mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przegląd nowości 2001

Przegląd nowości 2001

Pierwszy rok nowego tysiąclecia zapowiada się równie atrakcyjnie jak ostatni starego.

Wiek XXI

Pierwszy rok nowego tysiąclecia zapowiada się równie atrakcyjnie jak ostatni starego. Prezentujemy, przegląd spodziewanych premier.

BMW

Monachijczycy rozpoczną nowe milenium premierą M3 w wersji kabrioletu, która odbędzie się podczas salonu w Detroit. Napędzany 3,2-litrowym silnikiem rzędowym o mocy 343 KM zapewnić ma mnóstwo radości z jazdy. Sprzyjać temu będzie sportowo zestrojone zawieszenie i mocne hamulce. W dwa miesiące później druga premiera u BMW: nowy compact. Podczas jesiennej wystawy we Frankfurcie spodziewana jest najważniejsza nowość: kolejna generacja serii 7, odmiennej stylistycznie od dotychczasowej.

FIAT

W programie turyńskiego producenta nastąpi istotna zmiana: pożegnamy duet Bravo/Brava. Na ich miejsce wprowadzona zostanie para hatchbacków o bardzo tradycyjnym wyglądzie. Atrakcyjniejszej stylistycznie wersji trzydrzwiowej nadano charakter sportowy, przestronnej pięciodrzwiowej - użytkowy. Pierwsza prezentacja nastąpi zapewne w Genewie, debiut rynkowy spodziewany jest w połowie roku.

HONDA

Rok 2001 stoi u Hondy pod znakiem nowej generacji Civica, której poszczególne warianty (hatchback, coupe i sedan) stopniowo pojawiać się będą na rynku. Prawdziwym mistrzem przestronności jest bazujący na tej samej płycie podłogowej Stream, wyposażony w trzeci rząd foteli, chowany w podłodze podobnie jak w Oplu Zafirze.

FORD

Najważniejsza tegoroczna nowość Forda przeznaczona na europejskie rynki spodziewana jest jesienią. We Frankfurcie nastąpi debiut nowej Fiesty. Skonstruowana na większej płycie podłogowej oferować ma dużą przestronność wnętrza i wysoki poziom bezpieczeństwa. Sprzyjać temu będzie także bogate wyposażenie w takie elementy jak poduszki powietrzne (do sześciu) oraz układ kontroli stabilności ESP.

JAGUAR

Nowa klasa u Jaguara nazywa się X-Type i plasuje się w ofercie producenta z Coventry poniżej S-Type'a. Dynamiczna limuzyna ma ok. 4,70 m długości, silniki V6 (2.5/190 KM lub 3.0/238 KM), a napęd przenoszony jest standardowo na cztery koła, co wyróżnia Jaguara z grona prestiżowych konkurentów.

HYUNDAI

Koreańczycy przed kryzysem bronią się zwiększoną ofertą nowych modeli. Po ubiegłorocznym debiucie limuzyny klasy średniej Elantry i SUV-a Santa Fe na ten rok Hyundai planuje prezentację produkcyjnej wersji Highlandera (dotychczas istniał jako studium) i kolejnej generacji coupe, korzystającej z rozwiązań technicznych nowej Elantry. Z limuzyny przejęta została płyta podłogowa, 2,0-litrowy silnik i zawieszenie kół. Nowy sportowy model, zaprojektowany w Kalifornii, najprawdopodobniej przyjmie stosowaną dotychczas na amerykańskim rynku nazwę Tiburon.

LANCIA

Premiera nowej limuzyny klasy wyższej, której nazwa nie została jeszcze ustalona, planowana jest na marcowy salon genewski. Do sprzedaży wejdzie kilka miesięcy później. Luksusowa Lancia, technicznie bazująca na Alfie Romeo 166, przekonywać ma przestronnością, bogatym wyposażeniem i oryginalną stylistyką.

RENAULT

Francuski koncern przygotowuje się do szturmu na klasę wyższą. Nie zamierza jednak konkurować z tradycyjnymi, prestiżowymi niemieckimi limuzynami, lecz wytyczyć swój własny szlak. Posłużą temu Avantime i Vel Satis. O ile pierwszy z nich został już pokazany, a jego seryjna produkcja rozpocząć ma się jesienią, o tyle Vel Satis znany jest tylko jako studium. Awangardowe coupe stanowi ofertę skierowaną do osób o nieszablonowym sposobie myślenia, poszukujących pojazdu o nowatorskiej stylistyce i oryginalnej koncepcji luksusowo wyposażonego wnętrza.

PEUGEOT

W tym roku Peugeot planuje istotne zmiany. W Genewie zaprezentowany zostanie następca wysłużonej "306" pod nazwą 307. Na początku pojawi się trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, nieco później sedan, jeszcze później (najprawdopodobniej) kompaktowy van zastępujący kombi. W dalszej przyszłości program mógłby zostać uzupełniony o coupe-kabriolet na wzór 206 CC. Nowy kompakt dzieli płytę podłogową z następną generacją Citroena Xsary. Inną nowością spodziewaną jeszcze w tym roku jest "807" - następca dużego vana 806, powstający tak jak poprzednik we współpracy z Fiatem.

MERCEDES

W Stuttgarcie ten rok będzie obfitował w nowości. Klasa C zostanie uzupełniona o model T, czyli kombi, które pokazane zostanie w Detroit. W połowie roku pojawi się delikatny face lifting terenowej klasy M. Latem powinna wejść na rynek odnowiona i przedłużona (o 15 cm) klasa A. Więcej miejsca znajdą w jej wnętrzu zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Jednak najciekawiej zapowiada się jesień. Po dwunastu latach na rynku zmiany doczeka się piękny roadster SL. Pierwsza prezentacja nastąpi podczas wystawy we Frankfurcie. Nowy SL otrzyma składany sztywny dach na wzór mniejszego SLK, automatycznie otwierany pałąk przeciwkapotażowy (podobnie jak w aktualnym modelu), pneumatyczne zawieszenie Airmatic oraz elektrohydrauliczny układ hamulcowy. Oferta silników sięgnie od 3.2 do 5.8. Również jesienią gotowy będzie kompaktowy van Vaneo na bazie klasy A, z parą tylnych przesuwanych drzwi.

SEAT

Hiszpanie planują zmianę w klasie małych samochodów. Najprawdopodobniej we Frankfurcie zaprezentowana zostanie nowa generacja Ibizy w wersji trzy-i pięciodrzwiowej. Auto skorzysta z płyty podłogowej nowego Polo, natomiast jego stylistyka, takźe we wnętrzu, będzie zupełnie oryginalna.

ROVER

Brytyjska marka (znów w brytyjskich rękach) zamierza zaprezentować od dawna oczekiwane kombi na bazie modelu 75. Jego przód jest taki sam jak limuzyny, z tyłu mieści się maksymalnie 1500 l bagażu. Silniki: benzynowe 120-177 KM i 115-konny diesel.

VOLKSWAGEN

Na jesień zapowiadana jest premiera Polo IV o zupełnie zmienionym wyglądzie przedniej części nadwozia. Pod względem techniki rewolucyjnych zmian nie należy się spodziewać. W dziedzinie przestronności i bezpieczeństwa znajdzie się w światowej czołówce w tej klasie. VW planuje ponadto prezentację topowego Passata z silnikiem V8 oraz luksusowej limuzyny D1.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport