mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przestronne wnętrze Grand Scenica

Przestronne wnętrze Grand Scenica

Rodzina Megane II jest już w komplecie i obejmuje siedem rodzajów nadwozia. Najnowsza wersją jest powiększony o dwa miejsca Scenic II, w sprzedaży oferowany jako Grand Scenic

Przestronne wnętrze Grand Scenica


Grand Scenic mierzy 4,49 m, o 23 cm więcej niż Scenic II, jednoczesne zwiększenie rozstawu osi o 5 cm oraz tylnego zwisu o 18 zapewniło zachowanie równowagi sylwetki nowego modelu. Wnętrze auta to siedem miejsc w trzech rzędach, przy czym dwa ostatnie mogą być niezależnie chowane pod podłogą. Pozwala to na szybką i łatwą konfigurację ilości miejsc od 5 do 7 w zależności od potrzeb. Do trzeciego rzędu siedzeń dostać się można standardowo. Więcej miejsca uzyskane zostało także w przestrzeni bagażowej. Przy wszystkich rozłożonych siedzeniach wynosi ona 200 dm3, przy złożonym ostatnim rzędzie wzrasta ona do 605 dm3, a po wyjęciu foteli drugiego rzędu do 1920 dm3. Łatwiejszy dostęp do bagażnika można uzyskać dzięki występującej w opcji otwieranej tylnej szybie.

Utrzymany został wysoki poziom komfortu jazdy znany ze Scenica II. Zastosowane zostały takie elementy jak dwufunkcyjne reflektory ksenonowe, automatyczny hamulec postojowy, klapka wlewu paliwa z wbudowanym korkiem, układ wspomagania przy parkowaniu i do wyboru dwa systemy nawigacji. Za bezpieczeństwo czynne odpowiadają układy wspomagania kierowania: ABS z układem wspomagającym nagłe hamowanie, układ stabilizacji toru jazdy ESP i układ przeciwpoślizgowy ASR. Grand Scenic posiada również układ kontroli ciśnienia w oponach.

Dynamiczną jazdę gwarantuje każdy z bogatej gamy silników w Grand Scenicu. Na trzy jednostki benzynowe składają się silniki 1,6 16V o mocy 115 KM, 2,0 16V o mocy 136 KM oraz nowa w rodzinie Megane II jednostka 2,0 16V rozwijająca moc 165 KM przy pzomie 5.000 obr/min i osiąga moment obrotowy 270 Nm już przy 3.250 obr/min. Oferta silnków wysokoprężnych obejmuje dwie jednostki napędowe w technologii common rail. Zmodyfikowana jednostka 1,5 dCi o mocy zwiększonej do 100 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Warte podkreślenia jest zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,3 l/100 km. Drugim silnikiem diesla jest 1,9 dCi o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Silniki, tak jak w Scenicu, oferowane są z 5- i 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi oraz automatyczną skrzynią Proactive.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport