wyrafinowanych jednostek napędowych: moc maksymalna 245 kW/333 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm nie pozostawiają wątpliwości co do jego osiągów i klasy. Potwierdzenie tego stanowi nagroda na międzynarodowym konkursie „Silnik Roku” (International Engine of the Year Award) 2002. Korzyścią dla klienta z tego arcydzieła techniki jest zużycie paliwa wynoszące zaledwie 11,7 litra benzyny super na 100 km – bardzo niewiele dla jednostki ośmiocylindrowej tej klasy (z manualną skrzynią biegów). Wyposażone w sześciobiegową skrzynię biegów lub sześciobiegową sekwencyjną manualną skrzynię biegów SMG, umożliwiającą kierowcy przełączanie biegów za pomocą specjalnych dźwigienek umieszczonych na kierownicy lub za pomocą dźwigni zmiany biegów bez użycia pedału sprzęgła, BMW 645Ci oferuje poziom osiągów na drodze, któremu dorównać może jedynie nieliczna grupa rasowych samochodów sportowych: prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie), natomiast 100 km/h osiągnąć można będzie już po 5,6 sekundy. 645Ci w wersji z przekładnią automatyczną przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, natomiast jego zużycie paliwa jest nadzwyczaj oszczędne i wynosi 10,9 litra/100 km w cyklu mieszanym wg normy europejskiej. Za pomocą przycisku DDC (Dynamic Drive Control), w który wyposażone są wszystkie typy skrzyni biegów, kierowca nadaje pojazdowi bardziej sportowy i dynamiczny charakter. Komfort jazdy jest wówczas celowo obniżony, a silniki reagują jeszcze większym przyspieszeniem przy takim samym położeniu pedału gazu. Z kolei wciskając pedał gazu kierowca wyzwala jeszcze bardziej dynamiczną reakcję.

Kierowca będzie mile zaskoczony znacznie większą zwinnością i lepszym prowadzeniem BMW 645Ci, niż można by się spodziewać po samochodzie tych rozmiarów. W mieście aktywny układ kierowniczy jest szczególnie wygodny przy parkowaniu – do całkowitego skrętu kół od lewej do prawej wystarczą niespełna dwa obroty kierownicy. Z kolei przy dużych prędkościach mniej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego zapewnia niezrównanie płynne i spokojne prowadzenie.

Reflektory adaptacyjne znacznie poprawiają skuteczność reflektorów ksenonowych w modelu 645Ci. Reflektory te ustawiają się pod wymaganym kątem, śledząc drogę i oświetlając zarówno drogę przed pojazdem, jak i otoczenie. W praktyce zapewnia to wyższy standard bezpieczeństwa podczas nocnej jazdy krętymi wiejskimi drogami.

Luksusowe funkcje o najwyższym standardzie, wyśmienita dynamika i komfort jazdy – oto doskonałe coupé produkcji BMW, wierne długiej tradycji coupé BMW. Wystarczy spojrzeć na tak doskonałe samochody jak przedwojenne BMW 327 Coupé (zdj. z lewej) lub BMW 503 pochodzące z lat 50 (zdj. z prawej). Bezpośrednim poprzednikiem nowego modelu 645Ci jest jednakże BMW serii CS, którego modele 2800 CS, 3.0 CS, 3.0 CSi/CSL i 2.5 CS sprzedano w latach 1968 – 1975 w liczbie 40.000 sztuk. Wspaniałe dzieje sukcesu handlowego odnotowało później BMW serii 6 coupé, którego sprzedaż wyniosła aż 86.000 samochodów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport