mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przestronne wnętrze Grand Scenica

Przestronne wnętrze Grand Scenica

Rodzina Megane II jest już w komplecie i obejmuje siedem rodzajów nadwozia. Najnowsza wersją jest powiększony o dwa miejsca Scenic II, w sprzedaży oferowany jako Grand Scenic

Przestronne wnętrze Grand Scenica


Grand Scenic mierzy 4,49 m, o 23 cm więcej niż Scenic II, jednoczesne zwiększenie rozstawu osi o 5 cm oraz tylnego zwisu o 18 zapewniło zachowanie równowagi sylwetki nowego modelu. Wnętrze auta to siedem miejsc w trzech rzędach, przy czym dwa ostatnie mogą być niezależnie chowane pod podłogą. Pozwala to na szybką i łatwą konfigurację ilości miejsc od 5 do 7 w zależności od potrzeb. Do trzeciego rzędu siedzeń dostać się można standardowo. Więcej miejsca uzyskane zostało także w przestrzeni bagażowej. Przy wszystkich rozłożonych siedzeniach wynosi ona 200 dm3, przy złożonym ostatnim rzędzie wzrasta ona do 605 dm3, a po wyjęciu foteli drugiego rzędu do 1920 dm3. Łatwiejszy dostęp do bagażnika można uzyskać dzięki występującej w opcji otwieranej tylnej szybie.

Utrzymany został wysoki poziom komfortu jazdy znany ze Scenica II. Zastosowane zostały takie elementy jak dwufunkcyjne reflektory ksenonowe, automatyczny hamulec postojowy, klapka wlewu paliwa z wbudowanym korkiem, układ wspomagania przy parkowaniu i do wyboru dwa systemy nawigacji. Za bezpieczeństwo czynne odpowiadają układy wspomagania kierowania: ABS z układem wspomagającym nagłe hamowanie, układ stabilizacji toru jazdy ESP i układ przeciwpoślizgowy ASR. Grand Scenic posiada również układ kontroli ciśnienia w oponach.

Dynamiczną jazdę gwarantuje każdy z bogatej gamy silników w Grand Scenicu. Na trzy jednostki benzynowe składają się silniki 1,6 16V o mocy 115 KM, 2,0 16V o mocy 136 KM oraz nowa w rodzinie Megane II jednostka 2,0 16V rozwijająca moc 165 KM przy pzomie 5.000 obr/min i osiąga moment obrotowy 270 Nm już przy 3.250 obr/min. Oferta silnków wysokoprężnych obejmuje dwie jednostki napędowe w technologii common rail. Zmodyfikowana jednostka 1,5 dCi o mocy zwiększonej do 100 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Warte podkreślenia jest zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,3 l/100 km. Drugim silnikiem diesla jest 1,9 dCi o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Silniki, tak jak w Scenicu, oferowane są z 5- i 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi oraz automatyczną skrzynią Proactive.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.