mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Przyszłość według Opla

Przyszłość według Opla

Opel też chce być nowoczesny i ekologiczy. Na zbliżającej się wystawie samochodowej w Genewie niemiecki koncern zaprezentuje koncepcyjny model Flextreme GT/E, imponujący niebanalną stylistyką i rozwiązaniami proekologicznymi.

Przyszłość według Opla

Mierzący 4,7 metra długości koncepcyjny Opel Flextreme GT/E pokazuje, w jaki sposób technologię pojazdów z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu (E-REV) można zastosować w pojazdach dużych i średnich, ale i kompaktowych, jak nadchodząca Ampera.

Pomimo większych rozmiarów i maksymalnej prędkości przekraczającej 200 kilometrów na godzinę, Flextreme GT/E charakteryzować mają parametry zbliżone do parametrów Ampery. Zasięg na akumulatorze do 60 km, zerowy poziom emisji CO2, całkowity zasięg przekraczający 500 km. Średni poziom zużycia paliwa oszacowano na 1,6 l/100 km przy emisji CO2 nieprzekraczającej 40 g/km. Silnik zastosowany w napędzie elektrycznym pozwala na uzyskanie natychmiastowego momentu obrotowego rzędu 370 Nm, odpowiedniej mocy i przewidywanego przyspieszenia od zera do 100 km/h w czasie mniej niż dziewięciu sekund. W przeciwieństwie do pojazdów z napędem hybrydowym, koła modelu Flextreme GT/E są stale napędzane elektrycznie. W przypadku typowych przejazdów na odległość do 60 km energię dostarcza bateria litowo-jonowa w kształcie litery T, umieszczona pod podłogą, pod tylną kanapą.

Nadwozie Opla Flextreme GT/E o proporcjach zbliżonych do modeli coupe zostało zoptymalizowane pod kątem właściwości aerodynamicznych. Charakterystycznymi elementami stylistycznymi są niska linia maski i wydłużony przód spięty typowymi dla Opla przednimi reflektorami LED w kształcie skrzydeł. Nowy, trapezoidalny gril jest wąski, ale wyraźny. Jego górna część wykorzystywana jest jako wlot powietrza, brak bowiem tu dodatkowych wlotów. Wyeksponowana chromowana belka z dużym znakiem Opla służy również do ładowania akumulatorów Opla Flextreme GT/E.

Dostęp do kabiny ułatwiono zapewniają otwierane do tyłu drzwi tylne, będące rozwinięciem koncepcji FlexDoors zastosowanej w nowej Merivie. Wszystkie klamki zastąpiono czujnikami światła, położenie na nich dłoni przez kierowcę lub pasażera powoduje otwarcie drzwi. Aby ograniczyć zawirowania powietrza usunięto również przednie lusterka boczne i zastąpiono je niewielkimi kamerami umieszczonymi w słupkach A.

Przy projektowaniu auta postawiono na szereg rozwiązań, które mają zminimalizować opory powietrza. Niewielki przód, niski dach (1308 mm) i płaskie, zamknięte podwozie pozwalają pojazdowi na przepływ powietrza z minimalnymi zawirowaniami. 21-calowe felgi aluminiowe są stosunkowo wąskie, co ogranicza opór powietrza, wyposażone zostały w niskooporowe opony o rozmiarze 195/45. Flextreme GT/E ponadto aktywnie zmienia kształty. Przy prędkościach przekraczających 50 km/h z tylnych wylotów powietrza wysuwane są pionowe panele. Panele te tworzą boczne spojlery o długości 350 mm i prowadzą powietrze wzdłuż tylnych narożników samochodu, dzięki czemu dodatkowo ograniczają zawirowania.

 

 


Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport